Šikovná úschovňa kabátov si za prvé tri mesiace zarobila 50 000 dolárov, po troch rokoch sa suma zväčšila dvojnásobne.
CoatChex je prepracovaný systém vyvinutý na efektívne, no hlavne bezpečné odloženie kabátov na rôznych podujatiach, akými sú diskotéky, divadlá a mnohé ďalšie eventy vyžadujúce služby šatne. Nápad vznikol nečakane po tom, ako zakladateľ CoatChex, vtedy iba 23-ročný Derek Pacque, prišiel o svoju bundu v jednom z nočných podnikov. Derek bol vtedy študentom odboru podnikania na Indiana University a v rámci školskej práce začal rozvíjať myšlienku CoatChex.
S pomocou univerzity, ktorá ho podporila v naštartovaní biznisu, oslovil s touto službou 3 nočné kluby. V priebehu prvých pár mesiacov podnikania získal tržby v hodnote 50 000 dolárov. Biznis model je v tomto prípade veľmi jednoduchý. CoatChex ponúka svoju platformu a z utŕžených peňazí za úschovu zvrškov v šatni si berie percentuálny podiel.
Program funguje na relatívne elementárnom princípe. Po registrácii do systému použitím telefónneho čísla, mena a priezviska si vás obslužný kiosk vyfotografuje. Vaša fotka sa uloží do novovzniknutého konta v rámci CoatChex platformy. Pri odovzdávaní kabátu si obsluha šatne odfotí váš kabát a naskenuje QR kód z vešiaka do systému. Po skončení akcie sa preukážete poslednými 4 číslicami vášho telefónneho čísla. Po naťukaní tohto čísla a otvorení vášho konta obsluha vidí vašu fotku, ako aj fotku vášho kabáta. Systém má v prvom rade predchádzať tomu, aby bol váš kabát vydaný nesprávnej osobe. V druhom rade je tu problém so stratou lístka. Ak stratíte lístok od vášho kabáta, zväčša vám obsluha šatne dovolí identifikovať váš kabát a vydá vám ho. Ak ste identifikovali váš kabát, všetko je v poriadku. V prípade, ak ste sa rozhodli situáciu zneužiť, môžete sa takto ľahko dostať k novému kabátu. Alebo niekto k tomu vášmu.
CoatChex nie je iba systém, ktorý uľahčuje život šatniarom. Zbiera cenné dáta o pohybe ľudí na rôznych eventoch, ktoré môžu byť využité v rámci prieskumu trhu. CoatChex si je plne vedomý tejto výhody a dávno svoj biznis model rozšíril aj o obchod so spotrebiteľskými dátami.
Derek začal podnikanie s tým, že si požičal od rodiny 500 dolárov. Táto suma síce vyzerá zaujímavo v príbehu o úspešnom podnikaní, ale vzhľadom na rozsah platformy CoatChex je podozrivo nízka. Derek totižto predtým, ako vytvoril systém CoatChex, začal ponúkať klasické šatniarske služby na miestach, kde chýbali. Päťsto dolárov mu stačilo akurát na nákup vešiakov. Jeho podnikanie sa najprv volalo Hoosier Coat Check, až neskôr prestúpil na CoatChex. Po skončení školy v roku 2011 sa Derek spojil s bývalým profesorom Gerrym Haysom a spolu vytvorili dnešný CoatChex. V treťom roku podnikania, už pod menom CoatChex, dosiahli tržby vo výške 100 000 dolárov a medzi ich zákazníkov patrili také mená ako ESPN či Maxim Super Bowl.
Nová platforma priniesla príležitosť pre sponzorovaný obsah v aplikácii alebo v kioskoch. Rôzne podniky sú ochotné poľaviť z výšky poplatku za šatňu výmenou za “like” na Facebooku alebo na Instagrame. CoatChex dnes primárne cieli na najväčšie a najpopulárnejšie eventy v krajine ako New York Fashion Week, rôzne športové podujatia a podobne.