Okuliare majú stáť stovky dolárov a nekupujú sa na internete. Mýtus zborený.
Warby Parker založili štyria študenti - Neil Blumenthal, Dave Gilboa, Andy Hunt a Jeff Raider v roku 2010. Motivácia bola celkom jednoduchá. Jeden zo štvorice si rozbil svoje okuliare, potreboval nové, cena sa mu zdala privysoká, a tak začal pátrať po tom, prečo sú okuliare také drahé. Zistil, že trhu v USA dominovala jedna spoločnosť, ktorá predávala rámy na okuliare, a preto tvorila cenovú politiku absolútne slobodne bez akéhokoľvek tlaku konkurencie.
Warby Parker vzniklo ako nesmelá idea, ako skomplikovať život lídrovi na trhu, ktorý kontroloval 80% predajov okuliarov v USA. To, že je Warby Parker na dobrej ceste zistili jeho zakladatelia hneď po spustení predaja. Svoj ročný plán predaja splnili za prvé tri týždne od spustenia webstránky. Dopyt po okuliaroch určite existoval, špeciálne po lacnejších okuliaroch.
Svoje rámy Warby Parker predáva hlavne online, ale má už aj pár kamenných optík. Prvý kamenný obchod otvorili v roku 2013 v New Yorku. K dnešnému dňu prevádzkuje Warby Parker dve desiatky butikových optík v rámci USA. Cena sa zvyčajne pohybuje okolo 95 dolárov aj so sklami.
Kupovať dioptrické okuliare cez internet je celkom nový a nezvyčajný spôsob, ktorý prináša množstvo rizík pre kupujúceho a môže ho to odradiť. Z tohto dôvodu si na webstránke Warby Parker môže zákazník vybrať 5 rôznych rámov, ktoré mu budú zadarmo poslané domov na vyskúšanie.
Zákazníci majú možnosť nahrať svoju fotku aj do systému Warby Parker a vyskúšať si okuliare virtuálne. Táto možnosť samozrejme zahŕňa zdieľanie na sociálnych sieťach s prosbou o pomoc pri výbere od svojich priateľov. Warby Parker má pre túto aktivitu špeciálny hashtag. Lepšia a lacnejšia forma marketingu oproti tomuto nápadu je už len ústne podanie v prípade spokojnosti s produktom.
Warby Parker pri rozbehu podnikania pomohol Wharton biznis inkubátor, ktorý ich podporil sumou 150 000 dolárov. Hneď nasledujúci rok sa im podarilo získať ďalšie investície: najprv v hodnote 2,5 milióna dolárov a koncom toho istého roka 12,5 milióna. V prvom roku podnikania si ich úspech všimli významné médiá ako Vogue a GQ. V roku 2015 Warby Parker získalo ocenenie najinovatívnejšia firma roka v ankete magazínu Fast Company.
Od samého začiatku podnikania sa Warby Parker profiluje ako anti-Luxottica, ktorá ovláda trh s okuliarmi v USA. Prvý a zásadný rozdiel oproti Luxottice je v dizajnovaní vlastných rámov. Luxottica platí licencie za používanie rôznych známych značiek okuliarov. Takto Warby Parker dokázali ušetriť pri výrobe veľkú časť z ceny rámu a mohli tak ponúknuť finálny produkt lacnejšie.
Okrem nového biznis modelu Warby Parker razí cestu zodpovedného podnikania. Získalo certifikát B Corporation, recykluje a má nulový vplyv na znečisťovanie životného prostredia. Warby Parker komunikuje svoju misiu celkom zreteľne. Na svete je množstvo ľudí, ktorí nemajú prístup k dioptrickým okuliarom, preto za každý predaný rám, jeden venujú niekomu, kto ich potrebuje a nemôže si ich dovoliť. V rámci tejto schémy darovalo Warby Parker už viac ako 1 milión okuliarov po celom svete ľuďom, ktorí ich potrebujú. Aktuálna hodnota spoločnosti Warby Parker je vyššia ako jedna miliarda amerických dolárov.