Už aj slovenkí mladí podnikatelia sú členmi najväčšej európskej organizácie

Vďaka členstvu ZMPS v najväčšom združení mladých podnikateľov v Európskej únii - JEUNE (Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union) sa dokážu mladí podnikatelia jednoduchšie etablovať na zahraničných trhoch.

Malé a stredné podniky sú hnacou silou hospodárstva, pretože vytvárajú pracovné miesta, pružne reagujú na podmienky trhu a podnecujú rast životnej úrovne obyvateľstva. Napriek tomu ich štáty nie vždy dostatočne podporujú a motivujú. Na Slovensku sa v súčasnosti pasujú s viacerými prekážkami, nielen v začiatkoch svojho podnikania. „Nemôžeme očakávať, že štát a veľké spoločnosti vytvoria dostatočný počet pracovných miest. Aj preto vedieme mladých ľudí k tomu, aby si založili vlastné firmy a presadili sa nielen na lokálnom, ale aj na globálnom trhu,“ uvádza Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska a dodáva: „S víziou možného zlepšenia podmienok podnikania mladých na Slovensku sa ZMPS stalo členom najväčšieho združenia mladých podnikateľov v Európskej únii - JEUNE (Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union).“

Najväčšie združenie mladých podnikateľov v Európe

Organizácia JEUNE spája viac ako 1 660 000 mladých aktívnych ľudí v celej Európe. Skladá sa z národných asociácií, vďaka čomu prináša globálny prístup a efektívne zastúpenie na všetkých úrovniach. JEUNE bola založená v roku 1994 s cieľom obhajovať priaznivé podnikateľské prostredie pre mladých šikovných ľudí.

Z hľadiska podpory podnikania je dôležité prepájať podnikateľské organizácie v medzinárodnom meradle a z tohto dôvodu sa ZMPS stalo členom JEUNE. „Vďaka tomuto spojeniu dokážeme efektívne pomôcť mladým podnikateľom na zahraničných trhoch. Priamy kontakt cez partnerské organizácie umožní jednoduchšiu expanziu a uľahčí podnikateľom zorientovanie sa na cudzokrajnom trhu. Kontakty, rady, riešenia, postupy – toto všetko nájde mladý podnikateľ cez Združenie mladých podnikateľov Slovenska už aj v zahraničí,“ dodáva Ján Solík.

Bezstarostný rozbeh firmy má len 1% začínajúcich podnikateľov

Mladým ľuďom, ktorí sa rozhodli pre podnikanie, chýba častokrát dlhodobá vízia alebo ekonomická a legislatívna podpora. Podľa štúdie JEUNE týmto problémom čelí už v začiatkoch podnikania 99 % firiem. „Na rozbeh firmy chýbajú mladým podnikateľom často skúsenosti, kontakty, či financie. Práve aktivity európskych združení mladých podnikateľov im pomáhajú odstraňovať mnohé bariéry a uspieť na trhu,“ upresňuje Ján Solík.

Pre formovanie podnikateľského prostredia je dôležité, aby mali mladé firmy svojich zástupcov, ktorí ich budú podporovať a obhajovať ich záujmy v národných aj medzinárodných inštitúciách. Ako prezrádza prezident JEUNE, Patrik Kovács: „Pripojením Združenia mladých podnikateľov Slovenska k Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union, sa vytvorilo silné zázemie pre mladé slovenské spoločnosti, ktoré majú možnosť získať medzinárodné know-how a etablovať sa na ktoromkoľvek trhu v rámci Európy.“

Bez podpory stroskotá až 50 % firiem

K rozvoju malých a stredných firiem prispievajú aj rôzne podporné a akceleračné programy podnikateľských združení. Ako prezrádza Patrik Kovács: „V Maďarsku vďaka unikátnemu programu Unique Europe White, do ktorého investuje nemalé prostriedky EÚ aj samotný štát,  začalo podnikať už viac ako 1 100 mladých ľudí. Okrem finančnej pomoci získavajú podnikatelia mentorov, ktorí im pol roka pomáhajú s rozvojom ich podnikateľského projektu.“ Tento program umožňuje mladým firmám ľahší rozbeh a vďaka profesionálnemu poradenstvu a mentorom môžu práve v začiatkoch predchádzať mnohým zbytočným chybám.

Ako uvádza štúdia Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union, až 50 % začínajúcich podnikateľov bez akejkoľvek podpory v úvodnej etape podnikania stroskotá počas prvého roku podnikania.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Preprava kusových zásielok (LCL) v medzinárodnom obchode

Kedy je vhodné využiť LCL prepravu, ako funguje v praxi, aké výhody ponúka a na čo treba, naopak, dať pozor? Podrobnosti aj ilustračný príklad z praxe.

Medzinárodná kontajnerová preprava v praxi

Aké sú špecifiká kontajnerovej prepravy, aké zásielky sa ňou (ne)oplatí posielať, aké výhody ponúka a ako takáto preprava prebieha? Praktické informácie aj príklad.

Online obchod TEMU a jeho vplyv na e-commerce u nás

Napriek kritike, ktorej platforma čelí, je u zákazníkov stále obľúbená. Čím si ich získava, ako príchod TEMU ovplyvnil európske e-shopy a ako môžu obstáť v konkurenčnom boji?

HS kód tovaru podľa colného sadzobníka: ako ho zistiť?

Krátky sprievodca HS kódmi, ktoré sú dôležité pri preclievaní tovaru. Na čo všetko slúžia, ako sa určujú a ako sa v colnom sadzobníku orientovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky