1.januára 2012 nadobudne účinnosť zákon o finančnej správe, ktorým zanikne Daňové riaditeľstvo a Colné riaditeľstvo a nahradí ich Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky. Finančné riaditeľstvo bude riadiacim orgánom zlúčenej daňovej a colnej správy.
Na zabezpečenie výkonu činnosti Daňového úradu v krajoch sa na návrh riaditeľov DÚ vytvoria od 1.1. 2012 39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest (KMDÚ) Daňového úradu ako organizačné zložky. Pre daňovníkov sa tak nemení dostupnosť daňovej správy.
Základné kompetencie pobočiek a kontaktných miest:
- budú zabezpečovať najmä prvý kontakt s daňovými subjektmi,
- budú poskytovať základné informácie o daniach,
- budú zabezpečovať úkony súvisiace s evidenciou, registráciou a rušením registrácie daňových subjektov,
- budú preberať daňové priznania a iné dokumenty od daňových subjektov,
- budú vydávať daňové tlačivá, potvrdenia na žiadosť daňových subjektov a pod.
(na zväčšenie obrázku naň kliknite)
Mapu novej organizačnej štruktúry daňových úradov nájdete na stránkach drsr.sk a zoznam daňových úradov podľa novej štruktúry nájdete tu.