McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.
McDonald´s ponúkne franchisingovým partnerom zabehnuté reštaurácie, potom príde na rad otváranie nových
Na Slovensku má McDonald´s aktuálne 30 reštaurácií, z toho 10 je v rukách franšízantov. V priebehu nasledujúcich rokov má McDonald´s v pláne postupne predávať existujúce reštaurácie novým franšízantom. Radim Foltýn riaditeľ franšízovej siete McDonald´s pre Slovensko a Českú republiku hovorí: „Následne je v pláne otváranie reštaurácií v nových lokalitách v závislosti od nastavenej stratégie rozvoja trhu. Stratégia nových lokácií zohľadňuje okrem iného dôležitý aspekt, že snahou McDonald´s je, aby každá reštaurácia bola profitabilná.“
Na franchising s McDonald´s potrebujete státisíce eur
Základom pre novú McDonald´s franšízu je vstupný kapitál. Radim Foltýn hovorí: „Kto má záujem o prevádzkovanie našej franšízy, musí byť kapitálovo silným jedincom. Záujemca by mal disponovať finančnými prostriedkami alebo aktívami v objeme minimálne 400 000 eur. Čím v lepšej finančnej kondícii je, tým väčšie možnosti má pre rýchlejší rozvoj.“
Financie však nemusia nových záujemcov odrádzať: „Systém našej franšízy je na trhu úspešne etablovaný niekoľko desiatok rokov. McDonald´s je spoľahlivým partnerom, preto má nový franšízant možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60 % časť, čo nie je v tomto segmente bežné. To je nesporne veľkým benefitom, pre ktorý sa novému franšízantovi oplatí investovať práve do spolupráce s nami,“ ozrejmuje Radim Foltýn.
Aká je návratnosť investície do franchisingovej reštaurácie McDonald´s
Návratnosť investície do franšízy sa pohybuje na úrovni 15 až 20 % a v praxi ide zhruba o obdobie päť až sedem rokov. Franšíza McDonald´s je dlhodobou investíciou. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, pričom aj ani tomuto podnikaniu sa nevyhýba generačná výmena. „V Čechách franšízanta druhej generácie už máme. V ostravskej franšíze odkúpil syn licenciu od otca pred 5 rokmi a pokračuje v úspešnom biznise ďalej v troch prevádzkach,“ dopĺňa Radim Foltýn.
Pred získaním franchisingovej licencie je potrebný takmer ročný tréning
O franšízu sa môže uchádzať prakticky ktokoľvek. Radim Foltýn vysvetľuje, že skúsenosti v gastro segmente nie sú nutné: „Skôr ide o to, aby záujemca o franšízu bol vyzretý po osobnostnej či charakterovej stránke. Mal by mať podnikateľského ducha, mal by byť orientovaný na zákazníkov, mal by byť zdatný v komunikácii i vo finančných záležitostiach, mal by mať záujem o každodennú prevádzku reštaurácie a mal by dobre viesť svojich zamestnancov. Podmienkou pre získanie licencie je, aby záujemca absolvoval tzv. prevádzkový tréning. Ten trvá zhruba 9 až 12 mesiacov, v rámci ktorého získa všetky potrebné informácie a zručnosti na prevádzku vlastnej reštaurácie. Záujemca za tréning neplatí. Dostáva však regulárne mzdu ako bežný zamestnanec reštaurácie.
Až po absolvovaní tréningu ponúkne McDonald´s potenciálnemu franšízantovi konkrétnu reštauráciu a podmienky jej odkupu. Celý proces až po ukončenie výberového konania trvá tým pádom 12-14 mesiacov.
Aká je výška poplatkov za podnikanie pod značkou McDonald´s
V priebehu trvania licenčnej zmluvy platí franšízant materskému McDonaldu mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem zhruba 10 až 20 % z celkových tržieb reštaurácie (podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu reštaurácie), ďalej to je 5 %poplatok za používanie značky a 5-6 %z tržieb za marketingové služby.