Porovnanie výsledkov kontroly elektronického predaja za rok 2012 a 2010

SOI vykonala dve série kontrol zamerané na e-shopy. Prinášame porovnanie zistení z roku 2010 a 2012.

Kontrola internetového predaja Rok 2010 Rok 2012 Zmena
kontrolované subjekty 67 135 nárast o 100 %
počet zistených nedostatkov 61 121 -
percentuálne vyjadrenie 91 90 pokles o 1 %
počet kontrolovaných zmlúv 217 127 pokles o 90
zistené nedostatky 177 119 -
percentuálne vyjadrenie 82 % 94 % nárast o 12 %


Oblasť zistenia nedostatkov v zmluvných podmienkach Rok 2010 Rok 2012 Zmena
nesplnenie informačných povinností najneskôr v deň dodania tovaru alebo poskytnutia služby 70 106 nárast o 36
neprijateľné podmienky 3 54 nárast o 51
konanie v rozpore s dobrými mravmi, ukladanie povinnosti bez právneho dôvodu, upieranie práva 123 147 nárast o 24
klamanie spotrebiteľa 42 52 nárast o 10
nekalé obchodné praktiky 6 10 nárast o 4


Opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov Rok 2010 Rok 2012 Zmena
záväzné pokyny 61 393 nárast o 332
 - z toho splnené 52 306 nárast o 254
následná kontrola 9 96 nárast o 87
správne konanie 9 54 nárast o 45
zákaz nekalej praktiky 1 5 nárast o 4

O právach a povinnostiach Slovenskej obchodnej inšpekcie a kontrolovaných osôb sa dočítate v nasledovnom článku.

O kontrolách zameraných na e-shopy sa dočítate tu.

Zdroj: správa Slovenskej obchodnej inšpekcie

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Norbert Seneši
Norbert Seneši

Absolvent odboru Účtovníctvo a audítorstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave a odborník na témy z oblasti účtovníctva, daní a podnikateľského prostredia a je externý spolupracovník v spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o.


KVÍZ - Vyznáte sa v legislatívnych zmenách od roku 2025?

Rok 2025 prináša zmeny najmä v súvislosti s konsolidáciou verejných financií. Máte o týchto zmenách prehľad? Overte si svoje vedomosti v našom kvíze.

Právo na opravu: čo prináša nová smernica EÚ pre spotrebiteľov a podnikateľov?

Možnosť opravy budú musieť podnikatelia poskytnúť aj po uplynutí záručnej doby. Môžu si za túto službu účtovať poplatok? Koho sa to (ne)bude týkať? Podrobnosti o novinke aj termíny.

Otváracie hodiny počas Silvestra - Kaufland, Lidl, Billa a ďalšie

Prehľad otváracích hodín na prelome rokov v obchodných reťazcoch Kaufland, Lidl, Tesco, Billa či COOP Jednota, ale aj špecializovaných obchodoch, lekárňach a bankách.

Záručná doba pri výpredaji

Čo je záručná doba? Vzťahuje sa záruka na zľavnený tovar vo výpredaji? Aká je záručná doba pri použitom tovare?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky