10 rád úspešných slovenských podnikateľov

Jedno príslovie hovorí, že komu niet rady, tomu niet pomoci. A mladému podnikateľovi je predsa každá rada drahá.

Desiatky mladých podnikateľov sa nedávno stretli na podujatí nazvanom Klub riadenia. Organizátorom bolo Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Klub riadenia je platforma na poskytovanie informácií a skúseností o moderných prístupoch v riadení firiem, výmenu skúseností a názorov na riešenie problémov riadenia firmy, získanie inšpirácie pre riešenie problému v riadení firmy.

Téma októbrového stretnutia bola: Expanzia na domácom a zahraničnom trhu - čo funguje a čo nie?

Hosťami na podujatí boli Jozef Šovčík, zakladateľ softwarovej spoločnosti VISICOM, Peter Divinec, ktorý už 20 rokov úspešne vyrába bicykle značky KELLYS, Peter Zálešák, riaditeľ najväčšej maloobchodnej siete so spotrebnou elektronikou na Slovensku NAY a.s. a Zdenko Hoschek, spolumajiteľ firmy Creative Web, s.r.o., ktorá prevádzkuje napríklad portál zlavadna.sk a ktorému sa pred časom podaril jeden rozprávkový obchod.

Počas debaty hostia vyslovili niekoľko univerzálnych rád, ktorými sa riadia vo svojom podnikaní a ktoré pokladajú za dôležité pre úspech v podnikaní.

  1. Správajte sa vždy férovo.
  2. Každý projekt robte s nadšením.
  3. Každý trh je iný. To, čo funguje u nás, u našich susedov už fungovať nemusí.
  4. Keď firma rastie, treba začať prenášať zodpovednosť na ďalších ľudí. Ak je niekto manažérom, musí niesť zodpovednosť.
  5. Radšej povedzte nie, akoby ste mali veci robiť polovičato.
  6. Občas je lepšie zlé rozhodnutie ako žiadne.
  7. Pracujte s niekým, kto má históriu, s niekým, kto má rovnakú kultúru ako vy.
  8. Niet dôvodu byť v práci na kamaráta mäkší ako na iných.
  9. Každý má v sebe nos na ľudí, ktorý zvyčajne povie viac ako akýkoľvek životopis alebo referencia.
  10. Človeka neprerobíte. Ak mu raz niečo nejde, tak je oveľa jednoduchšie zmeniť jeho pracovnú pozíciu a nastaviť mu podmienky tak, aby vedel efektívnejšie fungovať.

Na záver ešte bonusová rada od Petra Zálešáka: Pri zamestnávaní ľudí pozor na dobrých hercov. Ja ich volám predavači nádeje. To sú tí, čo povedia, že ponúkanú prácu vedia robiť najlepšie iba oni a za vysokú odmenu, ktorá nie je naviazaná na výsledky. Keď im poviete, že im vysoký fixný plat nedáte, väčšinou odídu.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Bude podnikanie neplnoletých realitou? So zmenou súhlasia aj odborníci

Aké riziká môže priniesť zlegalizovanie podnikania neplnoletých a prečo doteraz nebola úprava prijatá? Diskutovali odborníci na podujatí „Podnikanie od 16-tich, prečo nie?“.

Ako začať podnikať: recept Jara Zacka z reklamnej agentúry TRIAD

Ako si „uvariť“ firmu radil na štvrtom ročníku Podnikateľskej fiesty spoluzakladateľ Agentúry roka 2018 - TRIAD Advertising.

Učitelia budúcich podnikateľov: Základom je motivácia a nadčasovosť biznis nápadu

Nepretržitá komunikácia, riešenie krízových situácií či organizácia výberových konaní. To je bežná súčasť práce pedagógov, ktorí pripravujú študentov na svet podnikania.

Prečo vznikol náš nový e-book o podnikaní

Ďalší z e-bookov pre začínajúcich podnikateľov má názov Vitajte v biznise! Poďme sa pozrieť na to, prečo sme ho vytvorili.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky