Mýtus, že zmrzlina nemôže byť zdravá a chutná zároveň, bol definitívne zborený.
O zničenie spoločenského úzu, že zmrzlina musí byť zákonite nezdravá, sa pokúšalo viacero značiek. Trh s luxusnou prémiovou zmrzlinou je lukratívny aj pre veľkých hráčov, ale revolúcia sa podarila až dvom mladým bratom z Londýna. Za krátky čas sa im podarilo dostať do viac ako 1 100 obchodov v rámci Veľkej Británie a vyhrať cenu startup roka novín The Guardian.
Oppo je luxusná značka zmrzliny, ktorá bola vytvorená Charliem a Harrym Thuillierovcami v Londýne. Inšpiráciou pre založenie tohto podniku bol výlet v Brazílii, kde sa zakladatelia Oppo stretli s tzv. superpotravinami – rôznym ovocím s priaznivým vplyvom na ľudský organizmus. Oppo zmrzlina obsahuje o 60% menej kalórií ako bežná zmrzlina zo supermarketu. Medzi hlavné ingrediencie Oppo patrí kokosový olej a ako sladidlo sa používa stévia, keďže rafinovaný cukor bol úplne výlúčený zo zoznamu ingrediencií použitých v zmzline.
Najväčšou výzvou pre Oppo netradične nebolo získanie dostatočných financií pre rozbeh podnikania. Vďaka crowdinvestingovej platforme Seedrs sa im to podarilo relatívne jednoducho. Dokonca si mohli dovoliť odmietnuť ponuku väčšej investície. Skutočným problémom bolo vytvorenie zmrzliny podľa ich predstáv so všetkými vlastnosťami, ktoré od nej očakávali. Pri ponúkaní ich zmrzliny potravinovým reťazcom sa im dokonca stalo, že ich produkt nesplnil na prvýkrát kritéria trvanlivosti a museli sa vrátiť späť do kuchyne a pretvoriť recept.
Vytvorenie finálneho produktu trvalo viac ako dva roky. Tento proces stál 60 000 libier, ktoré pochádzali z vlastných zdrojov zakladateľov a z rôznych štátnych grantov. Oppo začalo svoj predaj cez sieť britských prémiových potravín Waitrose. Dnes sa predáva na zhruba 1 100 rôznycch miestach v rámci celej Veľkej Británie. Napriek tomu, že Oppo vzniklo oficiálne iba v roku 2014, bratia Thuillierovci sa stihli zúčastniť prezentačnej cesty s britským premiérom Davidom Cameronom v Taliansku spolu s ďalšími podnikateľmi, kde predstavili svoj inovatívny produkt ako to najlepšie z Veľkej Británie.
Oppo vo svojom marketingu nepretržito a veľmi jasne uvádza, že ich produkt je „kráľ“. Používajú iba zmysluplné ingrediencie, ktoré sú zdraviu prospešné, ale zároveň chutné. Zmrzlina bez výčitiek svedomia je sama o sebe výborný produkt, ktorý sa vezie na trende zdravých potravín. Oppo hlavne komunikuje, že ak si zvolíte zdravú alternatívu, nemusíte zákonite znížiť svoje nároky na chuť.
V zložení tejto zmrzliny nájdete napríklad spirulinu, baobab, ale aj u nás v poslednej dobe stále populárnejšie acai bobule. Okrem týchto kľúčových slov pre fanúšikov zdravej výživy, Oppo aktívne začleňuje do diania aj svoju komunitu. Sociálny rozmer a komunikácia so zákazníkom priniesla dostatočnú popularitu na to, aby Oppo zabezpečilo celé svoje financovanie cez crowdfundingové kampane.
Rozhodujúca investícia do Oppo teda neprišla od etablovaného investora, ale cez crowdfunding. Zakladatelia sa rozhodli, že namiesto toho, aby prizvali k sebe jedného partnera, dali prednosť veľkému počtu malých investorov a podelili sa tak so svojimi fanúšikmi, ktorí pri nich od začiatku stáli. Dovedna v crowdinvestingovej kampani vyzbierali 300 000 libier výmenou za 10% spoločnosti. Popularitu im zvyšujú aj investície známych osobností, ktoré sa zapojili do crowdfundingovej kampane, ako napríklad tenisová hviezda Andy Murray.