Podnikanie na internete – návratnosť investície 100% p. a.

Na internete je množstvo ponúk a návodov na to, ako zarobiť peniaze takmer bez námahy, resp. s veľmi malým niekoľkohodinovým mesačným úsilím. Tieto manuály sľubujúce raketový zárobok majú väčšinou spoločné len to, že jediný, komu čo to zarobia, je človek, ktorý ich predáva, resp. promuje. Na internete totiž rovnako ako v bežnom podnikaní platí, že bez vynaloženého úsilia je nemožné dosahovať stabilný príjem. Netvrdíme však, že to úsilie musíte nevyhnutne vynaložiť vy osobne, môžete sa totiž rozhodnúť profitovať z práce iných.

Náš návod na zarábanie peňazí na internete je jednoduchý – odporúčame odkúpiť zabehnutú webovú stránku, ktorá už naznačila potenciál zarábať. Znie to banálne, ale pokúsime sa objasniť dôvody, ktoré nás k tomuto odporúčaniu vedú:

  1. Krutou pravdou online biznisu je fakt, že možno až deväť z desiatich internetových projektov zlyhá v naplnení základného cieľu podnikania, ktorým je dosahovať zisk. Aj také úspešné projekty akým je videoserver YouTube, nie sú schopné vykazovať zisk, hoci ho vlastní Google od roku 2006 a zaplatil zaň 1,65 miliardy dolárov. Podľa analytikov náklady na prevádzku YouTube predstavovali v roku 2009 približne 470 miliónov dolárov, kým výnosy dosiahli približne polovičnú výšku. Z toho vyplýva, že ak ste nováčik na internete a chcete bez vedomostí od piky zrealizovať vlastný projekt, máte v tomto konkurenčnom prostredí malú šancu uspieť.
  2. Ak kúpite zarábajúci web, ktorý je funkčný a chodia naň návštevníci, vyhnete sa riziku, že vlastný projekt nedotiahnete do konca, prípadne ho síce zrealizujete, ale nedokážete naň pritiahnuť ľudí, ktorých navyše ešte musíte premeniť na (svojich) zákazníkov.
  3. Prevádzkovať webovú stránku si nevyžaduje takmer žiadne programovacie znalosti – postačí krátke školenie administračného rozhrania.
Článok pokračuje pod reklamou

Samozrejme treba sa pripraviť na to, že akvizícia internetovej stránky, resp. portálu niečo stojí. Trhová cena internetových projektov sa odvíja od toho, aký cash flow dokážu produkovať - zväčša sa pohybuje do 12 násobku čistého mesačného cash-flow (cash flow = príjmy – výdavky). Inými slovami povedané, vaša investícia má potenciál vrátiť sa do jedného roka! Na rozdiel od finančného investovania do akcií nebudete musieť čakať na dividendy, resp. na vhodný moment predaja akcií – webové stránky vám začnú zarábať okamžite. Výhodou investovania do internetových projektov je aj to, že vám budú zarábať aj vtedy, keď práve nepracujete.

Ako nakupovať internetové projekty?

Aj na internete existujú miesta, ktoré koncentrujú ponuku a dopyt po internetových projektoch. Najbližším slovenskému trhu je český portál www.webtrh.cz. Zo zahraničných možno spomenúť napríklad portál www.flippa.com. Na podobných portáloch má každý možnosť bezplatne kúpiť, resp. predať svoj web. Ale pozor, väčšina ponúkaných projektov je bezcenná a nemá žiadnu trhovú hodnotu, pretože nedokáže zarobiť ani na svoju prevádzku. Ako teda rozpoznať, že ide o hodnotný projekt? O čo je nutné sa zaujímať?

  1. Selektujte ponuky predávajúcich podľa počtu ponúk od potenciálnych investorov - hodnotné projekty môžete na týchto portáloch rozpoznať prostredníctvom tohto kritéria, pretože poukazuje na záujem ľudí, ktorí pravdepodobne nie sú v branži noví a usúdili, že internetová stránka má potenciál byť zisková.
  2. Zaujímajte sa o to, akú návštevnosť má stránka a hlavne odkiaľ táto návštevnosť pochádza. Určite je rozdiel medzi tým, ak predávajúci dosiahol návštevnosť prostredníctvom platenej reklamy a tým, ak sa návštevníci dostanú na stránku prostredníctvom vyhľadávačov. Preverte si, či je návštevnosť stabilná na týždennej, resp. mesačnej báze. Ak nie je stabilná, vie predávajúci vieryhodne vysvetliť dôvody zmien v návštevnosti? Výborným nástrojom na sledovanie návštevnosti sú štatistiky Google Analytics.
  3. Aký je príjem stránky za posledných šesť mesiacov v členení podľa zdroja príjmu mesiac po mesiaci? Viacerí predávajúci totiž ponúkajú čerstvé projekty, na ktorých ešte „nevychladol“ programovací kód s tým, že už sa nemajú čas venovať sa im – pozor, ide väčšinou len o alibistickú výhovorku. Taktiež si dávajte pozor na projekty vykazujúce jednorazové príjmy, resp. veľmi nestabilný príjem v jednotlivých mesiacoch.
  4. Má webová stránka originálny obsah? Originalita obsahu je dôležitým faktorom pre všetky vyhľadávače. V prostredí slovenského internetu je dominantným vyhľadávačom Google, preto sa nevypláca hazardovať s tým, že vás Google penalizuje za odkopírovaný obsah, teda posunie vo výsledkoch vyhľadávania na nižšie priečky, čo máva fatálne následky na návštevnosť a tým aj na príjmy.
  5. Aké sú náklady na prevádzku web stránky? Zistite si najmä informácie o cene za hosting atď. Dôležitým faktorom je tiež doterajší spôsob a rozsah aktualizácií stránky, ktorý v informáciách o ponuke predajcu nemusí byť zohľadnený. S aktualizáciou je spojené určité penzum práce a času, ktorý možno dokážete lepšie využiť. Avšak ak vám stránka priemerne zarába 30 eur týždenne, nemal by byť problém zohnať niekoho, kto vám napíše dva články týždenne povedzme za 15 eur. Tieto náklady však treba zahrnúť do kalkulácie.

Netvrdíme, že webová stránka z vás urobí milionára, často však môže ísť o zaujímavú investíciu, ktorá sa môže stať vaším doplnkovým zdrojom príjmu.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie cez digitálne platformy – taxislužba

Čo všetko musí podnikateľ zabezpečiť, než začne podnikať s taxislužbou cez digitálne platformy? Aké dane sa ho týkajú a má povinnosť používať e-Kasu?

Živnosť vs. s. r. o. v roku 2024

Aké sú rozdiely medzi podnikaním formou živnosti a s.r.o. v roku 2024 pri zakladaní, ručení, účtovníctve, daňovo-odvodovom zaťažení, aj pri prípadom ukončovaní podnikania, sa dočítate v článku.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky