Veľa začínajúcich podnikateľov či freelancerov trávi svoj pracovný deň v kaviarňach. Pre časť ľudí je to ideálne pracovné prostredie. Ak k nim patríte tiež, no zároveň musíte z rôznych dôvodov sedieť v kancelárii, tak aj pre vás existuje riešenie.
Aký je ideál pracovného hluku?
Možno si ideálny pracovný deň predstavujete skôr v kaviarni pri šálke rozvoniavajúcej horúcej kávy, než v stereotypnej a tichej kancelárii. Mnohým z nás totiž tiché prostredie bráni v efektívnom premýšľaní a rozvíjaní myšlienok, rovnako ako aj nadmerne hlučné prostredie. Kde je teda ideál pracovného hluku? No predsa na coffitivity.com.
Pre tých, ktorých zamestnávateľ si potrpí na pracovný čas strávený výlučne v kancelárii a svoju osemhodinovú „šichtu“ si musia v nej tvrdo odsedieť je to možnosť, ako sa naladiť na atmosféru príjemného kaviarenského prostredia. Coffitivity je však výhodou aj pre tých, ktorým podmienky práce z kaviarne síce umožňujú v nej pracovať, avšak jeden z elementov, ktorý ich pri práci ruší je častokrát príjemná spoločnosť opačného pohlavia sediaca pri vedľajšom stole. To sa vám pri práci s Coffitivity nemôže stať.
Cinkanie šálok podporuje kreativitu
Mnohokrát je práve zvuk cinkajúceho riadu a tlmeného rozhovoru občas narušeného smiechom, ideálnym prostredím pre rozvíjanie nových myšlienok. Séria experimentov, ktorú uskutočnili výskumníci z University of Illinois potvrdila, že náhodné zvuky, ktoré pri prací počúvame, často krát povzbudzujú naše abstraktné myslenie. Odborný asistent univerzity Ravi Mehta potvrdil, že práve extrémne tiché prostredie je dôvodom, prečo sme na problém príliš zameraní a nie sme schopní ho vyriešiť. Výsledky štúdií však upozorňujú i na to, že výhody mierneho hluku sú priaznivé len pri riešení kreatívnych úloh. Projekty, ktoré si vyžadujú veľkú pozornosť je lepšie vykonávať v tichom a pokojnom prostredí.
Kórejský ruch
Tvorcovia stránky Coffitivity sa rozhodli staviť na vytvorenie ideálneho pracovného hluku. Za celým projektom stál Justin Kauszler, ktorý si všimol, že po návrate do svojej kancelárie zakaždým jeho produktivita a efektívnosť myslenia klesla. Tak potreboval vyriešiť problém ako prenesie atmosféru svojej obľúbenej kaviarne Harrison Street Cafe do svojho počítača.
Stránka Coffitivity začala fungovať 4. marca 2013 a už v tento deň mala niečo okolo 120 zobrazení. V súčasnosti je veľmi obľúbenou a najviac zobrazovanou práve v Južnej Kórei v meste Soul, kde je najvyšší počet kaviarní na svete. Za ním však nezaostávajú ani mestá ako New York, Londýn, Los Angeles či Chicago.
V súčasnosti má stránka solídnych 7 – 12 tisíc zobrazení denne a tím Coffitivity sa neustále snaží vytvárať nové aplikácie a soundracky šité na mieru konkrétnej krajiny.