Neraz za najlepšími nápadmi stojí náhoda. Príkladom je aj partia študentov z košického gymnázia, ktorých nápad spropagovať žuvačku na chudnutie vznikol vo vlaku. Študentská firma Glory s ňou uspela na súťažiach na Slovensku aj v zahraničí.
Princíp ich úspešného podnikateľského projektu je veľmi jednoduchý. Cestou vo vlaku premýšľali nad projektom študentskej firmy v rámci programu JA Aplikovaná ekonómia. Voľba padla na netradičný produkt s veľkým potenciálom – žuvačka na chudnutie. Ich HerbaFit, teda žuvačka na chudnutie obsahuje látky, ktoré potlačujú chuť do jedla. Pomáha proti nadváhe, uzdravuje, stabilizuje obranyschopnosť a pomáha proti stresu. Na prvý pohľad je produkt skutočne lákavý. Veď kto by nechcel zhodiť niekoľko kilogramov absolútne bez námahy. „Vedeli sme, že to musí byť niečo, čo má emóciu a vyčarí u ľudí úsmev,“ objasňuje učiteľka mladých študentov, Mária Kovaříková. Žuvačka je vyrábaná bylinnej báze. Študenti tvrdia, že ide o veľmi dobrý spaľovač tukov, súčasne zlepšuje funkciu imunitného systému a je vhodná aj pre diabetikov.
Profesionálna propagácia
Jedna vec je mať dobrý podnikateľský nápad. Druhá vec je tento nápad realizovať. Výrobcov žuvačiek na chudnutie totiž nie je na slovenskom trhu veľa. Po náročnom hľadaní dodávateľov žuvačiek sa rozhodli nakoniec pre firmu z Českých Budějovíc. Tá tieto žuvačky vyrába až v Estónsku. S distribútorom sa dohodli, že vytvoria nový názov produktu, obal žuvačky a celkovú marketingovú stratégiu predaja. A výsledok stoji za to! Základom úspechu je ich jednoduché komunikačné posolstvo. „Každý mladý človek túži byť šťastný, dobre vyzerať, mať okolo seba skvelých ľudí - pripoj sa k nám, prinášame riešenie,“ objasňuje Petra Pangrácová, viceprezidentka pre financie v študentskej firme GLORY pri Gymnáziu Trebišovská 12, Košice.
Jeden úspech za druhým
Prvý výrazný úspech prišiel na slovenskej súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov, kde obsadili študenti 3. miesto za podnikateľský nápad. Ostatné úspechy nenechali na seba dlho čakať. Na medzinárodnej súťaži študentských firiem v Rige už s prevahou zvíťazili a oprávnene získali titul „Najlepšia študentská firma“. Porazili tak viac ako 100 tímov z celej Európy.
Úprimnú radosť z úspechu neskrýva aj Mária Kovaříkova, učiteľka predmetu Aplikovaná ekonómia, ktorá od začiatku podporuje študentov v podnikateľskom projekte. „Mojim cieľom v predmete aplikovaná ekonómia bolo naučiť mojich žiakov, ako funguje reálny trh. Dať im reálnu skúsenosť a ponúknuť im praktické zručnosti, ktoré sa im zídu pri prechode zo školských lavíc na trh práce.“