Nemáte zabezpečený web (https), vaša stránka dostane nálepku „nezabezpečená stránka“

Nemáte zabezpečený web (https), vaša stránka dostane nálepku „nezabezpečená stránka“
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Najpoužívanejší internetový prehliadač Google Chrome začne roku 2017 označovať nešifrované stránky ako nezabezpečené. Týmto krokom chce zvýšiť bezpečnosť návštevníkov a upozorňovať ich na rizikové weby.

Nemáte zabezpečený web (https), od roku 2017 môžete mať problém

Začiatkom roka 2017 je naplánovaná zmena, ktorá sa dotkne mnohých podnikateľov a ich firemných prezentácií na webe. Prehliadač Google Chrome zmení spôsob zobrazovania informácií o stránkach. Stránky nepoužívajúce zabezpečený protokol HTTPS (známy ako zelený zámok), budú označené ako nezabezpečené v prípade, že pracujú s heslami alebo bankovými kartami.

Zdroj obrázka: Google Security Blog

Postupne sa uvedená zmena začne týkať aj ďalších webov a cieľový stav je zobrazenie varovania pri každej nezabezpečenej webovej stránke.

Zdroj obrázka: Google Security Blog

Ako zmeniť web z nezabezpečeného (http) na zabezpečený (https)

Ak nechcete, aby vašich návštevníkov čakalo na webe nepríjemné upozornenie znižujúce ich dôveru vo vašu stránku, mali by ste čím skôr riešiť prechod. Prechod z nešifrovaného protokolu HTTP na šifrovaný HTTPS má viaceré výhody:

  • bezpečný prenos dát,
  • lepšia pozícia vo vyhľadávačoch,
  • označenie „zabezpečená stránka“,
  • väčšia dôveryhodnosť.

Zložitosť migrácie záleží od viacerých ukazovateľov. Jedným z nich sú samotné bezpečnostné certifikáty. Tie dnes možno získať aj zadarmo. Bývajú platné na tri mesiace, ale každý kvalitný webhosting ich automaticky predlžuje bez potreby nejakých zásahov. Alternatívou sú platené certifikáty na jeden rok, ktorých cena začína na sume 50 €. Rozdiel medzi týmito certifikátmi je okrem ceny práve v dobe platnosti. V prípade, že budete chcieť zobraziť meno vašej firmy v URL adrese, budete si musieť priplatiť ešte viac. Ďalšie ukazovatele zložitosti migrácie - systém, ktorý používa stránka, veľkosť stránky, poskytovateľ hostingových služieb.

Prečítajte si tiež

Samotná migrácia má viacero krokov. Ide o veľmi technickú záležitosť, ktorú je potrebné konzultovať s tvorcami vašej webovej stránky. V prípade záujmu môžete kontaktovať aj nás.

POZOR: migráciu je potrebné vykonať s náležitou odbornosťou, aby nespôsobila stratu pozícií vo vyhľadávaní.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: vydavatelia publikácií a prevádzkovatelia webov

Vydavatelia periodických publikácií a prevádzkovatelia spravodajských webov sa musia zapísať do Registra partnerov verejného sektora. Koho sa to (ne)týka a ako postupovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky