Google prichystal v úvode roku 2017 niekoľko zmien vo vyhľadávaní, ktoré môžu podnikateľom pomôcť alebo naopak uškodiť. Nenechajte sa predbehnúť konkurenciou a zlepšite svoje pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
Pozor na vyskakovacie okná (pop up). Google ich bude penalizovať
Od 10. januára začne Google pokutovať stránky, ktoré zobrazujú vyskakovacie okná na mobilných zariadeniach. Platí to ako na rôzne okná so zľavovými kupónmi, prihlásenie na odoberanie noviniek, tak aj na okná, slúžiace na získanie bezplatného e-booku.
Ak bude toto vyskakovacie okno zaberať podstatnú časť obrazovky, môžete mať problém. Malá vyskakovacia reklama je v poriadku, Google však nestanovil jej presnú veľkosť. Podľa nášho názoru budete mať problém s oknami, ktoré zaberajú viac ako 40% obrazovky. Výminkou, ktorá nebude penalizovaná, sú potvrdzovacie okná z legislatívnych dôvodov – slúžiace na potvrdenie veku návštevníka.
Google vo svojom vyhľadávaní hodnotí stovky signálov a tento nový signál je považovaný za menej dôležitý. Ak máte najlepší možný obsah, svoju pozíciu si udržíte. V prípade, že je medzi vami a ďalšími výsledkami iba malý rozdiel, tento signál vám môže uškodiť. Odporúčame zmeniť, resp. úplne odstrániť vyskakovacie okná z web stránky. Zlepšíte užívateľský zážitok a pomôžete svojmu SEO.
Vyhnite sa označeniu „nezabezpečená stránka“ – použite šifrované HTTPS
Najpoužívanejší prehliadač na svete – Google Chrome pristúpi od nového roka ku zmene zobrazovania informácií o stránkach. Po novom budú stránky, ktoré nepoužívajú bezpečnostný certifikát, označené za nebezpečné. Bezpečnostný certifikát, známy ako zelený zámok, zabezpečuje bezpečné prehliadanie webovej stránky. Okrem toho slúži ako dôležitejšie kritérium pri hodnotení kvality stránky, čo ovplyvňuje pozície webu vo výsledkoch vyhľadávania.
Viac informácií si môžete prečítať v samostatnom článku, v ktorom sme sa okrem výhod bezpečnostného certifikátu venovali aj migrácii webu z nezabezpečeného na zabezpečený.
Ako vylepšiť SEO web stránky? Optimalizujte mobilnú verziu
Google doteraz prehliadal stránky ako „počítačový užívateľ“. To sa aktuálne mení a Google bude pozerať na stránky očami mobilných zariadení. Je preto dôležité, či a ako máte nastavené štruktúrované dáta a optimalizovanú mobilnú verziu web stránky. Overiť si to môžete pomocou oficiálneho testovacieho nástroja. V prípade, že nemáte mobilnú verziu, stránka bude prehliadaná aj naďalej ako počítačová. Uškodí to vášmu SEO, lebo nemáte optimalizovanú stránku na mobilné zariadenie, čo je jedno z dôležitých kritérií pri hodnotení stránky . Venujte viac času štruktúre a optimalizácií na strane stránky (on-page SEO).