Ochrana spotrebiteľa

Kto sa považuje za spotrebiteľa a ako je chránený voči nezákonným praktikám? Ktoré sú agresívne obchodné praktiky? Aké povinnosti majú firmy predávajúce tovar konečným spotrebiteľom? Kto zabezpečuje ochranu spotrebiteľa a na koho sa môže spotrebiteľ obrátiť? Za čo hrozia najvyššie sankcie?

Právo na opravu: čo prináša nová smernica EÚ pre spotrebiteľov a podnikateľov?

Možnosť opravy budú musieť podnikatelia poskytnúť aj po uplynutí záručnej doby. Môžu si za túto službu účtovať poplatok? Koho sa to (ne)bude týkať? Podrobnosti o novinke aj termíny.

Záručná doba pri výpredaji

Čo je záručná doba? Vzťahuje sa záruka na zľavnený tovar vo výpredaji? Aká je záručná doba pri použitom tovare?

Kontroly na vianočných trhoch: aké povinnosti majú predajcovia?

Kto kontroluje predajcov na vianočných trhoch, na čo sa kontrolóri zameriavajú a aké sú najčastejšie porušenia? Obchodníci neraz riskujú pokuty aj v tisíckach eur či zákaz činnosti.

Záručná doba po oprave

Čo je záručná doba a aká je jej dĺžka? Aký je rozdiel medzi opravou tovaru v záruke a po uplynutí záruky?

Odpustenie či zníženie pokuty: zmeny v ukladaní sankcií od 1. 7. 2024

Od 1.7.2024 platí nový zákon o ochrane spotrebiteľa. Aké zmeny priniesol v oblasti sankcií?


Odstúpenie od kúpnej zmluvy: zmeny od 1. 7. 2024

V akej lehote môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu podľa nového zákona o ochrane spotrebiteľa účinného od 1. 7. 2024?

Zákon o ochrane spotrebiteľa od 1.7.2024: koniec fiktívnych zliav

Ako musí obchodník postupovať pri poskytnutí zľavy z ceny tovaru podľa nového zákona o ochrane spotrebiteľa účinného od 1. 7. 2024?

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1. 7. 2024 – prehľad zmien

Parlament schválil nový zákon o ochrane spotrebiteľa. Aké zmeny prinesie pre spotrebiteľov a obchodníkov vrátane e-shopov? Pripravili sme stručný prehľad tých najdôležitejších zmien.


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky