Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny spustí 1.2.2022 vlastný portál, ktorý pomôže zamestnávateľom splniť svoju zákonnú povinnosť ohlasovania voľných pracovných miest. O čo ide?
V zmysle zákona o službách zamestnanosti sú zamestnávatelia povinní nahlásiť voľné pracovné miesto spolu s jeho charakteristikou miestne príslušnému úradu práce, a to osobne, telefonicky alebo elektronicky prostredníctvom partnerských portálov. Na splnenie si zákonnej povinnosti začne slúžiť aj nový portál voľných pracovných miest – www.sluzbyzamestnanosti.gov.sk, ktorý sa spúšťa do produkcie 1. februára 2022. Všetky pracovné ponuky nahlásené na portáli ISTP do 28. januára do 16.00 hod. budú automaticky presunuté na nový portál služby zamestnanosti.
Ako bude nový pracovný portál fungovať?
Občania
v evidencii uchádzačov o zamestnanie sú povinní aktívne si hľadať prácu
a preukazovať ich úsilie o hľadaní zamestnania príslušnému úradu práce.
Portál voľných pracovných miest predstavuje úradnú platformu na hľadanie
zamestnania, ktoré zodpovedá predpokladom a preferenciám uchádzačov
prostredníctvom párovania ich požiadaviek s ponukou pracovných miest.
Uchádzači budú mať na novom portáli automaticky vytvorený osobný profil, ktorý bude obsahovať všetky údaje uvedené pri podaní žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie, tzn. životopisné informácie o ich vedomostiach, schopnostiach a nimi preferované pracovné pozície.
O novom portáli informujú úrady práce
Zamestnávatelia boli o vytvorení nového portálu a spôsobu jeho používania informovaní listom. Uchádzači o zamestnanie, ktorí sú vedení v evidencii úradov práce, sú postupne informovaní ich zamestnancami úradov. Zámerom portálu je vytvoriť vhodné online prostredie, ktoré bude integrovať ciele zúčastnených strán, tzn. pomôže zamestnávateľom obsadiť pracovné pozície kvalifikovanými kandidátmi a uchádzači o zamestnanie si môžu nájsť vhodnú prácu podľa svojich predstáv.
Zdroj: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR