Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťa od 11. januára 2016.
Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.
Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.
Viac informácií, ako aj príručku s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby.
Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.