Stretnúť sa s mentormi a lídrami z vašej oblasti biznisu, získať od nich know-how a rady na rozvíjanie. To je snom asi každej začínajúcej firmy. Slovenskému Biotronu sa splnil.
Slovenská firma Biotron, zaoberajúca sa dátovou analytikou, sa na štyri týždne ocitla v Cambridge Innovation Center v Bostone. Spolu so štyrmi ďalšími spoločnosťami zo Slovenska ich tam vyslala Slovak Business Agency cez program Startup Sharks.
V rámci pobytu sa môžu nielen zúčastňovať na rôznych seminároch či využívať služby konzultantov, no stretávajú sa aj s konkurenčnými firmami, mapujú novodobé trendy a hľadajú nových potenciálnych klientov.
O priebehu stáže nám cez Skype viac povedal Martin Smolka zo startupu Biotron.
Za zhoršenú kvalitu audionahrávky sa vopred ospravedlňujeme.
Po skončení mesačného pobytu v Cambridge Innovation Center (skr. CIC) sme sa Martina Smolku spýtali ešte niekoľko otázok.
„Nazrieť do kuchyne firiem, ktoré sa zaoberajú dátovou analytikou a zistiť kam tento biznis smeruje,“ to ste uviedli ako jeden zo zámerov vašej cesty do CIC. Podarilo sa vám spojiť s firmami z vašej oblasti? Čo ste zistili?
Biznis smeruje k väčšej regulácii zo strany legislatívy tykajúcej sa ochrany osobných údajov a zároveň platformy iOS a Android sprísňujú podmienky získavania a využívania dát používateľov z mobilných zariadení. Po týchto dátach mobilných používateľov je celosvetovo obrovský dopyt. Spomenutá regulácia firmám zvyšuje náklady na zber dát a je potrebné neustále prispôsobovať technológiu zberu rôznym verziám operačných systémov, zapracovať právne požiadavky a pravidelne kontrolovať bezpečnosť ich spracovania.Takisto sme si potvrdili, že pre firmy a organizácie každej veľkosti je práca s dátami, či už svojimi alebo externými, a vytvoriť z nich pridanú hodnotu alebo inováciu veľkou výzvou.
Vašim cieľom bolo aj získanie nových zákazníkov. Bol o váš biznis záujem zo strany amerických klientov?
Náš Data Lab je ideálnym nástrojom pre firmy, ktoré chcú byť data-driven alebo sa potrebujú v tejto oblasti posunúť ďalej. Vďaka skúsenému tímu vieme prinášať inovácie pre firmy v oblasti zberu a analytike dát v priebehu niekoľkých dní alebo týždňov. Potvrdilo sa nám, že aj na tak rozvinutom trhu, akým je USA, je po takýchto službách stále veľký dopyt.
V CIC ste boli štyri týždne, mali ste k dispozícii rôznych mentorov, stretávali ste sa so start-upmi z rôznych kútov sveta. V čom vidíte najväčšiu výhodu tejto stáže?
Bolo to ako keď slovenský hokejista príde pozrieť zápas NHL. Je to iná liga, rýchla, tvrdá a profesionálna. A nám sa tá rýchlosť a profesionalita veľmi páčila.
Je niečo, na čo po stáži pozeráte inak ako pred tým?
Mentálne sme zbúrali hranice Slovenska. Od začiatku sme náš biznis smerovali na globálny trh, ale až po reálnych skúsenostiach zo zahraničia vieme aj reálne rozmýšľať na globálnej škále.