V dňoch 30. až 31. októbra sa v Bratislave uskutočnila po prvý raz výstava pre podnikanie a franchising, ktorá priniesla 26 franchisingových konceptov a vzdelávanie v obore v rámci sprievodného programu Škola franchisingu.
Výstavu po dobu dvoch dní navštívilo celkom 423 návštevníkov, ktorí prejavili záujem o vzdelávanie a informácie v obore franchisingu. Podľa ankety, ktorú organizátori uskutočnili v rámci výstavy, 68% zúčastnených uvažuje o kúpe franchisingovej licencie a zhruba 89% respondentov uviedlo, že výstavu navštívilo z dôvodu oboznámia sa s novinkami a možnosťami, ktoré franchising prináša. Ďalším dôvodom boli osobné stretnutia s jednotlivými franchisingovými firmami. (Zdroj: Anketa návštevníkov registrovaných na výstavu, 2013)
Hlavným partnerom výstavy je Slovenská franchisingová asociácia, ktorá prostredníctvom svojho prezidenta Jozefa Šétaffyho ocenila realizáciu takejto akcie v Bratislave. „Každá aktivita, ktorá podporuje podnikanie a franchising je vítaná“, uviedol Šétaffy. „ Realizujú sa na nej nielen obchodné spolupráce ale aj partnerské vzťahy medzi subjektami, ktoré pracujú pre rozvoj franchisingového podnikania. Ako dobrým príkladom môže slúžiť plánovaná užšia spolupráca medzi slovenskou a českou franchisingovou asociáciou, o ktorej sme práve počas výstavy hovorili s českým prezidentom ČAF Jánom Gondom“, dodáva Šétaffy. Organizátor výstavy verí, že obidve akcie v Prahe aj Bratislave budú rásť a prinášať potrebnú osvetu franchisingu. Umožnia stretávanie medzi franchisormi, franchisantami, poskytovateľmi konceptov a záujemcami o franšízové licencie. Pozitívne sú tiež aj ďalšie efekty, ktoré majú spoločenský a vzdelávací rozmer.
„Koncepcia výstav konaných v Prahe a Bratislave sa ukazuje ako životaschopná, prináša nielen efekty pre zúčastnené subjekty, ale tiež vytvára možnosti dopredu informovať, vzdelávať a dozvedieť sa autentické informácie v osobných rozhovoroch so zástupcami franchisingových konceptov",spoluorganizátorka výstavy Monika Hrubalová.
Zdroj: SFA