Franchisingové koncepty na Slovensku v roku 2013

Podnikať sa dá aj bez nápadu – vďaka franchisingu.

Podľa správy Slovenskej franchingovej asociácie na Slovensku v roku 2013 pôsobilo viac ako 120 franchisingových systémov, z toho je asi jedna štvrtina sú pôvodné slovenské koncepty. Vo vyspelých európskych krajinách je pomer domácich a zahraničných franchisingových konceptov opačný, vo vyspelých krajinách prevládajú domáce koncepty nad zahraničnými. V susednom Česku je pomer zahraničných a domácich konceptov vyrovnaný.

V akých sektoroch možno nájsť franchisingové koncepty

Franchising ako podnikateľský koncept sa v súčasnosti na Slovensku najviac rozvíja v oblasti gastronómie, služieb, zdravej výživy a fitness. Zastúpené sú tiež realitné siete, predajne potravín, kozmetiky, priemyselného tovaru, odevov a športových potrieb. Slovenská franchisinová asociácia uvádza, že asi 24 % franchisingových konceptov v SR tvoria ganostronomické prevádzky, 33 % koncepty v oblasti služieb a 43 % franchisingových konceptov je v oblasti obchodu.

Rok Počet domácich franchisingových konceptov Počet zahraničných franchisingových konceptov
2010 12 38
2011 19 57
2012 25 73
2013 29 86

Franchisnigové koncepty na Slovensku v roku 2013
 

Domáce franchisingové koncepty Zarhaničné franchisingové koncepty
Pizza Mizza - reštaurácie a fastfoody CHANTAL - jazyková škola Medical Beauty - továreň na krásu Karpatské gazdinky - upratovacie služby Pneubox - predajňa a pneuservis Happy Belly - bageteria Auto club Joker - starostlivosť o vozidlá Potraviny.eu - internetový predaj s donáškou COOP Jednota - predajne potravín REMPO - veľkoobchod, maloobchod Mr. Kebab - fastfoody NEBBIA - športové oblečenie Musculus - relax, služby pre zdravie UPDATE - predajne zdravej výživy KINEKUS - internetový predaj domáce potreby SAMOŠKA - veľkopredajne potravín Bepon - ponožky, pančuchy, odevy FRESH - veľkoobchod s potravinami TERNO - supermarket CENT supermarket CBA - supermarkety VITABOX - zdravé stravovanie Element Cosmerics Studio - európske štúdiá krásy Inštitút jazykov a vzdelávania - vzdelávacie a jazykové kurzy CYPRIANUS - predajne vlastnej prírodnej kozmetiky KUNG FOOD - výroba a rozvoz sushi a ázijských jedál Pizza TuSi - donáška pizze Mr. KEBAB – sieť rýchleho občerstvenia FARMÁRSKY OBCHOD – predajne domácich výrobkov  Svet zdravia - poradenstvo, úprava hmotnosti, zdravá výživa Fornetti Slovakia - pekárne z mrazených polotovarov BUSHMAN - predajne oblečenia Contours - fitness pre ženy Modrý slon - nakladateľstvo, podpora čítania pre deti UGO juice bar - predajne fresh Century 21 - nehnuteľnosti Mc Donald´s - rýchle občerstvenie ALPINE PRO - športové oblečenie Diet Plus - zdravá výživa, úprava hmotnosti Helen Doron - výučba angličtiny Levi´s - original jeans, predajne odevov NATUR HOUSE - zdravá výživa KA International - luxusné interiérové doplnky Coffeeshop Company - značková káva, občerstvenie SUBWAY - fastfoody RE/MAX - realitný systém Dallmayr Kaffe - značková káva, predajne, kaviarne IKEA - obchodný dom nábytku a bytových doplnkov Švejk Restaurant - štýlová gastronómia PRINK - náplne do tlačiarní Elektro World - veľkopredajne elektro Zelená Hviezda - zdravotnícke potreby Videoboard - reklama, bilboardy Čajová záhrada - obchod s čajmi Prémaman - detské oblečenie, predajne odevov UNIQUE - móda, oblečenie, doplnky SAMINA - koncept pre zdravý spánok, poradenstvo, predajne BonBon - čokolateria PAILASE – pekáreň, predajne INVIA - cestovná agentúra Directreal - realitné kancelárie INTERSPORT - veľkopredajne športových potrieb Raj syrov - predajne značkových syrov KFC Slovensko - rýchle občerstvenie Pizza Hut - pizzerie NordSee - reštaurácie a fastfoody ANKER - pekárne, predajne, fastfoody Potrefená Husa - pivná reštaurácia, piváreň TETA - predajne drogérie Calzedonia - plavky, móda, odevy Hudy Sport - športové potreby a odevy Yves Rocher - francúzska rastlinná kozmetika Reserved - módne odevy Cropptown - módne odevy Promod - módne odevy Mango - módne odevy O2 - mobilný operátor Carrefour - obchodný dom HUSSE - krmivá pre mačky a psov s donáškou Končím s Fajčením (KsF) - motivačné poradenstvo KOLKOVNA - pivný bar a štýlová reštaurácia ADIDAS - športová obuv, odevy a potreby Orange - mobilný operátor Yankee hot dog - rýchle občerstvenie UNIGLOBE PT Travel - cestovná agentúra KOMFORT – predajne interiérových krytín Carpisa - predajne kabeliek Pietro Filipi - módne odevy Pompo - predajne hračiek EVROPA realitní kancelář Top English - jazyková škola GEPARD FINANCE - finančné služby efair4u - virtuálne výstavisko Sbarro - americká pizzeria EXPRESKA - fitnes kluby pre ženy EXPENSE REDUCTION ANALYSTS - konzultácie v oblasti riadenia nákladov Tanyus Language School - jazyková škola Language bistro - jazyková škola MARVEL – mobilné domy STAGEMAN – animácia voľného času Mrs.Sporty – športový klub pre ženy BNI – organizované kontaktné stretnutia podnikateľov Business for Breakfast Raiffeisen Bank - bankové pobočky Bageterie Boulevard - rýchle občerstvenie  

Článok vznikol v spolurpáci so Slovenskou franchisngovou asociáciou

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.

Gastronómia na rázcestí – akým problémom čelila v minulosti a dnes

Moderná gastronómia sa definuje ako teória kuchárskeho umenia prihliadajúca na zásady správnej výživy človeka. V širšom význame sa ale v praxi pojem gastronómia často používa aj na všeobecné pomenovanie pohostinských služieb a súvisiacich podnikateľských aktivít.

Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky