Ako ľudia spoznávajú nové značky

Povedomie, znalosť a dôvera sú všetky základné prvky značky, ktorá úspešne predáva. Ako však dosiahneme povedomie zákazníkov o našej značke? Odpoveď spočíva v PR, dobrom zákazníckom servise a SEO.

V prieskumoch vedú digitálne médiá a doporučenie priateľmi

Podľa výsledkov prieskumu GlobalWebIndex sú stále najefektívnejšou metódou ako spoznávať nové značky články v mainstreamových médiách. Spotrebitelia však čoraz viac vyhľadávajú tento obsah nie v tlačenej, ale v digitálnej podobe.

Takmer polovica respondentov z oboch vekových skupín uviedla ako hlavný zdroj objavovania nových značiek články na webových stránkach novín alebo časopisov. To je takmer dvojnásobné číslo oproti tým, ktorí spoznávajú značky prostredníctvom článkov v tlačených verziách novín alebo časopisov.

Môže sa to zdať ako samozrejmé, keďže nikto si asi nekupuje noviny s úmyslom prečítať si reklamu. Rovnako spotrebitelia na webe vynaložia nemalé úsilie na preklikávanie sa cez stránky, len aby sa vyhli online reklame.

Čo je však zaujímavé je to, čo nasledovalo ako ďalšie vo výsledkoch prieskumu.

Okrem novinových článkov na webe je najčastejším spôsobom objavovania značiek odporučenie od priateľov. Referencie, alebo ako sa hovorí v marketingovej sfére “word of mouth”, sú stale jedným z najsilnejších marketingových nástrojov. Ďalšími spôsobmi, ako sa zákazníci môžu dozvedieť o vašej značke, sú komentáre a príspevky spotrebiteľov na internetových fórach a výsledky vyhľadávania na webe.

Zdroj prieskumu: GlobalWebIndex, 2013. Štatistiky sú založené na dátach z online dotazníka užívateľov internetu vo svete vo veku 16-24 a 55-65 rokov.

Aby vaša značka nezostala neznáma

Ak by sme to zhrnuli, môžeme uviesť niekoľko záverov vyplývajúcich z tohto prieskumu:

  1. Ak ľudia potrebujú nejaké informácie, obracajú sa na internet. Či už ide o obľúbené noviny, časopisy, fóra alebo vyhľadávače, ľudia hľadajú informácie online.
  2. Ak chcete robiť marketing pre demografickú skupinu mladých ľudí vo veku 16-24 rokov, musíte klásť dôraz na internetové fóra a blogy. Až 36 % mladých respondentov spoznáva značky a produkty práve týmto spôsobom.
  3. Neuveriteľných 41 % respondentov vo veku 55-65 rokov sa spolieha na výsledky vyhľadávačov. Ak váš biznis nie je vyhľadateľný (pozri tiež SEO), ako by ste neexistovali. Rovnako aj mladí ľudia objavujú nové značky cez vyhľadávače, je ich takmer 36 %.
  4. Referencie od priateľov sú stále veľmi silným prvkom (nie od “digitálneho”, ale skutočného). Takmer polovica v každej demografickej skupine vsádza na osobný vzťah vo chvíli, keď prichádza na skúsenosti so značkou. Ak chcete, aby ľudia o vás v dobrom hovorili a šírili pozitívne referencie, nezabúdajte na služby zákazníkom.

Jedna z najviac vypovedajúcich štatistík v oboch vekových skupinách sú “informácie na stránke značky”. Viac ako tretina respondentov sa spolieha na informácie, ktoré nájdu na stránke venovanej novej značke alebo produktu. Čo to však znamená? Znamená to, že by ste mali písať blogy. Váš blog je zdrojom poznania vašej značky pre mnoho ľudí. Je to nástroj ako byť objavený prostredníctvom vyhľadávačov a sociálnych médií, ktoré sú dôležitým faktorom podľa tohto prieskumu.

Ako písať blogy alebo optimalizovať stránky pre vyhľadávače sa môžete dozvedieť na webových stránkach venujúcich sa tejto problematike.

Digitálne šialenstvo stále rastie a bude pokračovať. Firmy, ktoré sa prispôsobia a sú pripravené na kontakt s ich značkou cez internet a mobilné telefóny, budú naďalej získavať nových zákazníkov.

Tí, ktorí sa spoliehajú na nádej namiesto silného marketingového plánu, budú len ťažko bojovať o oslovenie nových ľudí.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ján Grinvalský: Výrobkovo orientované firmy bez vízie majú sklady plné tovaru

Ján je marketingový špecialista, ktorý na svojom know-how pracoval posledných 13 rokov. Rozhovor o jeho skúsenostiach a úspešných projektoch zvládnete za 13 minút.

Mobilný marketing ako ďalší “sexy” názov?

Google označil rok 2015 ako rok video reklamy a mobilného marketingu. Nie je divu, veď príjmy z reklám v klasickom vyhľadávaní na stolných počítačoch začali stagnovať a ďalšie možnosti expanzie a finančného rastu sú hlavne vo video reklame na YouTube a reklamách zobrazovaných na mobilných zariadeniach.

Ako pristúpiť k marketingu začínajúcej firmy?

Myslíte si, že kvalitný marketing stojí tisíce eur a môžu si ho dovoliť iba veľké firmy a korporácie? Nie vždy musí byť marketing drahý a náročný na realizáciu.

Hľadáte efektívny spôsob propagácie vašej firmy?

Ste podnikateľ a hľadáte efektívny spôsob propagácie vašej firmy a zviditeľnenia vášho podnikania?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky