Michal Král: Vzdelanie nie je náklad ale investícia

Rozhovor s Michalom Králom – zakladateľom projektu Pricemania Academy - prvého komplexného vzdelávacieho programu v oblasti e-commerce a online marketingu na Slovensku.

Ahoj Michal, predstav nám, prosím, na úvod teba a projekt Pricemania Academy.

Ahojte, moje meno je Mišo Král, som zakladateľom jedného z najväčších vyhľadávačov tovaru Pricemania a vzdelávacieho programu Pricemania Academy. Pricemania Academy je prvý komplexný vzdelávací program pre oblasť e-commerce a online marketingu, ktorý odštartoval v roku 2013. Cieľom je odovzdávať účastníkom workshopov špičkové know-how, okamžite využiteľné v praxi.

Od vzniku Pricemania Academy ubehli už 4 roky. Podarilo sa vám naplniť úvodné ciele a očakávania?

Určite áno. Mojím zámerom bolo vytvoriť alternatívu ku klasickým konferenciám, kde si človek zaplatí 200 EUR za vstup, dostane síce inšpiráciu a zachytí nové trendy, no nedozvie sa, ako danú oblasť uchopiť, aké nástroje použiť a na koho sa v prípade potreby obrátiť - nezíska teda žiadne hmatateľné know-how.

Na našich workshopoch špičkoví experti s viac ako 10-ročnými skúsenosťami v odbore odovzdávajú účastníkom okamžite využiteľné know-how, ktoré si môžu hneď na ďalší deň vyskúšať v praxi. Na projektoch klientov reálne vidíme, ako im školenia pomáhajú zvyšovať obraty a návštevnosť a odlíšiť sa od neustále rastúcej konkurencie.

Už si naznačil, že na trhu je množstvo rôznych kurzov a školení. Povedz nám bližšie, prosím, ako sa Pricemania Academy odlišuje od konkurenčných projektov. Prečo by mali ľudia prísť práve k vám?

Asi tá najdôležitejšia vec, ktorá nás odlišuje, je to, že sme špecialisti. Všetko, čo školíme, aj sami robíme. Nie sme agentúra, ktorá dnes školí medicínu, zajtra právo, pozajtra marketing. Špecializujeme sa výhradne na e-commerce a online marketing, ktoré denno-denne sami používame v praxi.

Druhou veľkou výhodou pre klientov je to, že nejdeme po povrchu problematiky, ale všetkým témam sa venujeme skutočne detailne a do hĺbky. Neorganizujeme hodinové či dvojhodinové workshopy. Naopak, niektorým témam sa venujeme aj tri dni, počas ktorých sa téma rozoberá zo všetkých strán a účastníci si priamo skúšajú know-how na vlastných projektoch. Vďaka tomu si už na druhý deň po skončení workshopu vedia klienti vytvoriť základné reporty v Google Analytics, vytvoriť PPC kampaň v reklamnom systéme Google Adwords či vlastnú mailingovú kampaň.

Navyše, na každú tému sa snažím vyberať tých najlepších mentorov. Dovolím si tvrdiť, že na našich workshopoch dostanete know-how od naozaj top špecialistov na trhu.

Priblíž nám, prosím, priebeh samotných workshopov. Čo vidíš ako najväčší prínos Pricemania Academy pre jeho účastníkov?

Väčšina školení je celodenných a robíme ich v malých skupinách. Účastníci prídu väčšinou aj s vlastnými notebookmi, aby si vedeli rovno skúšať veci. Na začiatku sa navzájom predstavia, aby sme pochopili lepšie ich biznisy, čomu sa venujú a kvôli čomu prišli na workshop. Potom nasleduje základná teória, aby sme ich uviedli do témy. Počas praktickej časti si účastníci môžu vyskúšať veci v praxi na vlastnom projekte. Školenie je veľmi interaktívne, nielen medzi mentorom a účastníkmi, ale aj medzi účastníkmi navzájom. Počas dňa je veľa prestávok, coffee breakes, kde si môže človek oddýchnuť, aby nebol zahltený informáciami. Pri celodenných workshopoch zabezpečujeme účastníkom aj chutný obed. Tieto prestávky sú ideálne na networking. Veľakrát sa stáva, že počas školení nadviažu spoluprácu účastník s mentorom, prípadne účastníci navzájom. To je rozhodne veľká výhoda oproti online školeniam, kde táto interaktivita často chýba.

Ak to niekoho zaujalo, kde by si mohol prezrieť ponuku workshopov?

Všetky potrebné informácie sú na webe Pricemaniaacademy.sk, kde nájdete okrem ponuky školení aj zaujímavý blog s pravidelne aktualizovanými článkami. Okrem toho odporúčam sledovať našu fan page na Facebooku Pricemania Academy, prípadne si nás môžete nájsť aj na Twitteri či na Instagrame. Takto vám určite neuniknú žiadne novinky.

Veľa mladých ľudí na Slovensku sa snaží podnikateľsky presadiť a mnohokrát volia práve e-shop. Bohužiaľ, veľké percento končí neúspešne. Myslíš si, že účasť na Pricemania Academy by im mohla pomôcť presadiť sa na trhu?

Jednoznačne áno a potvrdzujú to skúsenosti našich účastníkov. Je to práve know-how, čo začínajúci e-shop posúva dopredu a pomáha mu odlíšiť sa od konkurencie. Ak začínajúcim podnikateľom chýbajú informácie a skúsenosti, častokrát postupujú metódou pokus-omyl a to býva väčšinou trápenie. Preto si myslím, že školenie je dobrá investícia, ktorá sa vráti v náraste návštevnosti, obratu či vo zvýšenej miere konverzie. Samozrejme, pokiaľ účastník know-how z workshopu aj reálne zapracuje do projektu. Ak chce mať majiteľ firmy istotu, že jednotlivé poznatky zapracuje správne a že sa hýbe s projektom správnym smerom, môže využiť možnosť dlhodobého mentoringu, ktorý poskytuje dlhodobú motiváciu a spätnú väzbu pri rozvíjaní projektu. Zásadným spôsobom si tak klient zvyšuje pravdepodobnosť úspechu, urýchľuje rast a rozvoj svojej firmy aj seba samého.

Začiatkom nového roka sa v Pricemanii diali veľké zmeny. Presťahovali ste sa do nových priestorov, v ktorých budú prebiehať aj workshopy Pricemania Academy. Ste v nových priestoroch spokojní?

Áno, sme presťahovaní do parádnych priestorov úplne novej budovy Binarium v coworkingovom priestore 0100 Campus. Ide o veľmi inšpiratívne a interaktívne medzinárodné prostredie, kde sa pohybuje kopec start-upov a freelancerov. Verím, že pre účastníkov workshopov Pricemania Academy budú nové priestory príjemná zmena po tých 4 rokoch. Máme tu bezproblémové parkovanie, o niečo väčšiu kapacitu školiacich miestností a veľmi príjemnú a pohodovú atmosféru.

Školenia Pricemania Academy prebiehajú v dvoch sezónach – na jar a na jeseň. Už o pár dní odštartujete jarnú sezónu 2017. Máte pripravené niečo špeciálne? Na čo sa záujemcovia môžu tešiť?

V tejto sezóne máme niekoľko nových tém, ktoré sme zaradili po prestávke do programu. Ponúkame workshopy od webovej analytiky cez správu PPC kampaní v rámci reklamných systémov a optimalizáciu pre vyhľadávače až po správu kampaní na sociálnych sieťach. Okrem toho sa v novej sezóne môžete tešiť na novú mentorku Michelle Losekoot, ktorá sa bude venovať téme copywritingu. Do programu sa vrátil napríklad aj Honza Kvasnička so svojím UX školením. Ak by ste si z našej ponuky nevybrali, vieme zorganizovať aj školenie na mieru pre individuálnu osobu alebo firmu.

Zároveň by som vás chcel touto cestou pozvať na náš tradičný veľký Kickoff, ktorý sa bude konať 2. 3. 2017 od 18:00 priamo v našej budove Binarium. Plánujeme ním úspešne odštartovať novú sezónu. Pripravili sme pre vás mega nabitú zostavu, takže sa určite oplatí prísť. Príde Honza Kvasnička za UX, Pavel Ungr za SEO, Michal Pastier za kreativitu a Honza Majer, ktorý sa venuje analytike pre e-shopy. Všetko sú to veľké mená na slovenskej a českej e-commerce aj online marketingovej scéne. Po oficiálnej časti sa navyše môžete tešiť na neformálnu diskusiu a networking a popritom popíjať fajnové vínko či pivko. Tešíme sa na vás! A nezabudnite, že vzdelanie nie je náklad ale investícia, ktorú vám nikto nikdy nezoberie :-)

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podvod pri sprostredkovaní práce: falošné personálne agentúry žiadajú poplatky

Za sprostredkovanie práce sa nikdy nikomu neplatí, no podvodníci opäť zneužívajú nevedomosť a dôveru ľudí. Na čo dať pozor a ako nenaletieť?

Firemný počítač alebo mobil na súkromné účely z hľadiska bezpečnosti

Používanie firemných zariadení, ako sú notebooky či mobily, aj na súkromné účely, je dnes pomerne bežnou praxou. Odborník radí, za akých podmienok je to pre firmu bezpečné.

Nový zákon o elektronických komunikáciách od 1. 2. 2022

Od februára 2022 platí nový zákon o elektronických komunikáciách. Čo všetko upravuje a aké zmeny priniesol?

Vianočné trhy 2021 sú zrušené, no stánkari môžu predávať online, e-shop získajú zadarmo

Predajcovia, ktorí sa spoliehali na predaj na vianočných trhoch, majú možnosť ponúkať svoje výrobky online. Kto a ako môže získať e-shop do konca roka zadarmo?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky