Čo vám hovorí návštevnosť vášho webu a prečo aj sociálne siete môžu za to, že vám stránka nezarába

Čo vám hovorí návštevnosť vášho webu a prečo aj sociálne siete môžu za to, že vám stránka nezarába
Marcela Danišová

Marketérka so slabosťou a orientáciou na online, netradičné nápady, strategické myslenie, celoživotné vzdelávanie a sarkazmus. Pracujem ako marketingový manažér v agentúre ONLINE TORO a pokiaľ nefungujem na 150%, tak pravdepodobne niekde riadene prokrastinujem a kujem budúce plány.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Konkurencia je dobrá vec. Núti nás premýšľať, hľadať nové riešenia, vylepšovať služby a prinášať hodnotu. Ale existuje konkurencia, s ktorou by ste sa do boja púšťať nemali. A to ste vy. Alebo váš web. Zistite, čo vám návštevnosť webu naozaj hovorí a prečo aj sociálne siete môžu za odchod vašich návštevníkov.

Ruku na srdce, nie je deň, aby sme niečo na internete negooglili, nesharovali, nelikeovali alebo len tak neprechádzali na sociálnych sieťach. Strata signálu, vybitý telefón a nezaplatená faktúra sa nerátajú.

Keď príde na online marketing a obsah, všetci sa snažia produkovať ho čo najviac, stále niečo pridávajú na svoje firemné sociálne účty a aj prostredníctvom nich sa snažia o zvýšenie návštevnosti webu. Pretože vysoká návštevnosť rovná sa dobrá návštevnosť. A sociálne siete rovná sa veľa pozornosti. Určite?

A teraz si položte otázku „Koľko návštevníkov z tých pár tisíc, čo na váš web prídu, má pre vás nejakú hodnotu?“ alebo „Čo vám návštevnosť napr. z Facebooku reálne prináša?“

Ono je strašne pekné snažiť sa o čo najlepšie čísla a byť „social“. Veď to je presne to, čo vám povie každý článok o online marketingu. Akurát nazeranie na tieto informácie by nemalo byť čierno-biele. Ani ružové. Práve preto som sa rozhodla napísať niečo o tom, ako by váš obsah mal korešpondovať s návštevníkmi, ktorých sa snažíte osloviť.

Ako porozumieť tým návštevníkom, ktorí sú ticho, a ako sa neoberať o pozornosť nesprávnym využitím sociálnych sietí a webu ako takého.

Kto sa skrýva za návštevnosťou vášho webu

Nejdem hovoriť o metrikách ani iných fundovane znejúcich výrazoch. Naopak. Na chvíľu na ne zabudnite. Predstavte si, že váš web sú potraviny. Tie ponúkajú množstvo tovaru, služieb a lákavých zliav. Do potravín chodia denne rôzne typy zákazníkov.

Takí, čo vedia, čo chcú (a keďže ste po ruke a máte presne to, čo chcú), nakúpia a odídu. Prídu opäť, keď niečo potrebujú. Potom sú tu tí, ktorí presne nevedia, čo by chceli, ale nechajú sa ukecať, keď to zbadajú. A tiež sú tu tí, ktorí prídu do obchodu hladní a kúpia aj to, čo nebolo v pláne. Väčšinou to, čo bolo prvé na rane a veľmi chutne odprezentované. Na záver sú tu tí, čo prišli aby si niečo kúpili, ale nevedeli to nájsť, preto odišli inam.

Podobným spôsobom fungujú aj návštevníci vášho webu. Preto sa nespoliehajte sa na náhodu, tvorte obsah a publikujte ho na takých miestach, kde viete priamo ovplyvniť kvalitu svojich návštevníkov.

Pri tvorbe a šírení obsahu si vždy dobre premyslite nasledujúce:

  1. Určite si, ktorá skupina návštevníkov je pre vás dôležitá.
  2. Vedzte, kde ju nájdete a čím ju presvedčíte.
  3. Plánujte podľa toho tvorbu svojho obsahu a témy.
  4. Sústreďte sa na médiá/komunikačné kanály, kde sa vaši potenciálni zákazníci nachádzajú.

V skratke povedané, nie vždy je rozumné bezhlavo živiť všetkých a všetko dostupné. Vyberajte si. Sústreďte svoju energiu iba tam, kde sa vám to naozaj oplatí. Aj keď to znamená menej Instagramu a viac guestblogov. Alebo naopak. Myslím, že je jasné, kam tým mierim.

Keď už viete niečo o návštevnosti, zostáva vyriešiť otázku...

Tvoríte obsah pre správne obecenstvo?

Stúpajúce čísla návštevnosti webu sú dôležité. To bez debaty. Najmä, ak ste sa pustili do obsahovej stratégie, ktorej úlohou bolo prilákať viac návštevníkov. Ale ak ľudia prídu na vašu stránku a nikdy sa z nich nestanú zákazníci, a ani za sebou nenechajú žiadnu stopu, stále sa rátajú?

Inými slovami, ak vám návštevnosť webu stále stúpa, ale predaje a iné konverzie sa nikam nehýbu, môžete mať problém.

Je jednoduché povedať si, že vám asi na web chodia nesprávni ľudia. Ale, čo ak sú ľudia správni, ale nezaujíma ich spôsob vašej prezentácie? V tom prípade musíte zmeniť svoje uvažovanie a ponúknuť im zmenu. Ponúknuť im niečo, čo bude presne cielené len na nich. Bude v nich vyvolávať rovnakú reakciu ako ten hlad v predajni potravín.

Len preto, že niečo nevidíte, neznamená to, že to nie je dôležité. A práve nečinnosť vašich návštevníkov je to neviditeľné, čo by vás malo zaujímať.

A čo v prípade, že máte obecenstvo, ktoré nie je úplne ticho, ale ani to pravé? Čo môžete spraviť? To isté, čo pre tých vyššie! Akurát berte do úvahy, čo už urobili a o čo prejavili záujem v minulosti.

Článok pokračuje pod reklamou

Sociálne siete a vaša nerozhodnosť ako čierna diera vašej návštevnosti

Dobre. Povedzme, že už tvoríte obsah pre správne obecenstvo. Aj na web chodia správni ľudia. Ale niekde sa strácajú. Aké sú dva podceňované dôvody?

1. Facebook, Instagram, Twitter, Google+, LinkedIn a spol.

Keď sa sociálne médiá stali populárne, každý sa ponáhľal, aby sa na jeho webe nachádzali tieto tlačidlá. Čím viditeľnejšie a väčšie, tým lepšie. Ale prečo chcete, aby vaši návštevníci odišli na Facebook, keď len teraz prišli na váš web? Pomôže to nejako vášmu biznisu? Keď raz návštevník opustí vašu stránku, už máte len malú šancu, že sa vráti späť a bude nasledovať vami premyslené kroky alebo dokončí kúpu. Vo väčšine prípadov pre vás nabádanie návštevníkov, aby sledovali vaše sociálne siete, znamená krok vzad.

Riešenie: Nechajte si ikony svojich sociálnych účtov na konkrétne miesto v procese oslovovania potenciálnych zákazníkov. Ak prvé, čo uvidia na stránke, je, že majú pozrieť váš Facebook alebo Instagram, presne to urobia. Odídu z webu bez toho, aby si všimli čokoľvek iné. A je len otázne, či sa stanú fanúšikom . Miesto toho ich nechajte, aby si pozreli čo na webe máte, vypýtajte si na nich kontakt výmenou za hodnotný obsah, nechajte ich dokončiť kúpu alebo dočítať. Až potom prídu na rad zdieľana a sledovania.

Ak sú sociálne siete zdroj kvalitnej návštevnosti, vždy sa snažte, aby ľudia chodili z nich priamo na váš web a nie z webu na ne, predtým ako stihnú dokončiť, čo mali.

2. Keď sa vaša stránka bije sama so sebou o pozornosť vašich návštevníkov

Úspešný web má len jeden cieľ, na ktorý sa sústreďuje, a preto od neho môžete očakávať veľmi jasnú a čistú výzvu k akcii. Lenže, stránky často používajú niekoľko spôsobov, ako si získať pozornosť návštevníkov. Čím viac možností im dáte, tým budú nerozhodnejší a zmätenejší. A tým je menšia pravdepodobnosť, že spravia čo sa od nich očakávalo.

Riešenie: Skôr než sa pustite do presviedčania návštevníkov, uistite sa, že viete, čo od nich naozaj chcete a ako to čo najjednoduchšie komunikovať na webe. Pomyselne ich preveďte jednotlivými krokmi tak, aby dávali zmysel. Komunikujte jednu myšlienku s jednou výzvou k akcii na jednej konkrétnej stránke.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Marcela Danišová
Marcela Danišová

Marketérka so slabosťou a orientáciou na online, netradičné nápady, strategické myslenie, celoživotné vzdelávanie a sarkazmus. Pracujem ako marketingový manažér v agentúre ONLINE TORO a pokiaľ nefungujem na 150%, tak pravdepodobne niekde riadene prokrastinujem a kujem budúce plány.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: vydavatelia publikácií a prevádzkovatelia webov

Vydavatelia periodických publikácií a prevádzkovatelia spravodajských webov sa musia zapísať do Registra partnerov verejného sektora. Koho sa to (ne)týka a ako postupovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky