V súčasnosti stále viac firiem a podnikateľov na celom svete začína chápať obrovské benefity, ktoré im blogovanie prináša. Blogovanie totiž nie je mŕtve. Naopak, je na vzostupe a rozhodne urobíte správny krok, ak s ním začnete aj vy.
Až 60 % marketérov tvrdí, že tvorba blogu je najdôležitejšou súčasťou všetkých ich content marketingových aktivít. Nemožno sa čudovať, ďalšie štatistiky totiž dokazujú, že až 77 % užívateľov internetu pravidelne číta blogy a až pre 56 % firiem bolo práve blogovanie nápomocné v tom, aby sa vypracovali na pozíciu myšlienkového lídra vo svojej oblasti. Ak máte záujem dozvedieť sa viac o tom, ako s blogovaním začať, tento článok je určený pre vás. Popíšeme v ňom totiž nielen to, aké pozitíva dokáže blogovanie vniesť do vášho podnikania, ale aj to, ako tvoriť, myslieť a písať tak, aby ľudia vaše príspevky čítali s radosťou a ľahkosťou.
Dôležitosť blogu
Blogy sú na rozdiel od tlačových správ či PR článkov v médiách jednou z mála foriem autentickej komunikácie firiem so zákazníkmi. Nielenže pomáhajú firmám dostať ich myšlienky na trh, ale umožňujú im tiež získavať cenné informácie priamo od ľudí, ktorí ich obsah čítajú a reagujú naň.
Ak však ešte stále pochybujete o tom, či blogovanie zaradiť do vašej online marketingovej stratégie, pozrite sa na to, aké špecifické benefity vám môže priniesť.
- Väčšia
návštevnosť webstránky (SEO pozitíva)
Vyhľadávače milujú nový obsah a vo vyhľadávaní uprednostňujú tie webstránky, ktoré obsah tvoria kvalitne a pravidelne. Uvedomte si, že s každým novým blogovým príspevkom vytvárate novú podstránku na vašom webe, ktorá vám môže priniesť väčšiu návštevnosť z vyhľadávačov – o to viac, ak sa pri svojich témach inšpirujete vyhľadávanými kľúčovými slovami. Ak teda chcete získavať návštevnosť z vyhľadávania a súčasne získavať vyššie pozície vo vyhľadávaní, na vašom webe by stále mali pribúdať nové príspevky s kvalitným a relevantným obsahom.
Podstatnú časť návštevnosti môžete získať aj zo sociálnych sietí, preto nezabudnite ku každému príspevku pridať tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach, ako sú Facebook, LinkedIn, Twitter. - Budovanie autority
Prostredníctvom kvalitných príspevkov, ktoré budete publikovať na vašom blogu, môžete dať ľuďom jasne najavo, že sa vyznáte, máte výborný prehľad a skúsenosti v tom, čo robíte, a ste jednoducho profesionálmi, ktorých sa oplatí sledovať. Dlhodobé publikovanie kvalitného a odborne spracovaného obsahu pomáha firmám vypracovať sa na pozíciu myšlienkového lídra v ich segmente a stať sa tak v očiach potenciálnych zákazníkov a klientov rešpektovanou firmou. - Lepší
vzťah so zákazníkmi
Podnikatelia by v súčasnosti mali pochopiť, že budovanie si vzťahov so zákazníkmi sa svojou dôležitosťou vyrovnalo osobnému kontaktu. Práve blogovanie je pritom výborným spôsobom, ako si budovať vzťahy so zákazníkmi v online sfére a navyše ich upevňovať a prehlbovať. Podľa štatistík Google je denne na Slovensku online až 85 % ľudí vo veku pod 25 rokov a 83 % ľudí vo veku od 25 do 34 rokov. Nezaostávajú pritom ani staršie generácie. Buďte teda pre vašich zákazníkov k dispozícii aj v prostredí internetu a dajte im najavo, že vám na nich záleží. Poskytujte im odpovede na ich otázky, ukážte im, ako môžu vyriešiť ich problémy a podeľte sa o informácie, ktoré im pomôžu, aby sa stali lepšími v tom, čo robia. Ľahko sa tak môžete stať značkou, ktorej budú ľudia dôverovať a ku ktorej si vytvoria vzťah. - Kvalitnejšie
newslettre
Autor publikácie eMarketing Rob Stokes vyzdvihuje ako jeden z ďalších špecifických benefitov blogovania fakt, že práve kvalitné blogové príspevky zlepšujú firemné e-maily a newslettre a ich často monotónny a obťažujúci reklamný obsah. Články zahrnuté v reklamnom newslettri predstavujú pre príjemcu e-mailu pridanú hodnotu, ktorá môže byť dôvodom, prečo daný newsletter vôbec odoberá. Stokes odporúča, aby každý firemný e-mail učený pre potenciálnych zákazníkov obsahoval minimálne jeden až dva odkazy na blogové príspevky, ktoré budú tematicky zladené s obsahom newslettra alebo správne zacielené na špecifickú skupinu adresátov. Napríklad: Newsletter o ponuke zimných pneumatík môže predajca obohatiť o užitočné články, rozoberajúce problematiku správneho výberu zimných pneumatík či tému starostlivosti o auto v zimných mesiacoch. - Neustále
napredovanie
Ako sme už naznačili v článku Začínate s tvorbou obsahu? Tieto tipy Vám poradia, ako na to, prednosťou content marketingu je fakt, že firmy podnecuje k neustálemu zlepšovaniu sa. To isté, prirodzene, platí i pri blogovaní. Ak totiž chce značka zaujať svojimi blogovými príspevkami, mala by do značnej miery tvoriť odborné, nápomocné a aktuálne blogové príspevky.
Samozrejme, blogovanie prináša ešte oveľa viac benefitov, a to tak z krátkodobého, ako aj dlhodobého hľadiska. Sú totožné s prínosmi content marketingu vo všeobecnosti, ktoré sme popisovali vo vyššie spomínanom článku.
Typy článkov
Hoci je blog výbornou platformou na zdieľanie rôznych typov obsahu – videí, podcastov, infografík či fotografií, jeho podstatnú časť tvorí práve písaný text, čiže články.
Ani písané blogové príspevky však nemusia byť jednotvárne. Tvoriť môžete rôzne druhy článkov, napríklad:
- Informačné (spravodajské články, news)
Prinášajte čitateľom aktuálne správy a informácie o trendoch z oblasti, v ktorej pôsobíte. Vďaka publikovaniu krátkych spravodajských príspevkov, v ktorých čitateľom budete podávať úplne nové informácie, sa ľahko môžete stať zdrojom informácií pre väčšie médiá.
- Vzdelávacie (návody, how-to articles)
Veľkej popularite medzi čitateľmi sa tešia popisné návody a užitočné tipy, ktoré používateľom na príkladoch vysvetľujú, ako môžu určité činnosti zvládnuť svojpomocne a ako sa môžu v istej oblasti zlepšiť. K takémuto druhu článkov možno zaradiť napríklad aj návody a tipy na to, ako využívať produkty a služby, ktoré si už niekto od vás zakúpil. Napríklad, firma, ktorá ponúka ekonomický softvér, môže vo svojom článku podať používateľom všetky dôležité informácie a „vychytávky“ o produkte, ktoré im uľahčia prácu so softvérom.
- Inšpiratívne (success stories)
Aj keď zmyslom content marketingu nie je chváliť sa úspechmi a oceneniami, príbehy úspešných ľudí, ktoré môžu byť pre ostatných inšpiráciou či motiváciou, sú na blogu určite vítané.
- Prípadové štúdie (case studies)
Podarilo sa vám niečo úspešne zrealizovať? Priniesol vám nejaký projekt zaujímavé výsledky? Dajte o tom vedieť aj vašim čitateľom a podeľte sa s nimi o to, ako sa vám to podarilo dosiahnuť. Prípadové štúdie sú veľkou pridanou hodnotou každého blogu. Navyše, následne ich môžete využiť aj v komunikácii s klientmi, ktorým práve pomocou prípadových štúdií ukážete, že skutočne viete, čo robíte.
- Recenzie (reviews)
Skvelým spôsobom, ako obohatiť blog, sú testy a recenzie produktov. Úplne ideálne sú napríklad na blogoch e-shopov. Väčšina ľudí totiž ešte predtým, ako vykoná nákup, hľadá na internete informácie a recenzie rôznych produktov. Prečo im ich teda neposkytnúť priamo na vašom blogu? Dajte si však pozor, aby ste neskĺzli k obyčajnému promovaniu produktov. Buďte voči čitateľom fér a oni budú fér voči vám.
- Rozhovory (interviews)
Obsah blogu môžete obohatiť tiež o iné písané žánre, napríklad rozhovory s vplyvnými osobnosťami z vášho segmentu. Nielenže tým získate unikátny a zaujímavý obsah, ale zároveň oslovíte aj ďalších ľudí, ktorí sledujú vášho respondenta.
Tip: Vyhnite sa bulvárnym článkom s výstražnými titulkami. Napriek tomu, že majú schopnosť nalákať veľké množstvo čitateľov už na samotný titulok, môžu poškodiť vašu reputáciu.
Napísať text, ktorý zodpovedá prívlastkom, spomenutým v tomto článku, si však vyžaduje značnú dávku poznatkov a rozhľadenosti. Práve preto písanie blogových príspevkov podnecuje všetkých, ktorí sa na blogovaní podieľajú, aby sa sústavne vzdelávali v oblasti, v ktorej pracujú, spoznávali nové trendy a riešili aktuálne problémy svojich zákazníkov. Firmy, ktoré tvoria svoj vlastný blog, vďaka tomu napredujú a nehrozí im, že by zaspali dobu.
Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.