Pri e-mailoch platí podobne ako pri blogových článkoch, že to, či si príjemca vašu správu otvorí a či ju aj prečíta, ovplyvňuje najmä jej názov, teda v našom prípade predmet e-mailu a po otvorení aj jeho forma.
Aby ste sa o čitateľov a potenciálnych zákazníkov neoberali kvôli nesprávne zvolenému predmetu či štruktúre správy, je dobré využiť postupy, ktoré pri e-mailigu fungujú. My vám prinášame ich stručný prehľad ako by kvalitné newslettre mohli vyzerať.
Predmet newslettra
Aj keď sa vaša správa úspešne dostane do schránky príjemcu, je to iba polovica úspechu. O tom, či si ju príjemca prečíta, rozhoduje predovšetkým text v jej predmete. Na základe textu v predmete správy otvára prijaté propagačné e-maily 35 % príjemcov a 69 % sa podľa rovnakého kritéria rozhoduje, či správu zaradí medzi SPAM.
Aj keď sa účinnosť predmetu môže v prípade rôznych cieľových skupín líšiť, existuje niekoľko odporúčaní, ktoré vám môžu byť pri vytváraní e-mail kampaní pomôcť.
- Personalizovaný predmet (napríklad s menom príjemcu) zlepšuje mieru otvárania správy. Použiť ho môžete napríklad pri narodeninových akciách. Správy s personalizovaným textom zlepšujú mieru otvárania e-mailov o 22,2 %. (Salesforce)
- Buďte
konkrétny a nepoužívajte fádne výrazy
Pozrite si zoznam silných slov a začleňte ich do svojich e-mailových kampaní. - Rozhodujúcim faktorom je aj dĺžka predmetu.
Keďže každé zariadenie vie zobraziť iba určitú časť predmetu, jeho rozsah by ste mali prispôsobiť tomu, či si vaši prijímatelia čítajú správy na stolnom počítači (cca 60 znakov) alebo smartfóne, pre ktorý je potrebné dĺžku predmetu skrátiť (cca 40 znakov). - Používajte
emotikony, no s rozvahou.
Emoji vaše e-maily ozvláštnia a odlíšia od ostatných správ v schránke príjemcu. Pri vytváraní kampaní v MailChimpe môžete emoji vkladať priamo cez editor, prípadne ich získate na stránke Unicode.org.
Tip: Otestujte si A/B testovaním najlepšie fungujúci predmet v rôznych verziách a na viacerých menších skupinkách odberateľov a zistite, ktoré varianty dosahujú najvyššiu mieru otvorenia. - V predmete používajte otázky, heslá začínajúce „Ako…“ niečo dosiahnuť
alebo získať a čísla.
Príklad: 1. Čo máte radi na (názov spoločnosti)? Odpoveď prináša šancu vyhrať! 2. Ako dosiahnuť lepšie metriky vašich e-mail kampaní? 3. 7 inšpirácií pre originálne narodeninové darčeky. - Vyvolajte pocit naliehavosti, pretože obmedzená ponuka dokáže v marketingu výrazne ovplyvňovať nákupné rozhodovanie ľudí a ovplyvňovať mieru otvárania o 22 %.
Avšak pozor, prijímatelia sú hákliví na slovíčka „rýchlo“ a podobne. Táto fráza môže znížiť mieru otvárania vašich správ o 17 %. Naopak, spojenie „do zajtra“ môže túto metriku dokonca zlepšiť o 10 %.
Príklad: Máme už len posledných 10 lístkov. Do zajtra!
Forma newslettra a ukážky, ako to robiť správne
Pri otvorení newslettra sa jeho príjemcovia správajú rovnako ako pri prezeraní si webstránok. Ľudia prijaté propagačné e-maily nečítajú od začiatku po koniec, ale bleskovo ich prebehnú očami a hľadajú záchytné body. Preto je dôležité tvoriť pútavé a atraktívne e-mailové kampane a nepoužívať fádne jednofarebné šablóny.
Posielajte e-maily s prehľadnou štruktúrou a dôrazom na záchytné body, ktoré budú vaši prijímatelia čítať rýchlo a s ľahkosťou. Primerané množstvo prvkov a jasná štruktúra e-mailovej správy sú faktory, ktoré ovplyvňujú a zlepšujú konverzie e-mail kampaní.
A na záver ešte prikladáme pár tipov, ktoré vám pri tvorbe newslettra môžu pomôcť:
- Majte na pamäti, že menej je viac aj v prípade e-mailových správ, pretože čím je obsah správy dlhší, tým rýchlejšie sa ho bude príjemca snažiť prebehnúť očami, takže vo výsledku zachytí iba malé množstvo informácií.
- Uprednostňujte odrážky pred celými vetami, pretože takto členený text je jednoduchšie skenovateľný očami.
- Odberatelia správ si všímajú ceny produktov vizuálne podobné tým, ktoré poznajú zo supermarketov, takže vysoký kontrast prvkov používajte aj v prípade zobrazenia cien. Pokiaľ je váš obchod orientovaný na produkty s vyššou cenovou reláciou, príliš na ňu neupozorňujte a neumiestňujte ju do štítkov.
- 90 % príjemcov uprednostňuje hlavný nadpis e-mailu pred obrázkami. Preto štruktúru newslettrov čleňte a používajte výrazné titulky so zreteľom na vysoký kontrast.
- Investujte svoj čas a peniaze do tvorby zaujímavých šablón a vyhnite sa monotónnemu rozloženiu produktov, ktoré príjemcov unavuje. Naopak, rôznorodá štruktúra púta ich pozornosť, vďaka čomu sú vám príjemcovia ochotní venovať viac času.
- Používajte náhľady produktov z perspektívneho pohľadu, sú zaujímavejšie a takéto obrázky zároveň pútajú pozornosť príjemcov aj trojnásobne lepšie ako ploché produktové fotografie spredu.
Alternatívne distribučné kanály
V prípade, že nechcete čakať, kým nazbierate dostatočný počet e-mailov, pre posielanie newslettrov využite externú databázu iných značiek alebo tematicky zameraných portálov. Výhodou takejto dohody je, že získate prístup k početnej cieľovej skupine.
Príklad: Takýto spôsob využil napríklad AVON, ktorý cielil na užívateľov sociálnej siete Modrý koník. Ich reklama do internej pošty užívateľov dosiahla 17 891 impresií obsahu, čo predstavuje 73% open rate.
Možností ako využiť silu a potenciál e-mailov je naozaj viac než dosť. Ak dokážete vašim zákazníkom poskytnúť kvalitný obsah, o ktorý budú mať záujem, v zaujímavej forme, ktorá ich zaujme a v primeranom množstve, ktoré ich nebude otravovať, máte v rukách veľký tromf. Ak si navyše stanovíte jasné a merateľné ciele, ktoré sa vám podarí naplniť, máte vyhraté.
Chceli by ste sa o téme dozvedieť viac? Stiahnite si e-book Content marketing v kocke.