Trendy v social media marketingu v roku 2014

Počas roka 2013 sme boli svedkami toho, ako sa sociálne médiá vyvíjali v úspešné marketingové nástroje. Stále viac a viac firiem stavia na platformách ako Facebook, Twitter, Instagram a Pinterest, aby sa dozvedeli informácie od svojich zákazníkov a ešte viac sa s nimi zblížili.

Nie je pochýb, že rok 2013 bol významným najmä pre Twitter. Platforma podstatne znásobila počet svojich užívateľov, úspešne zreorganizovala svoje rozhranie pre reklamu a v neposlednom rade  spustila vlastnú verziu video nástroja. Facebook napriek zaostávaniu v uplynulom období rozvinul svoju reklamnú platformu a pokračoval v testovaní video reklamy ako sľubného nástroja pre oživenie úspechu tejto sociálnej siete. Instagram oslávil úspešný rok vďaka zavedeniu videa a platenej reklamy. Upevňujúci sa rast popularity v posielaní obrázkov a videí naznačil zaujímavé začlenenie týchto marketingových trendov do budúcich marketingových stratégií.

Pohľad na marketing sociálnych médií v roku 2013 priniesol niekoľko trendov, ktoré je potrebné zohľadniť v každom úspešnom marketingovom pláne.

Investícia do sociálnych médií sa stáva nutnosťou, nie luxusom

Kým v roku 2013 bolo investovanie času a prostriedkov do sociálnych médií dôležitým prvkom marketingových stratégií, v roku 2014 sa stáva takmer nutnosťou. Firmy postupne čelia potrebe integrovať ich úsilie o social media marketing s content marketingom zameraným na obsah. Benefitov, ktoré prinášajú sociálne médiá, je mnoho. Medzi hlavné však môžme zaradiť:

  • lepšie sociálne signály, ktoré sú faktorom v algoritme vyhľadávania na internete (sociálne médiá sú jedným z troch základných pilierov SEO - optimalizácie internetových stránok pre vyhľadávanie),
  • zvyšovanie povedomia o značke,
  • reklama formou ústneho podania medzi ľuďmi,
  • vyššia lojalita a dôvera zákazníka,
  • lepší vplyv a dosah na zákazníka.

Video marketing je „in“

Obrázkovo zamerané sociálne siete budú čeliť obrovskému úspechu. V roku 2013 sme videli trend smerom k zdieľaniu cez obraz a video namiesto zdieľania cez textový obsah. Vizuálny obsah sa čoraz viac stáva súčasťou akejkoľvek pevnej contentovej stratégie. Viac ako 50 % celej prevádzky na internete je založenej na videu. Zákazníci sa domnievajú, že je možné urobiť oveľa pozitívnejšie nákupné rozhodnutie, ak majú možnosť zhliadnuť video. Tento fakt neignorujte ani v roku 2014. Reklama formou videa má byť pútavá, krátka a jednoduchá, pretože bojujete o pozornosť vo svete, kde je pozornosť stále zriedkavejšou komoditou.

Mobilný marketing je novým základovým kameňom vášho biznisu

Podľa štúdie vydanej začiatkom roka 2013 je 40 % času stráveného na internete prostredníctvom mobilného zariadenia. Predpokladá sa, že toto percento bude naďalej stúpať. Mobilný marketing nie je už len okrajovou funkcionalitou, ale nutnosťou. Preto ak zvažujete investíciu do digitálnych platforiem a marketingových riešení v roku 2014, určite musia byť priateľské k mobilu, prístupné a prispôsobivé. V rámci zachovania konkurencieschopnosti je nutné, aby ste v tejto oblasti zainvestovali. Ak neveríte, že na vašom e-shope nakupujú zákazníci prostredníctvom mobilných zariadení, pozrite sa do vašich Google Analytics štatistík. Podľa odhadu Forbes bude v roku 2017 až  87% online nákupov uskutočnených práve prostredníctvom mobilných zariadení.

Offline materiál je rovnako dôležitý ako online

Rok 2014 je v oblasti marketingu rokom konektivity. Inými slovami, vaša firma potrebuje tlačené riešenie, ktoré prepojí vašich zákazníkov s vašimi sociálnymi kanálmi a online nástrojmi. Skvelým nástrojom, sú napríklad QR kódy. Okrem samotného textu do nich môžete umiestniť odkaz na webovú stránku, zdieľanie na Facebooku či sledovanie na Twitteri. Dobre zvolený obsah výrazne zvyšuje efektivitu kampane. Je čas prezentovať vaše informácie na sociálnych sieťach a na webe prostredníctvom tlačených materiálov, outdoorovej reklamy či obalov vašich výrobkov.  Najmä, ak vašou cieľovou skupinou sú ľudia, ktorí kupujú najnovšie technológie a radi skúšajú nové veci. Zaujímavým príkladom použitia QR kódov bola kampaň internetového obchodu MALL.CZ, ktorý oblepil niekoľko staníc pražského metra virtuálnymi regálmi s pracími práškami a ďalším tovarom. Po naskenovaní QR kódu bol výrobok vložený do košíku a na ďalšie kliknutie v mobile ste mali objednané.

V rámci SEO nezabúdajte na účty na sociálnych sieťach

Google upravil vyhľadávanie smerom ku kvalite a relevantnému obsahu, odozve publika, aktivitám na sociálnych médiách, názoru zákazníka a povrchnej znalosti kľúčových slov, ktoré sa priamo týkajú vášho podnikania. Ak ste tak ešte neurobili, je čas, aby ste si preštudovali nové osvedčené postupy SEO a zladili svoj obsah v súlade s nimi. Facebook, Twitter a Linkedin spolu s Google+, Pinterest a Instagram vám pomôžu podporiť vaše marketingové úsilie a ovplyvniť výsledky vyhľadávania na Google.

Používajte sociálne médiá strategicky

Na tomto mieste môžme takmer s určitosťou predpokladať, že ste pochopili dôležitosť vašej prítomnosti na sociálnych sieťach. Bohužiaľ mnoho firiem sa domnieva, že vytvorenie profilu a rozprúdenie diskusie o sebe samých je všetko, čo potrebujú. Avšak je nutné si uvedomiť, že úspešný social media marketing nemôže byť orientovaný iba na seba, Je potrebné integrovať vašu prítomnosť na sociálnych médiách s ostatnými marketingovými nástrojmi a zapojiť vašich zákazníkov a fanúšikov. Naozaj výborným príkladom využitia sociálnych médií prezentuje sieť kaviarní Starbucks. Nielen, že pochopili ako využívať najobľúbenejšie funkcionality sociálnych sietí, ale tiež venovali celú časť svojich webových stránok zákazníckym nápadom ohľadom produktov a služieb. Zákazníci môžu za jednotlivé nápady hlasovať a Starbucks potom pravidelne na blogu uverejňuje, ktoré odporúčania už využili. Toto je dokonalý spôsob ako využiť sociálne médiá, umiestniť výrobok na trhu a spropagovať vlastnú spoločnosť.

Hodnotný obsah v reálnom čase bude na prvom mieste

S príchodom ďalšieho roku je dôležité mať na pamäti, že väčší obsah nie je kľúčový. Základom online marketingu je a bude tvorba hodnotného obsahu. V roku 2014 to bude platiť dvojnásobne. Pri tvorbe hodnotného obsahu je dôležité si uvedomiť posun spotrebiteľských preferencií. Riaďte sa heslom „menej je niekedy viac“. Dávno už neplatí, že návštevníka najviac upúta veľký banner červenej farby. Najviac konverzií naopak prinesie taký prvok, ktorý ponúka zákazníkovi odpoveď na to, čo hľadá. Čo tak predvídať, o akých témach vaši zákazníci hovoria a mať pripravený obsah vo chvíli, keď ho potrebujú? Samozrejme, tam ešte celkom nie sme, ale firmy sú už schopné nielen udržať si náskok pred aktuálnymi trendami, ale aj určiť, pre aké zariadenia je kampaň vhodné optimalizovať, aké produkty sú zákazníci náchylní kúpiť ako ďalšie v poradí a čo zákazníkov motivuje k nákupu najefektívnejšie.
Rok 2014 bude bez pochýb zaujímavým rokom pre online a sociálne médiá. Veríme, že bude rovnako pre vás a vaše podnikanie úspešný.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky