Naučte sa vyhodnocovať vaše aktivity na sociálnych sieťach

Podarilo sa vám úšpešne realizovať stanovenú stratégiu na sociálnych médiách, ale viete vôbec povedať, či skutočne funguje? Aby ste získali požadované výsledky ohľadom aktivít na sociálnych sieťach, musíte najprv zistiť ako veľmi úspešné tieto stratégie sú. Naštastie existuje veľa nástrojov, ktoré vám s tým pomôžu.

Nechajte štatistiky z Facebooku pracovať za vás

Marketéri môžu získať mnoho cenných informácií použitím štatistík, vrátane informácií z nasledujúcich oblastí:

Optimálny čas na príspevky

  1. Choďte do navigačnej lišty na vašej Facebook stránke a v hornej časti admin panelu kliknite na Štatistiky. Automaticky budete presmerovaní na súhrnný report.
  2. Kliknite na možnosť venovanú príspevkom, ktorá vás dovedie k informácií, ktorá vám prezradí, kedy sú vaši priatelia online. Dáta, ktoré vidíte na tejto stránke, sú aktualizované na týždennej báze. Zanalyzujte úroveň aktivity spojenú s každým časovým rámcom a pokúste sa naplánovať vaše príspevky tak, aby sa zobrazili v 30-minútovom okne v rámci času, kedy je aktivita najvyššia.
  3. Okrem hodnotenia toho, ktoré časy sú navyťaženejšie, spravte to isté aj ohľadom dní v týždni. Túto informáciu zistíte pohľadom na čísla nad názvami jednotlivých dní.

Optimálne formátovanie príspevkov

V poslednej dobe vďaka príchodu stránok ako Pinterest alebo Instagram rastie popularita vizuálneho obsahu. Z tohto dôvodu veľa ľudí zapojených do riadenia sociálnych médií presmerovalo svoju pozornosť na vytváranie vizuálneho obsahu s cieľom udržať svoje publikum v strehu. Ak ste domáci kutil a chcete zviditeľniť svoj domov na sociálnych platformách, sú to pre vás výborné správy. V každom prípade je však základom poznať typ príspevkov, ktoré vaše publikum preferuje. Môžete to zistiť nasledovne:

  1. V rámci nástenky Štatistiky choďte do sekcie určenej príspevkom. Kliknite na záložku Typ príspevku umiestnenú vedľa Kedy sú vaši fanúšikovia online.
  2. Dostanete sa na stránku, kde uvidíte stĺpcový graf prezrádzajúci priemernú úroveň zapojenia publika generovanú každým typom príspevku, ktorý používate.
  3. Zanalyzujte dáta, ktoré vám poskytuje tento graf. Myslite však na to, že hoci sa jeden typ príspevku môže javiť ako najefektívnejší, stále je potrebné ďalej skúšať rôzne formáty.
  4. Pozrite sa na graf zo všetkých možných uhlov pohľadu a zvážte rôzne metriky. Napríklad môžete zhodnotiť úroveň zapojenia publika každého príspevku vzhľadom na jeho dosah.
  5. Odhaľte skryté súvislosti, ktoré mohli zostať nepovšimnuté pri prezeraní a triedení vašich príspevkov. Keď analyzujete spätnú výkonnosť vašich príspevkov, mali by ste sa zamerať na nasledujúce body:
  • Obsah príspevku. Boli úspešné niektoré špecifické témy? Ak áno, aké?
  • Text. Keď je reč o štruktúre viet, zdá sa vám, že niektoré typy viet sú efektívnejšie ako ostatné? Používate nejaké štruktúry, ktoré fungujú dobre?
  • Vzhľad. Aké sú vaše najefektívnejšie formy zobrazenia? Porozmýšľajte nad farebnými schémami a otázkou fotografií verzus ilustrácií a odhaľte, ktoré vo vašom prípade fungujú najlepšie.

Využite výhodu nástrojov na Twitteri na zasiahnutie širšieho publika

Len preto, že Twitter vám neposkytuje štatistiky priamo, neznamená to, že nemôžete merať vašu úspešnosť na tejto sociálnej sieti. Niekoľko dostupných externých nástrojov vám poskytne predstavu o tom, ako dobre vaša stratégia funguje.

1. TweetReach

Tento nástroj zanalyzuje zobrazenia, publikáciu a približný dosah vašich predchádzajúcich päťdesiatich tweetov, avšak sekcii pre prispievateľa by ste mali venovať špeciálnu pozornosť. V nej môžete vidieť všetkých užívateľov, ktorí vám pomohli rozšíriť svoj dosah v priebehu daného obdobia.

Akonáhle máte tieto informácie, ste dostatočne múdri na to, aby ste si mohli zostaviť zoznam ľudí, ktorí sa na vašom dosahu podielali najviac. Použite aplikáciu TweetDeck, ktorá vám pomôže sledovať tento zoznam. Zoznam vám môže pomôcť na pripomínanie osôb, ktoré by ste mali zapájať do vašich príspevkov na pravidelnej báze. Zameranie sa na týchto užívateľov je vynikajúcim spôsobom ako rýchlo posliniť svoj vplyv a rozšíriť svoj dosah.

2. Buffer

Podobne ako štatistiky Facebook príspevkov, Buffer vám pomôže triediť príspevky a tweety na základe úrovne zapojenia publika, ktoré generujú. Použitím päťdesiatich najvyššie hodnotených tweetov sa zamerajte na faktory ako:

  • Štruktúra. Používate hashtagy? Kde umiestňujete odkazy?
  • Obsah. Čo je najviac obľúbené: obrázky, video alebo odkazy?
  • Prvky. Akým spôsobom sú hashtagy a zmienky použité?
  • Text. Používate nejaký špecifický tón alebo štruktúru?

3. Followerwonk

Ak chcete vedieť optimálny čas pre uverejňovanie vašich tweetov, mali by ste začať používať Followerwonk, najmä funkciu, ktorá vám umožní analyzovať vašich nasledovateľov. Jednoducho vpíšte vaše užívateľské meno pre Twitter a v menu kliknite na možnosť Analyzovať vašich nasledovateľov. Uvidíte aktivitu vašich nasledovateľov hodinu po hodine.

S týmito strategickými nástrojmi pre Facebook a Twitter nemusíte už naďalej zostávať v nevedomosti. Teraz môžete jednoducho a presne zhodnotiť, ako vaše súčasné metódy fungujú a urobiť potrebné zmeny pre ich vylepšenie. Hovorí sa, že v poznaní je sila, takže s týmto heslom a dátami, ktoré získate z uvedených nástrojov, bude pre vás ľahké posunúť váš marketing sociálnych médií do ďalšej úrovne.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky