Kanadské aerolinky WestJet celému svetu ukázali, ako sa robí nízkonákladový marketing. Inšpirujte sa i Vy!
Na predvianočné nákupy zákazníkov sa spolieha nejeden podnikateľ. Či už ide o kníhkupectvá, hračkárstva, parfumérie, predajne textilu či eletroniky, od výsledkov predaja v tomto období závisí celoročný úspech mnohých firiem. Marketéri sa predháňajú v kampaniach, často je ich toľko, že sa z nich zákazníkom zakrúti hlava. Našou prirodzenou reakciou je, že sa voči reklame stávame imúnni a prestávame ju vnímať. Ako teda prezentovať podnikanie spôsobom, ktorý nadlho zostane v pamäti našich zákazníkov?
Lekciu virálneho marketingu nám nedávno pripravili kanadské nízkonákladové aerolinky WestJet. Na letisku v Toronte najprv nechali ničnetušiacich pasažierov zoskenovať svoje letenky, vďaka čomu spoznali ich identitu. Malé prekvapenie a pobavenie cestujúcich nastalo o niekoľko minút v odletovej hale, keď ich prostredníctvom obrazovky „vianočného automatu“ začal krstnými menami oslovovať Santa Claus a pýtať sa na ich vianočné priania. Uvoľnení cestujúci vyslovovali jedno prianie za druhým a čas v odletovej hale im vďaka tejto milo vyzerajúcej ankete rýchlo uplynul. Samozrejme ani náznakom netušili, že každé ich prianie sa zaznamenáva a aerolinky si pre nich pripravili skutočne veľké vianočné prekvapenie. Kým totiž prileteli do cieľovej destinácie v Calgary, tím 150 ľudí stihol zakúpiť všetky darčeky, ktoré si cestujúci zaželali – dokonca vrátane širokouhlej televíznej obrazovky. Tieto darčeky potom pekne zabalili, označili menovkami a pustili na batožinový pás namiesto batožiny. Určite vám odporúčame pozrieť si dojaté a prekvapené tváre ľudí, ktorí nič podobné nečakali...
Celú vianočnú akciu aerolinky zaznamenali na kameru a vyhotovili k nej krátke video, ktoré si za týždeň od uverejnenia na youtube pozrelo viac ako 25 miliónov potenciálnych klientov. Veľká pochvala marketingovému oddeleniu tejto spoločnosti...