Pri tretej fáze nákupného procesu cez internet si potenciálny klient vyberá medzi vybranými značkami, zvažuje a hľadá na internete všetky pre a proti tesne predtým, než reálne nakúpi.
V predchádzajúcich článkoch nášho seriálu sme si povedali bližšie o formách online marketingu a reklamy. Ak chceme, aby potenciálni klienti vôbec zistili, že existujeme a ak máme záujem podchytiť si ľudí s cielenou komunikáciou.
Tretia fáza nákupného procesu ľudí na internete je zvažovanie nákupu. To znamená, že daná osoba už presne vie, že chce alebo potrebuje niečo kúpiť a je len otázka ponuky, kde napokon nákup urobí.
Štandardne chodia takýto ľudia na porovnávače cien ako je napríklad
- Pricemania.sk
- Heureka.sk
- NajNakup.sk
Napriek tomu, že porovnávajú ceny, ani zďaleka neplatí pravidlo, že sa orientujú len podľa najnižšej ceny. Často krát sa totiž stáva, že cenové rozdiely sú tak malé a v tom momente rozhoduje znalosť a skúsenosť so značkou. Ak teda predávate notebooky a nezanedbali ste online komunikáciu v prvom a druhom kroku nákupného procesu užívateľov, v tomto treťom máte naozaj veľkú šancu, že si nakupujúci vyberie práve vás.
Nedá sa povedať, že o preferencii nakupujúceho rozhoduje len jeden faktor, podobne ako v offline svete, aj na internete sú to hlavne:
- cena produktu,
- znalosť značky,
- skúsenosť so značkou,
- odporúčania a referencie okolia,
- sympatie na základe dizajnu, identity značky či formy komunikácia na sociálnych sieťach.
Ľudia v poslednej fáze pred samotným nákupom hľadajú na internete okrem porovnania cien aj recenzie a názory iných nakupujúcich a teda aj toto je miesto, kde vaša musí byť a kde musíte klásť dôraz na hodnotenia a komunikáciu voči klientom.
V tretej fáze nákupného procesu nás prirodzene budú zaujímať úplne iné metriky kampaní ako tomu bolo v kroku dva. Keď nám beží bannerová kampaň alebo PPC s remarketingom, už nie je dostatočná miera prekliku (CTR) či počet preklikov, dôraz sa kladie na počet zobrazení produktov, čas strávený na stránke či počet zhliadnutí a interakcií s recenziami na webe.
Z tretej fáze je už len krôčik k nákupu, čo bude posledná časť nášho online seriálu.
Reklamný online kanál | Metriky |
Brandová a produktová PPC kampaň | CTR, počet klikov |
Cielená Facebook PPC kampaň | CTR, počet klikov |
YouTube video reklama | Počet TrueView prehratí a preklikov |
Remarketingová PPC kampaň | CTR, počet klikov, miera konverzie |
Newsletter | Miera otvorenia, CTR |
Facebook komunikácia | Počet preklikov |
PR články, katalógy | Počet prečítaní, zhliadnutí |