Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)

Zvažovanie nákupu (tretia fáza nákupného procesu)
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Pri tretej fáze nákupného procesu cez internet si potenciálny klient vyberá medzi vybranými značkami, zvažuje a hľadá na internete všetky pre a proti tesne predtým, než reálne nakúpi.

V predchádzajúcich článkoch nášho seriálu sme si povedali bližšie o formách online marketingu a reklamy. Ak chceme, aby potenciálni klienti vôbec zistili, že existujeme a ak máme záujem podchytiť si ľudí s cielenou komunikáciou.

Tretia fáza nákupného procesu ľudí na internete je zvažovanie nákupu. To znamená, že daná osoba už presne vie, že chce alebo potrebuje niečo kúpiť a je len otázka ponuky, kde napokon nákup urobí.

Štandardne chodia takýto ľudia na porovnávače cien ako je napríklad

  • Pricemania.sk
  • Heureka.sk
  • NajNakup.sk

Napriek tomu, že porovnávajú ceny, ani zďaleka neplatí pravidlo, že sa orientujú len podľa najnižšej ceny. Často krát sa totiž stáva, že cenové rozdiely sú tak malé a v tom momente rozhoduje znalosť a skúsenosť so značkou. Ak teda predávate notebooky a nezanedbali ste online komunikáciu v prvom a druhom kroku nákupného procesu užívateľov, v tomto treťom máte naozaj veľkú šancu, že si nakupujúci vyberie práve vás.

Nedá sa povedať, že o preferencii nakupujúceho rozhoduje len jeden faktor, podobne ako v offline svete, aj na internete sú to hlavne:

  • cena produktu,
  • znalosť značky,
  • skúsenosť so značkou,
  • odporúčania a referencie okolia,
  • sympatie na základe dizajnu, identity značky či formy komunikácia na sociálnych sieťach.
Článok pokračuje pod reklamou

Ľudia v poslednej fáze pred samotným nákupom hľadajú na internete okrem porovnania cien aj recenzie a názory iných nakupujúcich  a teda aj toto je miesto, kde vaša musí byť a kde musíte klásť dôraz na hodnotenia a komunikáciu voči klientom.

V tretej fáze nákupného procesu nás prirodzene budú zaujímať úplne iné metriky kampaní ako tomu bolo v kroku dva. Keď nám beží bannerová kampaň alebo PPC s remarketingom, už nie je dostatočná miera prekliku (CTR) či počet preklikov, dôraz sa kladie na počet zobrazení produktov, čas strávený na stránke či počet zhliadnutí a interakcií s recenziami na webe.

Z tretej fáze je už len krôčik k nákupu, čo bude posledná časť nášho online seriálu.

Reklamný online kanál Metriky
Brandová a produktová PPC kampaň CTR, počet klikov
Cielená Facebook PPC kampaň CTR, počet klikov
YouTube video reklama Počet TrueView prehratí a preklikov
Remarketingová PPC kampaň CTR, počet klikov, miera konverzie
Newsletter Miera otvorenia, CTR
Facebook komunikácia Počet preklikov
PR články, katalógy Počet prečítaní, zhliadnutí

 

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


Zmeny cien poštovného od 1.1.2025: návrh

Od nového roka pravdepodobne vzrastú ceny zasielania listov a balíkov či použitia poštových poukazov. Prehľad avizovaných zmien.

Podnikanie cez digitálne platformy – taxislužba

Čo všetko musí podnikateľ zabezpečiť, než začne podnikať s taxislužbou cez digitálne platformy? Aké dane sa ho týkajú a má povinnosť používať e-Kasu?

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1. 7. 2024 – prehľad zmien

Parlament schválil nový zákon o ochrane spotrebiteľa. Aké zmeny prinesie pre spotrebiteľov a obchodníkov vrátane e-shopov? Pripravili sme stručný prehľad tých najdôležitejších zmien.

Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky