Bezpečie a pohodlie pre tehotné zamestnankyne pracujúce v priemysle

Bezpečie a pohodlie pre tehotné zamestnankyne pracujúce v priemysle
Zdroj: Pexels.com
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Austrálčanka využila dieru na trhu a začala podnikať s pracovným oblečením pre ženy pracujúce v mužských odvetviach. K nápadu ju priviedla negatívna skúsenosť tehotnej kolegyne.

Spoločnosť COgear založila Kym O’Learyová v roku 2013. Pôvodne sa však firma volala She’s Empowered, čo v preklade naznačuje ženskú silu alebo moc. Značka upozorňovala na potrebu pracovného odevu aj pre tehotné pracovníčky. Nešlo však o pracovný odev, ktorý nosia ženy v kanceláriách, ale o montérky a pracovné bundy či kombinézy, aké nosia napríklad zamestnanci na stavbách či v doprave. Hoci sa v takomto odvetví pohybujú najmä muži, nie je to výsostne len ich „odbor“. Firma sa preto zamerala na začlenenie žien pri takýchto povolaniach, a to práve prispôsobením pracovného oblečenia. Najskôr sa snažila pomôcť tehotným pracovníčkam, no po úspechu na špecifickom trhu a podpore od veľkých spoločností rozšírila svoj sortiment o ženské pracovné odevy vo všetkých veľkostiach a tvaroch.

Tehotná kolegyňa ako inšpirácia podnikateľského nápadu

Kym svoj podnikateľský nápad dostala v čase, keď pracovala ako manažérka ťažby v uhoľnej bani v austrálskom Queenslande. Všimla si tehotnú spolupracovníčku, ktorá sa snažila nájsť pre seba vhodné pracovné oblečenie, no nedarilo sa jej to. Kym sa preto rozhodla vytvoriť vlastnú značku, ktorá by tento problém riešila, a osloviť tak špecifický, no globálne zaujímavý trh. Začala sa venovať výrobe pracovných košieľ, búnd či nohavíc, ktoré ženám umožňujú cítiť sa v práci sebaisto, pohodlne a zároveň bezpečne, vďaka čomu sú následne zamestnankyne aj produktívnejšie. Podľa zakladateľky spoločnosti to je zároveň krok k riešeniu začlenenia žien najmä v odvetviach, ktoré nie sú pre nežnejšie pohlavie úplne typické.

Oblečenie, ktoré „rastie“ spolu s tehotnou zamestnankyňou

Odevy od spoločnosti COgear sa od konkurencie odlišujú napríklad inovatívnymi riešeniami, medzi ktoré patrí okrem iného aj nastaviteľný pás, čo umožňuje prispôsobiť oblečenie rôznym tvarom a veľkostiam tela. To sa hodí práve tehotným pracovníčkam, ktorých postava sa počas deviatich mesiacov mení. Spoločnosť tak odevmi šetrí nielen peniaze zákazníčok, ale aj životné prostredie. Množstvo vody použitej pri výrobe alebo CO2 počas prepravy je výrazne nižšie. Zákazníčkam tiež ponúkajú možnosť prispôsobiť si výrobky na mieru. Dohodnúť sa môžu na farbe, hmotnosti, zložení tkaniny či na konfigurácii pásu a pásového vzoru.

Aj firma COgear si prešla svojimi úspechmi a pádmi. Nie každý produkt, ktorý vo firme navrhli, bol ideálny pre pracujúce ženy. Na základe spätnej väzby od zákazníčok sa však snažili oblečenie stále zdokonaľovať, pričom využívali špecifické prípadové štúdie.

Dnes tovar navrhujú a vyrábajú v spolupráci s lídrami na trhu s pracovnými odevmi, napríklad so spoločnosťou Blackwoods, ktorí ich výrobky ponúkajú. Nastaviteľné oblečenie je však možné objednať si aj priamo cez e-shop samotnej firmy COgear, v ktorej každý kúsok vzniká – od návrhu až po realizáciu.

Oblečenie putuje aj do zahraničia, podnikateľka sa stala jednou z najvplyvnejších v Austrálii

Pracovné oblečenie pre ženy značky COgear sa teší obľube aj za hranicami Austrálie. Doručujú ho totiž aj do Veľkej Británie, USA, Kanady a na Nový Zéland. O odevy prejavujú záujem jednotlivé zákazníčky, no spoločnosť tiež spolupracuje s inými firmami, ktoré ponúkajú pracovné oblečenie pre zamestnancov napríklad v stavebníctve či doprave. Cena špecializovaných odevov od COgear sa pohybuje približne vo výške 130 austrálskych dolárov (približne 80 eur). Podnikateľka Kym O’Learyová sa vďaka svojmu nápadu dostala do rebríčka TOP 100 vplyvných žien roku 2019 austrálskeho magazínu Financial Review.

Zdroje: cogear.com.au, talkingbusinessaustralia.com.au, highlifemagazine.net

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie študentov: inšpiratívne nápady z celého sveta

Kreativita, talent, nadšenie a vízia – to všetko vedia aj študenti využiť, aby svoj nápad premenili na úspešný biznis, často ešte pred dosiahnutím plnoletosti. Ukážka inšpiratívnych príkladov.

Netradičné ubytovanie v Česku, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku

Rozprávková dedinka, pobyt v „skale“ či vo vínnom sude. Čím lákajú turistov podnikatelia v okolitých krajinách?

Atrakcie (nielen) pre deti: inšpiratívne biznis nápady zamerané na rodiny

Odpoveď na otázku „Kam na výlet s deťmi?“ ponúkajú viacerí podnikatelia. Inšpiratívne príklady zo Slovenska, Česka či Rakúska ako ukážka toho, že kreativite sa v biznise medze nekladú.

Zážitkové ubytovanie na Slovensku ako dovolenkový biznis

Podnikatelia zákazníkom ponúkajú netradičné ubytovanie na Slovensku so zážitkom. Spanie na úľoch, v lietadle, mongolskej jurte či Draculovom apartmáne – čím lákajú hostí?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky