Dnes si predstavíme veľmi jednoduchý a na financie nenáročný podnikateľský nápad pochádzajúci z Japonska, s ktorým už tretí rok slávi úspech študentská firma Free-Copy, Gmbh z Nemecka. Už samotný názov spoločnosti napovedá, že predmetom činnosti tejto spoločnosti je zabezpečenie služieb bezplatného kopírovania pre konečného zákazníka. Áno, čítate dobre a iste si kladiete tú istú logickú otázku ako sme si položili i my: „Ako je možné dosiahnuť podnikateľský úspech ak poskytujeme bezplatné služby?“
Odpoveď je jednoduchá. Náklady súvisiace s kopírovaním uhradia za zákazníka rôzne spoločnosti prostredníctvom reklamy, ktorá je umiestnená na zadnej strane kopírovacieho papiera. Spoločnosť Free-Copy, Gmbh túto službu poskytuje predovšetkým na univerzitách v rôznych nemeckých mestách. Vďaka tomu, že tento typ reklamy je možné presne cieliť na konkrétny zákaznícky segment (t.j. študent pôsobiaci v konkrétnom meste s konkrétnou študijnou a profesijnou orientáciou), z pohľadu inzerujúcich spoločností, ide o veľmi atraktívny a nákladovo efektívny spôsob, ako osloviť cieľovú skupinu zákazníkov. Na rozdiel od letákov, ktoré vyhodíte skôr, ako ich prečítate, reklamu, ktorá je súčasťou študijných materiálov, nemáte dôvod vyhadzovať, čím niekoľkonásobne stúpa šanca, že upúta vašu pozornosť. Tento podnikateľský model teda prináša win-win situáciu pre študentov, ktorí ušetria, ako aj pre firmy, ktoré získajú možnosť efektívne inzerovať.
Záujem o bezplatné kopírovanie je v Nemecku enormný, každoročne sa rozdá viac ako pol milióna bezplatných kusov kópií. Aby sa predišlo zneužívaniu služby len niekoľkými študentmi, čo je vzhľadom na povahu služby nevyhnutné (spoločnosti majú záujem, aby sa reklama dostala k čo možno najväčšiemu počtu študentov), je stanovený vrchný limit bezplatných kópií na 100 ks strán na jedného študenta.
Ešte stále pochybujete o tom, že je možné začať podnikať len s piatimi eurami?
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.