Iste všetci poznáte staré známe heslo marec – mesiac knihy. A keďže sa marec už začal, prinášame aj my inšpiratívny podnikateľský nápad na túto tému. Deň detí je síce ešte ďaleko, no rodičia si zvyčajne okrem sviatkov vždy radi nájdu príležitosť, ako svoje ratolesti potešiť. Knižky sú vďačným darčekom, no čo ak by hrdinom rozprávky na dobrú noc bolo samotné dieťa? Áno, aj to sa dá!
Veľké dobrodružstvo pre malú detskú dušu
V dnešnej dobe prijíma už aj malé dieťa za deň obrovské množstvo informácií. Navyše vládne digitálna doba s takmer neobmedzenými možnosťami. Tieto dva faktory sú dnes smrteľné pre oblasť rozprávok a príbehov pre najmenších. Ich počet totiž radikálne stúpol, kvalita klesla a nápady sa pomaly vytrácajú. Predsa však existuje spôsob, ako aj v tejto dobe ešte zaujať malého čitateľa. Veď rozprávky rozvíjajú predstavivosť dieťaťa, rozširujú jeho slovnú zásobu a vštepujú mu základné morálne ponaučenia. O to väčšiu účinnosť majú, ak je ich hrdinom samotné dieťa.
Ako je to možné? Každé dieťa si zvyčajne praje byť pirátom, princeznou či vílou. Toto želanie sa mu môže už aj vďaka podnikateľskému nápadu menom flattenme splniť. Služba flattenme totiž v praxi predstavuje príbeh, v ktorom vystupuje samotné dieťa. Je to jednoduché. Na výber je niekoľko príbehov a rozprávok, ktoré majú buď mužského alebo ženského hlavného hrdinu. Na oficiálnej webstránke služby potom už stačí zadať len meno dieťaťa, nahrať jeho fotografiu a vybrať si konkrétny príbeh. Realizátori potom fotografiu upravia tak, aby sedela do predpripravených ilustrácií v knižke a do textu na príslušné miesta doplnia meno dieťaťa. Výsledkom je individualizovaná rozprávková knižka, ktorá bude určite ašpirovať na titul najoriginálnejší darček v živote malého rastúceho potomka.
Jeden výtvor, tisícky predaných kusov
Pod značkou flattenme.com možno nájsť v súčasnosti personalizované knihy, personalizované pohľadnice, personalizované zápisníky ako aj obrazy s ilustráciou doplnenou o fotografiu dieťaťa. Pri rozprávkových knihách je dispozícii 8 rozprávkových príbehov, ktorých úprava sa začína od hranice cca 20 €. Suma, ktorú na Slovensku rodič bežne zaplatí, ak chce dieťaťu kúpiť napríklad encyklopédiu. Personalizované pohľadnice firma ponúka pri dvanástich kusoch za cca 15 €. Opäť platí rovnaký princíp – stačí fotka dieťaťa a výsledkom sú čarovné pohľadnice s rôznymi rozprávkovými motívmi s malým dobrodruhom v hlavnej úlohe.
Pri rozprávkových knihách je doba dodania približne týždeň až dva. Rozprávky sú zatiaľ dostupné v šiestich jazykoch, konkrétne v angličtine, španielčine, francúzštine, nemčine, holandčine a turečtine. Všetky príbehy sú bohato ilustrované a celková objednávka zo strany kupujúceho nezaberie viac ako pár minút a niekoľko klikov.
Nepopierateľnou výhodou tohto podnikateľského nápadu je fakt, že sa mnohonásobne predáva to, čo bolo iba raz vytvorené. V podstate teda stačí raz napísať pekný a pútavý príbeh, raz ho nechať nápadito ilustrovať a potom tisíckrát predať. Samozrejme je tu námaha spojená s personalizáciou príbehov, tá však určite zďaleka neprevýši zisk z takejto aktivity.
Konkurencia Dobšinskému?
V roku 2010 sa na Slovensku uskutočnilo viacero ankiet o najobľúbenejšiu knihu. Jedným z víťazov takejto ankety boli aj klasické slovenské Dobšinského rozprávky. Príbehy, ktoré si určite pamätá každý z nás a ktoré ešte aj dnes čítame našim deťom. Mal by v našom slovenskom prostredí úspech nápad, ktorý by z detí robil rozprávkových hrdinov? Stali by sa takéto personalizované knižky víťazmi ankiet o obľúbenosti? Čo myslíte?
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.