Myslíte si, že na internete bolo už všetko vymyslené? Že už nik nemôže tento svet ohúriť zásadným zvratom, s akým prišli Jobs či Gates? Omyl. Opäť sa potvrdzuje, že nikdy nie je nič stratené a nikdy netreba vravieť nikdy. A že aj tie najnudnejšie nutné bezpečnostné riešenia sa dajú pretvoriť na kreatívnu, zábavnú a navyše zarábajúcu aplikáciu? Biznis koncept, ktorý ohúril svojou jednoduchou genialitou. Viete, čo je NuCaptcha?
Revolučný boj proti spambotom
Ak ste podnikateľ a máte vlastnú webstránku, kde je na Vás uvedený e-mailový kontakt, potom to určite poznáte. Tony spamu každý jeden deň. O niečo sa to vylepší, ak si na stránku ku kontaktnému formuláru dáte implementovať anti-spamovú ochranu. No ani tá nie je dokonalá. Teda aspoň doteraz nebola...
Klasickým nástrojom, ktorým sa dodnes bojovalo proti robotom zbierajúcim e-mailové adresy alebo zahlcujúcim kontaktné formuláre, je kód captcha. V praxi zhluk nečitateľných znakov a číslic, ktoré má človek dešifrovať a následne prepísať do políčka na to určeného. Práca niekedy priam detektívna. Nehovoriac o tom, že aj nesmierne otravná. Čo ak ale svet vymyslel zábavnejšiu alternatívu?
Áno, dočkali sme sa. Jednou z prvých lastovičiek na trhu je kanadská spoločnosť NuCaptcha, ktorá z nudného a otravného kódu captcha spravila zábavný a dokonca i zarábajúci artikel. Neveríte? Funguje to jednoducho. Klasické znaky a číslice boli nahradené videom. To má šancu dešifrovať jedine ľudské oko, robot si s ním neporadí. Týmto spôsobom je teda zaistená dokonalá bezpečnosť. A pridaná hodnota? Tou je forma, akou je captcha prezentovaná. Nebavilo by Vás pozrieť si krátke vtipné video? Či hoci aj nápadito spracovanú reklamu? Na jej konci potom uvidíte písmená, ktoré opíšete do určeného políčka a práca je vybavená...
Win win podnikateľský koncept
Kanaďania z firmy NuCaptcha prišli s nápadom ešte v roku 2010, odvtedy žne úspechy. Ich softvér na ochranu proti spamu mnohí experti označujú za najbezpečnejší na svete. Niet teda divu, že jeho šírenie by sa pokojne mohlo dať nazvať i virálnym.
Potenciál v tomto novom druhu ochrany proti spamu samozrejme ihneď našli aj marketéri. Niet teda divu, že prostredníctvom systému NuCaptcha sa už promujú skrátené trailery na nové filmy či značky svetového mena ako Nike alebo Smart. Softvér NuCaptcha totiž ponúka lukratívny reklamný priestor. Veď kto by si video nepozrel, keď sa musí prepracovať na jeho koniec kvôli bezpečnostnému kódu? Jednoduchá logika.
V skratke teda každá strana niečo získa. Vývojári softvéru zarábajú na reklame, inzerent získa zaručených divákov, prevádzkovateľ webstránky vysoko bezpečný softvér zadarmo (a vďaka tomu i mailovú schránku bez spamu) a v konečnom dôsledku i návštevník stránky a spotrebiteľ – tipy na nákup či filmy vďaka reklame.
What´s next?
Podobne ako spoločnosť NuCaptcha sa s inovatívnym riešením presadila aj firma Confident Technologies, ktorá priniesla na trh captcha novinku pod registrovanou ochrannou známkou Confident Captcha. Koncept je podobný ako pri nucaptchi, rozdiel je akurát v prevedení grafického spracovania samotnej captche. Kým NuCaptcha stavila na video, confident captcha prináša obrázky, ktoré sú buď označené písmenami a človek zadá kód podľa poradia požadovaných obrázkov (napr. auto, topánky, hrad) alebo sú obrázky klikateľné. Užívateľ je teda vyzvaný kliknúť napríklad na lietadlo. Ak sa na systém dívame podnikateľskými očami, opäť je tu možnosť umiestňovať reklamu, tentokrát v podobe obrázkov. Užívateľ určite uprednostní pekné hodinky či fotografiu luxusnej limuzíny pred neforemným a ťažko čitateľným a otravným kódom.
A čo príde nabudúce? Napadá Vás ďalšie riešenie, ktoré by nudné zaužívané postupy premenili na výnosný a navyše zábavný biznis? Ako dokazuje i tento nápad, internet je stále „zlatá baňa“ a poskytuje dostatok možností k raketovému úspešnému podnikaniu. Tak ako, idete do toho?
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.