Ak radi cestujete alebo sa zaujímate o oblasť cestovného ruchu, potom bude dnešný podnikateľský nápad práve vašou šálkou kávy. Idea, ktorá iste zaujme nielen nádejných podnikateľov, ale aj bežných užívateľov. Opäť pôjdeme na internet a opäť vás presvedčíme, že moderné technológie vedia aj nemožné... dokonca poznajú vaše priania. Neveríte?
Čo s chuťou cestovať
Tiež sa vám už stalo, že sa naskytol voľný čas, boli aj peniaze aj chuť cestovať, ale predsa ste netušili kam? Pomohol by vám nezávislý hlas, tip od priateľa či nejaký zázračný stroj, ktorý by na základe vašich záujmov naplánoval dovolenku snov? Práve na tento model stavili tvorcovia portálu Wanderfly.com. Hlavná myšlienka tohto „stroja“ na cestovateľské tipy je byť lepší ako obyčajný katalóg cestovnej agentúry. Cieľom tvorcov portálu je ukázať ľuďom destinácie, o ktorých v živote nepočuli a predstavujú práve to, čo hľadajú a o čom snívajú.
V praxi je portál Wanderfly akýsi generátor turistických tipov, ktorý funguje na základe niekoľkých jednoduchých parametrov. Na úvod stačí zadať váš finančný strop, približný dátum cesty, dĺžku pobytu a potom už si len vybrať, čo chcete počas vašej cesty robiť. Baviť sa? Zahrať si v kasíne? Užívať si luxus? Chodiť po horách? Vylihovať na pláži? Zahrať si golf? Či nakupovať? Žiadny problém...
Ako to funguje
Z užívateľského hľadiska je portál takmer až primitívny. Čistý dizajn a prehľadná štruktúra umožňujú intuitívne používanie, čo priťahuje veľký počet návštevníkov. Keď už pre nič iné, človek si aspoň zo zvedavosti vyskúša, čo by mu tento „stroj“ vygeneroval na základe požiadavky zažiť niekde mesačnú party za 300 €.
Z podnikateľského hľadiska je ale potrebné pozrieť sa na vec už o niečo vážnejšími a prísnejšími očami. Koncept je však premyslený – kľúčová je túžba ľudí vyskúšať si nezáväzne niečo nové. Na základe vysokej návštevnosti je potom zaručená i konverzia pre potenciálnych inzerentov. Stránka totiž ponúka nielen samotné turistické destinácie, ale i možnosť priamo si rezervovať konkrétny hotel či objednať si letenku. Podobne sú na tom i rôzne kultúrne či športové akcie, ktoré môžu organizátori takto veľmi efektne spropagovať pred cieľovou skupinou. S inzerentmi stačí dohodnúť jednorazové poplatky či provízny systém, ktorý bude generovať príjem financií.
Web samozrejme ponúka dnes veľmi obľúbenú interakciu cez sociálne siete, čo zvyšuje virálny potenciál neplatenej a veľmi žiaducej užívateľmi rozširovanej reklamy.
Nutnosťou je samozrejme portál plniť a starať sa oň. Užívatelia totiž budú očakávať atraktívny obsah a kvalitné tipy na cestovanie. Vychádzajúc z predošlého popisu biznis modelu a celosvetovej orientácie portálu však zrejme v tomto prípade nie je problém zaplatiť špičkových redaktorov orientujúcich sa na turizmus.
Lokálny „stroj“ na turistické tipy?
Wanderfly.com je celkom isto zaujímavý tip, ako priniesť inovatívny a pritom jednoduchý koncept do prostredia turizmu a cestovateľského biznisu. Ten je v našich končinách ešte stále značne zanedbávaný. Na druhej strane, práve preto predstavuje oblasť, kde je ešte veľa priestoru na nové myšlienky. Ak viete po anglicky a zaujíma vás pohľad na startupy zakladateľa portálu Evana Schneyera, prečítajte si jeho komentár priamo na webe.
Keď však prebrowsujete portál Wanderfly.com a vyskúšate si zadať požiadavky z východiskového miesta na Slovensku, zistíte, že chobotnica predsa len ešte nemá až také dlhé chápadlá. Tipov pre miestny stredoeurópsky región je pomenej. Cestuje sa u nás tiež už v oveľa väčšej miere, ako kedysi. Čo teda skúsiť to s menším, no lokálne zameraným „strojom“ na cestovateľské tipy? Trúfli by ste si?
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.