Dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad bude určený hlavne pre tých, ktorí si už vypestovali celkom slušnú závislosť na sociálnych sieťach. Práve tak totiž začínal aj tento príbeh – kopec času, nuda na Facebooku, veľké množstvo priateľov a bláznivý nápad, ako s nulovým počiatočným kapitálom zarobiť na predaji vlastného času...
Existuje ešte jednoduchšie podnikanie?
Tvorcom dnešnej takmer až primitívnej a pritom brilantnej idey je nemecký mladík menom Florian Simeth. Flo (ako sa sám nazýva) získal inžiniersky diplom z mediálnej techniky a po skončení školy sa zamýšľal nad tým, ako by mohol využiť svoje znalosti, konkrétne prípravu audio a video záznamov, fotografovanie, filmovanie či programovanie. Keďže sa Florian podieľal aj na spoluzakladaní firmy Social2Business, vedel narábať aj so sociálnymi sieťami. A práve pri sumarizovaní všetkých svojich znalostí a projektov to prišlo – prečo nespojiť sociálne siete s produkciou zaujímavého obsahu?
Floriana hnala dopredu aj veľká fanúšikovská komunita na sociálnych sieťach, konkrétne na Facebooku, Twitteri, YouTube a Flickr fotogalérii. Jej potenciál bol základom pre zrod novej myšlienky pod menom BuyMyDay. Florian teda spojil svoju schopnosť produkovať mediálny obsah, vlastný voľný (pracovný) čas a komunitu na sociálnych sieťach. To všetko za jediným účelom, ktorým je predaj vlastných dní z diára na propagáciu inzerujúcich značiek prostredníctvom Forianovej stránky a sietí.
Čo všetko sa dá predať...
V praxi to funguje jednoducho – Florian na webe vystavil vlastný diár, z ktorého si firmy môžu kúpiť ľubovoľný počet dní (za rôzne ceny). Počas týchto kúpených dní potom Florian promuje danú značku na svojich sieťach. Inzerent tak získa blogový zápis na webe BuyMayDay, statusy a odkazy na Facebooku, tweety na Twitteri, video na YouTube a fotky na flickri. To však nie je všetko – mnohé z týchto akcií fungujú ako spätné odkazy a samozrejme nesmieme opomenúť zdieľanie samotnými užívateľmi. Výhodou takejto reklamy pre inzerenta je jej nízka cena a vysoký efekt – šíri sa totiž aj po skončení plateného obdobia.
Biznis model tohto podnikania je veľmi jednoduchý – ak nerátame Florianov čas, tak sú vstupné náklady na štart biznisu takmer nula. BuyMyDay.net je jednoduchá prezentačná web stránka, kontakty na sociálnej sieti sú zadarmo, stačí si ich vybudovať. Florian sa ku dnešnému dňu (3.11.2011) dopracoval k nasledovným číslam: Twitter – 1230 followerov, Facebook – 465 fanúšikov alebo YouTube – 15 030 zobrazení odovzdaných videí. Cena služby sa pritom pohybuje od 1 € za deň až po 500 € za sponzorstvo, kedy klient získa promo na celý rok.
Biznis na sociálnych sieťach
BuyMyDay je pomerne bláznivý nápad. I keď idea nie je vôbec zlá a v dobe sociálnych sietí sa podobný nápad dal určite čakať, vyžaduje si predsa len istú zručnosť, nejaké tie základy marketingu a hlavne čas a komunikatívnu povahu. Úspech podnikania do veľkej miery závisí od stability sociálnych sietí zakladateľa a samozrejme aj od celkového rozvoja prepojenia biznisu a social marketingu. Pre jednotlivca s vášňou pre komunikáciu to však môže byť určite zaujímavá myšlienka aj v našom prostredí.
Nepopierateľným faktom je, že sociálne siete hrajú v biznise čoraz väčšiu úlohu. Pomaly ale isto sa začínajú presadzovať e-shopy priamo na Facebooku, firmy si budujú vlastné prezentačné stránky a vrece sa rozsypalo aj so súťažami. Ak vás teda baví byť online a byť „social“, skúste popremýšľať, aké podnikanie by sa v tomto prostredí ešte dalo vymyslieť...
Tip: Na sociálnych sieťach nie je len Florian Simeth, ale aj my. Sledujte podnikajte.sk na Facebooku, na Twitteri alebo na YouTube.
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.