V podnikaní najčastejšie platí, že čo je pre ľudstvo problém, to je pre podnikateľa výzva a neskôr i predmet samotného podnikania. Stačí vyriešiť ľuďom nejaký problém. Napríklad aj ten so snehom a ľadom na aute. Zima, i keď poslabšia, stále panuje aj u nás, a tak vám dnes prinášame inšpiratívny nápad, ako zarobiť vďaka snehovej kalamite, inteligentnému zimnému budíku a mobilnej aplikácii...
Sneh a hromžiaci kreatívci
Severný pól, Kanada, Kysuce... snehu je každú zimu dosť. Potom samozrejme aj správ o kalamitách, zápchach na cestách či meškaní do práce. Poznáte to... v noci „nakydá“ snehu, vaše auto sa záhadne stratí pod 20 cm pokrývkou niečoho bieleho, studeného a ťažkého... a vás pred cestou do práce čaká 20 minút posilňovne navyše. Skvelé ráno...
Je pravda, že reklamné agentúry majú k mobilným aplikáciám blízko, najmä tie väčšie. Klienti si ich žiadajú stále častejšie, a tak po niekoľkých zákazkových príde zrejme v každej agentúre rad aj na vlastnú. Podobne to bolo aj u Belgičanov, ktorých firma má medzi klientmi také zvučné mená ako Renault, Heinz, KPMG, Coca-Cola či Nike. Rokmi nadobudnuté skúsenosti sa tak pretavili do premysleného konceptu, ktorý funguje na základe celkom jednoduchej potreby – zobudiť sa do práce skôr, keď v noci veľa nasnežilo.
Ako to funguje?
Poďme najskôr k samotnej aplikácii, hneď potom si predstavíme aj biznis model. Táto zimná aplikácia funguje pomerne jednoducho v kooperácii s vaším budíkom na telefóne a so servermi informujúcimi o počasí. Ako? Večer si nastavíte čas budenia a časový interval, o koľko vás má budík zobudiť skôr, ak by v noci priveľa nasnežilo alebo ak by mrzlo. Potom môžete ísť pokojne spať a váš telefón bude v noci monitorovať počasie prostredníctvom rôznych online spravodajstiev. Ak aplikácia vyhodnotí, že v noci veľmi snežilo alebo mrzlo, zobudí vás o nastavený interval skôr, aby ste si mohli auto oškriabať alebo odhádzať. Vďaka tomu sa síce o niečo menej vyspíte, no do práce prídete včas a vyhnete sa kriku vášho nadriadeného či meškaniu na dohodnuté stretnutie. Aplikácia myslí aj na extrémne podmienky a ak v noci sneží tak, že ráno by ste svoje auto neodhrabávali, ale hľadali, nezobudí vás vôbec. Veď napokon... aj tak by ste sa nikam nedostali, jedine ak by ratrakom...
Video dokumentujúce používanie aplikácie (iba v AJ)
Biznis model tejto jednoduchej, no veľmi šikovnej aplikácie, je úplne klasický – jednorazovo sa vytvorí aplikácia, ktorú potom tvorcovia X-krát predajú cez AppStore alebo Android Market. Vďaka tomu, že na Zemi je zasnežených oblastí stále dosť a aplikácia má globálny rozmer, je potenciálna klientela naozaj široká. Ak k tomu pridáme nízku cenu, jednoduchú použiteľnosť a skutočnú užitočnosť, dočkáme sa zrejme naozaj slušných predajov.
Budúcnosť mobilných aplikácií
O iPhone a Android mobilných aplikáciách sme už písali. Prečo teda znova? Ide totiž o neustále silnejúci segment, v ktorom je ešte stále šanca nasadnúť na zlatú vlnu. Vývoj pritom nemusí byť až taký náročný, ak sa spojí dohromady dostatok šikovných hláv. Výhodou je i globálny dosah predaja, najmä ak aplikáciu vyviniete pre medzinárodné prostredie (najčastejšie v angličtine alebo vo viacerých jazykových mutáciách). Skúste popremýšľať... netrápi vás už dlhšiu dobu nejaký problém, ktorý by za vás vedel vyriešiť jednoduchý mobilný pomocník?
Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.