Cestovanie a lietanie chýba počas koronakrízy aj ľuďom v Nigérii. Vznikla tam preto reštaurácia, v ktorej si hostia tento pocit aspoň na chvíľu pripomenú. Na čom jej zakladateľ stavia marketing?
Letecké spoločnosti museli kvôli pandémii zastaviť svoju činnosť na niekoľko týždňov aj mesiacov. Vášniví cestovatelia, ktorí v lietadle sedeli hoci niekoľkokrát za mesiac zrazu museli ostať vo svojej krajine omnoho dlhšie ako boli zvyknutí. Práve to bolo podnetom pre Nigérijčana Uga Younga, aby vytvoril reštauráciu pre všetkých, ktorí by si radi pripomenuli atmosféru letu.
Investícia priniesla svoje ovocie
Do svojej prevádzky investoval približne 22 000 eur, aby
vytvoril interiér s koženými sedačkami, steny oblepil výklenkami podobnými
oknám a do nich vložil tapetu s oblohou a oblakmi. Menu
vyskladal z jedál a nápojov podobných jedálničku v lietadle.
Kuchyňu a priestory pre zamestnancov prispôsobil vzhľadu kokpitu. Svetlá
v priestore sú vhodné na vytváranie fotografií a selfie zákazníkov,
no zároveň sú dostatočne jemné a nie príliš jasné, aby sa hostia necítili
nepríjemne. Po jedle v Urban Air zákazníkom ponúkajú bezplatný snack box,
v ktorom je napríklad džús a niečo malé pod zub. Majiteľ urobil
všetko preto, aby vytvoril dokonalú ilúziu, že hostia využívajú služby
aeroliniek.
Vyššia cena neprekáža, zákazníkov láka možnosť zviditeľniť sa na sociálnych sieťach
V priebehu pár týždňov od otvorenia prevádzky každý deň obslúžili približne 100 Nigérijčanov, ktorým chýbalo cestovanie. A to aj napriek tomu, že cena jedla v tejto reštaurácii nebola pre domácich v najdostupnejšej cenovej kategórii. Majiteľ však staval na fakte, že v tom období išlo o jedinú šancu dostať sa k oblohe, navyše očakával, že aj po obnovení letov budú ceny leteniek vyššie minimálne o cenu povinných testov na ochorenie COVID-19.
Netradičné zariadenie prevádzky sa teší obľube na sociálnych sieťach. Zákazníci sa radi odfotia pri okienku pripomínajúcom let v oblakoch. Atmosféra reštaurácie im totiž ľahko navodí pocit, že sa nachádzajú v súkromnom lietadle a o ten sa radi podelia s priateľmi, čo je pre Urban Air v konečnom dôsledku len dobrou reklamou.
Zdroje: www.goodiescorner.com.ng, www.indiatoday.in