V oblakoch, a pritom na zemi – netradičná reštaurácia pre cestovateľov

V oblakoch, a pritom na zemi – netradičná reštaurácia pre cestovateľov
Zdroj: Pixabay.com

Cestovanie a lietanie chýba počas koronakrízy aj ľuďom v Nigérii. Vznikla tam preto reštaurácia, v ktorej si hostia tento pocit aspoň na chvíľu pripomenú. Na čom jej zakladateľ stavia marketing?

Letecké spoločnosti museli kvôli pandémii zastaviť svoju činnosť na niekoľko týždňov aj mesiacov. Vášniví cestovatelia, ktorí v lietadle sedeli hoci niekoľkokrát za mesiac zrazu museli ostať vo svojej krajine omnoho dlhšie ako boli zvyknutí. Práve to bolo podnetom pre Nigérijčana Uga Younga, aby vytvoril reštauráciu pre všetkých, ktorí by si radi pripomenuli atmosféru letu.

Investícia priniesla svoje ovocie

Do svojej prevádzky investoval približne 22 000 eur, aby vytvoril interiér s koženými sedačkami, steny oblepil výklenkami podobnými oknám a do nich vložil tapetu s oblohou a oblakmi. Menu vyskladal z jedál a nápojov podobných jedálničku v lietadle. Kuchyňu a priestory pre zamestnancov prispôsobil vzhľadu kokpitu. Svetlá v priestore sú vhodné na vytváranie fotografií a selfie zákazníkov, no zároveň sú dostatočne jemné a nie príliš jasné, aby sa hostia necítili nepríjemne. Po jedle v Urban Air zákazníkom ponúkajú bezplatný snack box, v ktorom je napríklad džús a niečo malé pod zub. Majiteľ urobil všetko preto, aby vytvoril dokonalú ilúziu, že hostia využívajú služby aeroliniek.

Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: goodiescorner.com.ng
Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: goodiescorner.com.ng

Vyššia cena neprekáža, zákazníkov láka možnosť zviditeľniť sa na sociálnych sieťach

V priebehu pár týždňov od otvorenia prevádzky každý deň obslúžili približne 100 Nigérijčanov, ktorým chýbalo cestovanie. A to aj napriek tomu, že cena jedla v tejto reštaurácii nebola pre domácich v najdostupnejšej cenovej kategórii. Majiteľ však staval na fakte, že v tom období išlo o jedinú šancu dostať sa k oblohe, navyše očakával, že aj po obnovení letov budú ceny leteniek vyššie minimálne o cenu povinných testov na ochorenie COVID-19.

Netradičné zariadenie prevádzky sa teší obľube na sociálnych sieťach. Zákazníci sa radi odfotia pri okienku pripomínajúcom let v oblakoch. Atmosféra reštaurácie im totiž ľahko navodí pocit, že sa nachádzajú v súkromnom lietadle a o ten sa radi podelia s priateľmi, čo je pre Urban Air v konečnom dôsledku len dobrou reklamou.

Zdroje: www.goodiescorner.com.ng, www.indiatoday.in

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie študentov: inšpiratívne nápady z celého sveta

Kreativita, talent, nadšenie a vízia – to všetko vedia aj študenti využiť, aby svoj nápad premenili na úspešný biznis, často ešte pred dosiahnutím plnoletosti. Ukážka inšpiratívnych príkladov.

Netradičné ubytovanie v Česku, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku

Rozprávková dedinka, pobyt v „skale“ či vo vínnom sude. Čím lákajú turistov podnikatelia v okolitých krajinách?

Atrakcie (nielen) pre deti: inšpiratívne biznis nápady zamerané na rodiny

Odpoveď na otázku „Kam na výlet s deťmi?“ ponúkajú viacerí podnikatelia. Inšpiratívne príklady zo Slovenska, Česka či Rakúska ako ukážka toho, že kreativite sa v biznise medze nekladú.

Zážitkové ubytovanie na Slovensku ako dovolenkový biznis

Podnikatelia zákazníkom ponúkajú netradičné ubytovanie na Slovensku so zážitkom. Spanie na úľoch, v lietadle, mongolskej jurte či Draculovom apartmáne – čím lákajú hostí?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky