Aj Vám sa stalo, že ste po náročnom dni prišli unavený/á z práce domov a čo čert nechcel chladnička natruc zívala prázdnotou? Alebo ste len jednoducho dostali chuť na kvalitné jedlo (áno, predsa musí existovať aj iná voľba ako pizza) bez toho, aby ste museli merať cestu do Vašej obľúbenej reštaurácie? Keby ste bývali v Berlíne, iste by ste patrili k spokojným zákazníkom spoločnosti Bloomsburys, ktorá sa špecializuje na rozvoz čerstvo pripravených jedál špičkových mestských reštaurácií.
Bloomsberys, prémiová reštauračná donášková služba, oslávila tohto roku piaty rok svojej existencie. Do podnikania sa po skončení svojho štúdia pustili čerství absolventi Sabine Anna Huber a Dominik Pantelides. Hoci podobný koncept reštauračnej donáškovej služby poznali zo zahraničia, sami boli prekvapení, že s výnimkou individuálnej ponuky donáškovej služby niekoľkých reštaurácií, nič podobné v ich okolí neexistovalo. Mimochodom, možno tento podnikateľský nápad vo Vás vyvolá podobný pocit ako u spomínanej dvojice, keď sa zamyslíte nad tým, aká ponuka služieb existuje v tejto sfére vo Vašom meste.
Ako sme už naznačili reštauračná donášková služba Bloomsburys zabezpečuje pre svojich zákazníkov rozvoz čerstvo pripravených jedál z viac ako 30 vybraných reštaurácií v Berlíne. Ak zákazník dostane chuť na niečo chutné, jednoducho zájde na internetovú stránku spoločnosti www.bloomsburys.de, ktorá sumarizuje ponuku viac ako 1000 jedál, z ktorých si určite vyberiete to, na čo máte práve chuť. Následne zadávate svoju objednávku telefonicky prostredníctvom operátora, ktorý Vám jednak môže pomôcť s výberom jedla, objasní Vám ponuku, ale hlavne zabezpečí ďalšiu komunikáciu Vašich požiadaviek na konkrétnu reštauráciu. Jedlo Vám doručí kuriér najneskôr do jednej hodiny od zadania objednávky. Spoločnosť Bloomsburys dbá na to, aby jedlo dorazilo k zákazníkom včas a aby bolo pokiaľ možno horúce. Veľká pozornosť sa venuje výberu zamestnancov "kuriérov", ktorí musia byť nielen elegantne oblečení, ale musia sa správať na úrovni, pretože súčasťou služby je aj to, že kuriér klientovi zabalené jedlo vyloží až na jedálenský stôl.
Spoločnosť si od klienta za objednávku účtuje 5,5 eur (v prípade, ak je treba objednávku kompletovať vo viacerých reštauráciách, tak násobok základného poplatku podľa počtu reštaurácií). Predpokladáme však, že tento poplatok nie je jediným zdrojom tržieb spoločnosti Bloomsburys, nakoľko poskytuje cennú a žiadanú službu, ktorou zvyšuje tržby samotným reštauráciám, čím zároveň rieši aj ich problém so získavaním zákazníkov. Túto našu domnienku podporuje fakt, že na svojej internetovej stránke spoločnosť uvádza minimálnu hodnotu objednávky 15 eur vrátane nápojov a občerstvenia s výnimkou tabaku (na tabakových výrobkoch je nižšia obchodnícka marža).
Na záver si zhrňme výhody tohto podnikateľského konceptu:
- základom konceptu je inovatívna služba,
- ktorá rieši konkrétny problém zákazníka (klienta),
- s využitím potenciálu a mena najlepších reštaurácií v meste. (ktorým taktiež pomáhate riešiť problém so zákazníkmi)
- Medzi ďalšie výhody patria nízke fixné náklady a skutočnosť, že umožníte ľuďom dobre sa najesť bez toho, aby ste sami museli variť:)
Tento inovatívny podnikateľský koncept má podľa nášho názoru šancu získať si svojich zákazníkov predovšetkým vo väčších mestách - minimálne v Bratislave určite.
Seriál inšpiratívnych podnikateľských nápadov je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.