Mamička na materskej našla dieru na trhu po vlastnej zlej skúsenosti. O prenájom detskej výbavy je záujem, spoluprácu firma nadviazala aj s hotelmi.
Mnohé úspešné podnikateľské príbehy majú „na svedomí“ ženy, z ktorých väčšina prišla na svoje nápady práve počas materskej. Niektoré držali myšlienku, ktorú chceli pretaviť do biznisu, dlhodobo v hlave a materská im len poskytla priestor a čas zrealizovať ju. No často príde situácia, keď si mamička uvedomí dieru na trhu a rozhodne sa ju zaplniť. Podobný príbeh sa viaže k rodáčke z nemeckého Düsseldorfu, marketingovej konzultantke Ekaterine Arlt-Kalthoffovej.
Z potreby vznikol biznis
Keď mal syn Ekateriny pol roka, pokazil sa im kočík. Peniaze na nový model však Ekaterina nechcela míňať, pretože si uvedomovala, že je to vec použiteľná len na pár mesiacov. Hľadala preto niekoho, kto by jej kočík prenajal. Keď sa jej však nikoho nepodarilo nájsť, rozhodla sa začať pomáhať iným mamám v podobných situáciách ona sama. V roku 2015 si založila spoločnosť Mami Poppins, ktorá sa zaoberala prenájmom kočíkov.
O dva roky neskôr svoju ponuku rozšírila, čím taktiež mierne zmenila cieľovú skupinu. Kým dovtedy boli jej zákazníkmi rodičia, ktorí potrebovali kočík na bežné používanie, po pridaní autosedačiek, bugín, ručných vozíkov, nosičov či cestovných postieľok sa Mami Poppins stala „parťáčkou“ pre cestujúce rodiny s batoľatami. Na B2B trhu sa zasa jej zákazníkmi stali hotely, ktoré chceli svojim detským hosťom poskytnúť potrebnú výbavu.
Na vlastnej skúsenosti si Ekaterina uvedomovala, koľko rôznych výrobkov dieťa počas pár mesiacov potrebuje, a to aj pri tých najkratších cestách – autosedačky do ockovho aj mamkinho auta, najskôr normálny kočík, o pár mesiacov športový, neskôr zasa buginu a podobne. Ako rastie dieťa, rastú a prispôsobujú sa mu aj tieto produkty, a tak, ako z finančného, tak aj z ekologického hľadiska, je zbytočné zakaždým kupovať nové.
Nájom môže poslúžiť aj ako testovanie
Všetky produkty si rodičia môžu prenajať na určitú dobu, zvyčajne na niekoľko dní až týždňov. Je to postačujúce, nakoľko spoločnosť veci prenajíma najmä na výlety alebo dovolenky. Suma výpožičky závisí od kúpnej ceny konkrétneho kočíka, autosedačky a podobne. Produkt po použití zákazník vráti, no čas prenájmu je možné využiť aj na testovanie. Ak Ekaterinine zákazníčky osloví niektorý z produktov, môžu si ho následne zakúpiť. Navyše, vďaka možnému vyskúšaniu produktov rodičia neriskujú nevhodnú kúpu.
Biznis závisel od výberu vhodného dodávateľa
Pre Ekaterinu bolo v začiatkoch podnikania najväčšou výzvou nájsť pre svoj podnikateľský nápad prvého dodávateľa kočíkov. Chcela vybrať toho najvhodnejšieho, ktorého produkty budú pohodlné pre rodičov aj deti. Toho pravého sa jej podarilo nájsť po roku podnikania. Od tej chvíle boli procesy vo firme jednoduchšie. Nákup, prepravu aj logistiku mohli krok za krokom zjednodušiť.
Úspech firmy si však vyžadoval aj zmeny v používaných technológiách. Nájsť vhodné IT riešenia bolo pre Ekaterinu výzvou. E-shop, správa vozového parku, CRM – to všetko muselo byť dobre nastavené a implementované do chodu firmy, aby bolo možné naďalej zdravo rásť. A to sa jej úspešne darí. Výrobky dodáva po celom Nemecku a od roku 2018 aj na Malorke. Pre tento účel spolupracuje s partnerom, ktorý zabezpečuje, že dodávky (vo väčšine prípadov) dorazia cez noc na požadované miesto a po použití budú aj opätovne vyzdvihnuté.
Mami Poppins sa okrem rozširovania podnikania a úspechu aj v zahraničí môže taktiež tešiť z pozitívnych recenzií zákazníkov a vzrastajúceho počtu „followerov“ na sociálnych sieťach. Značka zaujala najmä na Instagrame, kde už má viac ako 7 000 sledovateľov.
Zdroje: mami-poppins.de, startplatz.de, fuer-gruender.de