Porovnanie kancelárskych balíkov pre podnikanie

Porovnanie kancelárskych balíkov pre podnikanie
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aplikácie na tvorbu textu, tabuliek, prezentácií, správu e-mailov či poznámok. Súhrnne nazývané kancelársky balík. Softvér, s ktorým sa stretávame každý deň. Prinášame porovnanie niekoľkých bezplatných a platených verzií.

Microsoft Office 2013

Balík Office spoločnosti Microsoft je najpokročilejšou verziou kancelárskeho softvéru na svete a najziskovejším produktom tohto softvérového gigantu. Vyvíja sa niekoľko desaťročí, prináša stabilitu, kvalitu, podporu, príjemný dizajn a rozsiahlu dokumentáciu. Obsahuje množstvo pokročilých funkcií a možností, ktorými iné programy nedisponujú (viď porovnanie na konci článku). Za zmienku okrem iného stojí úprava dokumentov spolu s kolegami v reálnom čase, uzamknutie dokumentu, pokročilý import a export dát, rôzne doplnky a šablóny na doinštalovanie, tvorba makier a iné.
 

Výhody Nevýhody
za balík zaplatíte iba raz, bez ďalších poplatkov,
zdarma dostupné aktualizácie na verziu Office 2013,
dáta sa neukladajú do cloudu,
integrácia a spolupráca s ostatnými produktami spoločnosti Microsoft,
nové a vylepšené funkcie oproti starším verziám a konkurenčným balíkom,
dostupná dokumentácia a výučbové materiály,
podpora v slovenskom jazyku,
moderné a príjemné pracovné prostredie.
kompatibilný iba so systémami Microsoft Windows 7 a novšie,
vyššie náklady pri nákupe,
menšia flexibilita s licenciami.

Cena

Možnosť výberu z dvoch variantov. Verzia Office 2013 pre podnikateľov a pre 1 počítač stojí 269 € vrátane DPH. Obsahuje Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook a pre väčšinu malých firiem postačuje. Verzia Office 2013 Professional pre 1 počítač stojí 539 € vrátane DPH. Okrem vyššie uvedených programov obsahuje ešte programy Access a Publisher.

Pri kúpe licencie Office 2013 si zákazník kupuje licenciu na zariadenie (napr. PC, bez ohľadu na počet používateľov tohto PC).

Microsoft Office 365

Najnovší produkt spoločnosti Microsoft postavený na Office 2013 a cloudových službách, pri ktorom sa spoločnosť snaží presadiť nový koncept pravidelných platieb za služby a softvér. Office 365 pozostáva z:

  •  Office 2013 (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher, Access, InfoPath),
  •  + video konferencie vo vysokej kvalite (Lync),
  •  + zdieľanie a správa dokumentov (SharePoint),
  •  + správa e-mailov, kalendárov a kontaktov (Exchange),
  •  + správa poverení a povolení používateľov (Active Directory),
  •  + voľné minúty na mobilné telefóny po celom svete (Skype),
  •  + voľné miesto na online úložisku (SkyDrive).

Doplnkové služby samozrejme možno používať iba s pripojením na internet. V závislosti od predplateného balíka môžete využívať plnohodnotnú verziu balíka Office 2013. Možnosť inštalácie balíka až na 5 zariadení na 1 používateľa. Microsoft po novom umožňuje neamerickým zákazníkom vybrať si krajinu, kde si môžu uchovávať v cloude svoje dáta.

Výhody Nevýhody
cloudová verzia Officu,
garancia uloženia dát na serveroch v EÚ vo viacerých kópiách (dôležité najmä z pohľadu legislatívy na ochranu osobných údajov),
možnosť práce na mobilných zariadeniach,
bezplatná aktualizácia softvéru,
nulové investičné náklady,
doplnkové služby,
flexibilita a ľahká správa licencií.
preplatenie produktu v dlhšom časovom horizonte.

Cena

Cena je rôzna, záleží od viacerých faktorov. Existujú 3 skupiny verzií. Pre malých (do 25 používateľov), stredných (do 300 používateľov) a veľkých (300 a viac používateľov) podnikateľov. Verzia pre malých podnikateľov začína na sume 4,92 € vrátane DPH pri ročnej platbe na jedného používateľa. Neobsahuje však počítačové aplikácie Officu 2013, ani verziu pre mobilné zariadenia, ale cloudovú verziu a doplnkové služby. Ak chcete aj tieto aplikácie, prichystajte si 12,48 € vrátane DPH pri ročnej platbe na jedného používateľa. Verzia pre stredne veľkých podnikateľov stojí 14,76 € vrátane DPH pri ročnej platbe na jedného používateľa. Pred nákupom licencií odporúčame kontaktovať predajcu spoločnosti Microsoft, ktorý upresní všetky informácie a môže poskytnúť viaceré zľavy. Porovnanie všetkých plánov služieb Office 365 pre podniky.

Licencia pri Office 365 je na používateľa, nie na zariadenie ako pri Office 2013.

Google Apps

IT gigant Google ponúka svoju online verziu kancelárskeho balíka, ktorá sa stáva alternatívou k produktu Officu 365. Riešenia spoločnosti Google sú neustále vyvíjané a obsahujú širokú paletu produktov. Do rodiny Apps patria:

  • e-maily (Gmai),
  • dokumenty(Docs),
  • úložisko (Drive),
  • kalendár (Calendar),
  • videohovory (Hangouts),
  • stránky (Sites) a iné.

Balík neposkytuje len prácu s dokumentami, ako to robí Office 2013. Poskytuje tiež všetky doplnkové služby, ktoré by ste pri podnikaní mohli využívať. Na druhej strane treba zdôrazniť slabšiu funkcionalitu. Časom by sa to malo zlepšiť a Docs by mali podporovať až 90% funkcií Officu. Balík Apps je vhodnejší pre menšie, či začínajúce firmy. Naopak ho neodporúčame väčším, špecializovaným spoločnostiam a firmám, ktoré pracujú s citlivými údajmi.

Výhody Nevýhody
integrácia so službami spoločnosti Google,
záloha dát v cloude,
jednoduché používanie,
cena.
nutnosť pripojenia na internet,
neexistencia počítačovej verzie,
umiestnenie dát po celom svete (vyššie nároky z pohľadu dodržiavania Zákona o ochrane osobných údajov). 

 

Pri cloudových riešeniach často užívateľov napadá otázka bezpečnosti údajov v cloude. V nasledujúcom videu si pozrite zabezpečenie dátových centier Googlu a porovnajte si ho so zabezpečením vašich vlastných serverov s dátami.

Cena
Suma základného balíka pri ročnej platby je stanovená na 4€/užívateľ/mesiac. Vyšší balík obsahuje ešte archiváciu, celopodnikové vyhľadávanie, export dát a jeho cena je dvojnásobná.

Apache OpenOffice

Voľne dostupný, otvorený kancelársky balík OpenOffice ponúka bezplatné riešenie, ktoré môže byť alternatívou k plateným programom. Balík obsahuje všetky potrebné programy na prácu s dokumentami, tabuľkami, prezentácia a pod. Funkčnosťou zaostávajú za Officom, mnohým spoločnostiam však postačuje, používajú ho niektoré svetové organizácie, spoločnosti alebo vládne úrady. V najnovšej verzií obsahuje nový bočný panel, ktorý prakticky využíva širokouhlé monitory. Preferujeme ho pred jeho mladším bratom LibreOfficom.

Výhody Nevýhody
ergonomický navrhnuté a jednoduché prostredie programov,
bezplatný balík,
bezplatné aktualizácie
absencia niektorých pokročilých funkcií,
menšie rozdiely v dokumentoch vytvorených v balíku Office,
menšia podpora.

Cena
Licencia je zadarmo.

LibreOffice

Článok pokračuje pod reklamou

Vznikol z rovnakého projektu ako OpenOffice a preto sú v súčasnosti viac – menej podobné. Obsahujú identické programy, jedná sa o bezplatný softvérový balík, s rovnakou podporou a dokumentáciou. V súčasnosti vyšla nová verzia, ktoré prináša viaceré novinky. Odporúčame ho pre menšie a začínajúce spoločnosti.

Finančné porovnanie kancelárskych balíkov

Kancelársky balík/Poplatky Office 2013 Office 365 Google Apps OpenOffice LibreOffice
Jednorazová nákupná cena 269,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR
Mesačný poplatok 0,00 EUR 12,48 EUR 4 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR
Kancelársky balík/Náklady
Náklady počas jedného roka 269,00 EUR 149,76 EUR 48,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR
Náklady počas dvoch rokov spolu 269,00 EUR 299,52 EUR 96,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR
Náklady počas troch rokov spolu 269,00 EUR 449,28 EUR 144,00 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR

Porovnanie funkcií kancelárskych balíkov

  Office 2013 Office 365 Google Apps OpenOffice LibreOffice
Uložiť vo formátoch
.doc .xls .ppt  
.docx .xlsx .pptx
.pdf
Načítať vo formátoch
.doc .xls .ppt čiastočne čiastočne
.docx .xlsx .pptx čiastočne čiastočne
.pdf
Formátovanie
Základné formátovanie
Podmienené formátovanie
Automatický obsah  
Filtrovanie
Zoradenie
Ostatné
Kontrola pravopisu
Preklad    
Zabezpečenie dokumentu
Sledovanie zmien  
Import dát / externé údaje čiastočne čiastočne
Grafy
Kontingenčná tabuľka
Kontingenčný graf
Hromadná korešpondencia  

Poznámka: Ako bolo uvedené vyššie, všetky balíky obsahujú základné a pokročilé funkcie potrebné na prácu v kancelárskom prostredí. Víťazom však ostáva MS Office, ktorý obsahuje najpokročilejšie odborné funkcie. Z dôvodu prehľadnosti preto neboli funkcie porovnávané.

Poznámka: Nie všetky verzie balíkov obsahujú rovnakú škálu funkcií.

Odporúčaný balík na mieru

Malá spoločnosť poskytujúca služby v oblasti gastronómie sa rozhoduje aký kancelársky softvér bude používať. Spoločnosť bude využívať softvér na vystavovanie faktúr, jednoduchú tvorbu a úpravu dokumentov. Bude si vytvárať reporty, plány. Balík by chcela využívať na troch počítačoch a z dôvodu neprispenia k zvýšeniu tržieb chce investovať do nákupu čo najmenej peňažných prostriedkov. Odporúčam: Apache OpenOffice

Etablovaná obchodná spoločnosť, ktorá má jednu kamennú predajňu a e-shop. Má 5 stálych zamestnancov a 2 brigádnikov. Zamestnanci pracujú nielen s kancelárskym balíkom, ale využívajú aj doplnkové služby (mail, video, cloud...). Dokumenty si vymieňajú, dopĺňajú, publikujú. Dôležité je, aby služby a programy spolupracovali bez akýchkoľvek problémov. Spoločnosť sa plánuje v budúcnosti rozširovať, prijímať zamestnancov a poskytovať nové služby. Odporúčam: Microsoft Office 365

Kamaráti z internetu sa rozhodli, že si založia start-up. Chcú poskytovať novú internetovú služby pre užívateľov z celého sveta. Každý člen tímu sa nachádza v inom meste či štáte. Nepotrebujú vytvára takmer žiadne dokumenty. Potrebujú si vymieňať informácie, posielať súbory, telefonovať a potrebujú nejaké miesto v cloude. Nakoľko v súčasnosti nemajú investora požadujú bezplatné riešenie, prípadne riešenie za čo najmenej peňazí. Odporúčam: Google Apps

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

KROS Fakturácia – moderná aplikácia pre podnikateľov

Čo si všímať pri výbere fakturačnej aplikácie a aké výhody ponúka tá od spoločnosti KROS?

Ako si vybrať dobrý mzdový softvér?

Na čo si dať pozor pri výbere nového alebo pri výmene mzdového softvéru? Aké ďalšie kritériá okrem ceny zvažovať a prečo je potrebné myslieť aj na elektronizáciu?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky