Finančná správa vymaže niektoré účty na elektronické prihlasovanie

Na portáli finančnej správy je takmer 15 000 duplicitných účtov, ktoré klienti nevyužívajú. Finančná správa sa rozhodla takéto účty vymazať. Čo to bude znamenať pre používateľov?

Finančná správa pripravuje „upratovanie“ v účtoch, ktorými sa daňovníci prihlasujú na portál finančnej správy (PFS). Eviduje totiž až 15 000 subjektov s duplicitným účtom, ktorý nevyužívajú. S cieľom vyhnúť sa možným komplikáciám pri plnení daňových povinností sa finančná správa rozhodla preventívne takéto účty zrušiť. Týka sa to tých, ktoré daňovníci nevyužívali od 1.1.2020. Subjektom bude ponechaný len účet podľa posledného prihlásenia, resp. vybraný účet s najnižšou hodnotou čísla prihlasovacieho mena.

Čo bude zrušenie účtov znamenať pre používateľov?

Používatelia PFS sa tohto kroku nemusia obávať. Zrušenie duplicitných účtov nemá žiadny vplyv na ich autorizácie k subjektom. Všetky väzby na subjekty zostanú bez zmeny. Táto aktivita nemá tiež žiadny vplyv na prihlasovanie prostredníctvom eID či podávanie a podpisovanie podaní.

Finančná správa bude dotknuté subjekty o zrušení vybraného účtu informovať v predstihu prostredníctvom softwarningu. K tomuto kroku nie je preto potrebné kontaktovať finančnú správu. Následne dotknuté subjekty dostanú aj informáciu o ich ponechanom účte, prostredníctvom ktorého sa budú môcť naďalej na PFS prihlasovať.

Čo robiť v prípade zabudnutého ID a hesla?

Klienti sa nemusia obávať ani v prípade, ak k ponechanému účtu nebudú poznať heslo, prípadne ho zabudli. Obnoviť si ho môžu priamo na PFS. Stačí po kliknutí na „Prihlásenie“ a výbere typu prihlásenia zadaním ID a hesla zvoliť možnosť „Zabudnuté heslo“ a vygenerovať si nové. V prípade problémov sa klienti môžu obrátiť na call centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222. Pri zabudnutí svojho ID (identifikátora) je potrebné kontaktovať finančnú správu prostredníctvom e-mailu, najlepšie z adresy, ktorá bola poskytnutá pri registračnom procese. Podrobnosti o možnostiach komunikácie s daňovým úradom, približujeme v článku Elektronická komunikácia s daňovým úradom od júla 2021.

Zdroj: Finančná správa SR

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Čo si (ne)priniesť z Turecka, Tuniska či Egypta? Pozor na suveníry z dovolenky

Niektoré suveníry sú vyrobené z ohrozených druhov rastlín a živočíchov. Za nelegálny dovoz hrozí nielen pokuta, ale aj odňatie slobody. Obchodníkom, s akým tovarom sa radšej vyhnúť?

Platba daní a správnych poplatkov kartou: postup

Cez portál finančnej správy možno uhrádzať dane aj správne poplatky kartou. Aké sú možnosti platby a ako postupovať?

Archivácia účtovných dokladov v elektronickej podobe: problémy z praxe

V súvislosti s elektronizáciou účtovníctva sú časté otázky, napríklad či je potrebné uchovávať aj listinný originál dokladu. Odpovede na prípady z praxe prinieslo Finančné riaditeľstvo SR.

Zaručená konverzia dokumentov – zmeny od 1. 4. 2024

Zaručená konverzia umožňuje transformovať napr. listinný dokument do elektronického sveta so zachovaním jeho právnych účinkov. Od 1. 4. 2024 sa jej dotkli zmeny prijaté novelou vyhlášky.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky