Portál finančnej správy od roku 2014

Od 1. 1. 2014 je v ostrej prevádzke nový portál finančnej správy (daňovej a colnej sekcie).

Nový portál nahradil pôvodné samostatné portály drsr.sk a colnasprava.sk a nájdete ho na adrese financnasprava.sk

Od 1. 1. 2014 majú všetci platitelia DPH, daňoví poradcovia, advokáti a zástupcovia platiteľov DPH povinnosť komunikovať s finančnou správou elektronicky.  Využiť môžu nový portál finančnej správy alebo aplikáciu eDane.

Dohoda s daňovým úradom pre colný úrad neplatí

Od 1. 1. 2014 majú subjekty, ktoré sú platiteľmi DPH povinnosť komunikovať elektronicky aj s colnými úradmi, ak sú registrované alebo evidované na spotrebnú daň. Finančné riaditeľstvo upozorňuje daňové subjekty, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu. Je potrebné uzatvoriť dohodu s každým správcom dane zvlášť.  

eTax sa zruší, eDane zostanú a pribudne nový portál

Finančná správa od 16. 12. 2013 postupne vypínala jednotlivé funkcionality systému eTax. Daňové subjekty eTax používali na podávanie dopytov, registráciu pre elektronickú komunikáciu a elektronické posielanie daňových priznaní.

Ak chce podnikateľ podávať daňové priznania aj po 27. 12. 2013 elektronicky, odporúčame mu nainštalovať si aplikáciu eDane. Táto aplikácia bude fungovať nepretržite. Aplikáciu eDane je možné používať na podávanie daňových priznaní aj v roku 2014.

Nový portál finančnej správy (daňovej a colnej)

Od 1. 1. 2014 má daňová a colná správa nový – spoločný portál. Tento portál nahradí systém eTax a podávať daňové priznania bude možné v roku 2014 pomocou nového portálu alebo pomocou aplikácie eDane. Cez nový portál bude možné vykonávať aj ďalšie činnosť ako napríklad podávať dopyty.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zrušenie predkladania evidenčných listov dôchodkového poistenia od 1.1.2026

Povinnosť zamestnávateľov predkladať Sociálnej poisťovni evidenčné listy dôchodkového poistenia (ELDP) sa od 1.1.2026 zruší. Jednorazovo však bude potrebné poskytnúť údaje o zamestnancoch.

Zdokonalený elektronický podpis aj v roku 2025

Elektronicky podpisovať dokumenty bude možné staršími občianskymi preukazmi aj naďalej. Ako si stiahnuť certifikát pre uznaný spôsob autorizácie a kedy ZDEP (ne)možno využiť?

Zmeny cien poštovného od 1.1.2025: návrh

Od nového roka pravdepodobne vzrastú ceny zasielania listov a balíkov či použitia poštových poukazov. Prehľad avizovaných zmien.

Prístup a disponovanie s elektronickou schránkou: udelenie, úprava a zrušenie oprávnenia

Ako postupovať pri vybavení oprávnenia prístupu k e-schránke, kto a komu ho môže udeliť, čo oprávnená osoba (ne)môže robiť a ako zrušiť či zmeniť rozsah oprávnenia? Praktické info.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky