Virtuálna registračná pokladnica

Finančná správa pripravila pre podnikateľov bezplatnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o aplikáciu, ktorá im umožní splniť si nové zákonné povinnosti a minimalizuje náklady.

Pre koho je virtuálna registračná pokladnica určená

Aplikácia je určená pre podnikateľov, ktorým od apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračnú pokladnicu a zároveň mesačne vydajú maximálne 1 000 bločkov.

Ako funguje virtuálna registračná pokladnica

Virtuálna registračná pokladnica umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Pri používaní virtuálnej registračnej pokladnice podnikateľ nie je povinný evidovať kópie bločkov, či uzávierok. Aplikácia tiež poskytuje automatické uchovávanie dát na servroch finančnej správy.

Článok pokračuje pod reklamou

Koľko stojí používanie virtuálnej registračnej pokladnice

Registrácia aj využívanie virtuálnej registračnej pokladnice je bezplatné a nevyžaduje zo strany podnikateľa žiadne dodatočné náklady (napríklad na servis). Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež  za každoročný servis.

Čo potrebuje podnikateľ, aby mohol využívať virtuálnu registračnú pokladnicu

Základným predpokladom pre používanie virtuálnej registračnej pokladnice je internetové pripojenie užívateľa. Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné používať na klasickom stolovom počítači či notebooku, alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Dostupná bude pre dva najväčšie mobilné operačné systémy. Mobilné zariadenia musia spĺňať podmienky pre Android 4.X a iOS 8, webová aplikácia predpokladá podporu štandardných prehliadačov.

Kedy začne virtuálna registračná pokladnica fungovať

Registrácia na používanie virtuálnej registračnej pokladnice bude pre podnikateľov prístupná od marca 2015. Viac informácií získate na portáli https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/virtualna-registracna-pokladni.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Elektronické bločky v praxi: skúsenosti podnikateľov

Ako obchodníci hodnotia zasielanie elektronických pokladničných dokladov na mail či do aplikácie, aký záujem o túto službu zákazníci majú a ako náročné je jej zavedenie?

Pokuty v súvislosti s eKasou

Čo hrozí podnikateľovi, ak nepoužíva eKasu, ale podľa zákona by mal? Aké sankcie sú v prípade, ak nevydá pokladničný doklad z eKasy či v ďalších prípadoch porušenia zákona? Prinášame prehľad.

Strata/zabudnutie prihlasovacích údajov do VRP: ako postupovať?

Ak podnikateľ zabudne prihlasovacie údaje do virtuálnej registračnej pokladnice, daňový úrad ich neobnoví ani nevygeneruje nanovo. Čo vtedy robiť?

Čo musí obsahovať pokladničný doklad z e-Kasy?

Aké sú povinné náležitosti pokladničného dokladu z e-Kasy? Ako si overiť pravosť bločku a ako zjednodušiť prácu účtovníkovi, ktorý prichádza do styku s pokladničnými dokladmi?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky