Finančná správa pripravila pre podnikateľov bezplatnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o aplikáciu, ktorá im umožní splniť si nové zákonné povinnosti a minimalizuje náklady.
Pre koho je virtuálna registračná pokladnica určená
Aplikácia je určená pre podnikateľov, ktorým od apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračnú pokladnicu a zároveň mesačne vydajú maximálne 1 000 bločkov.
Ako funguje virtuálna registračná pokladnica
Virtuálna registračná pokladnica umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Pri používaní virtuálnej registračnej pokladnice podnikateľ nie je povinný evidovať kópie bločkov, či uzávierok. Aplikácia tiež poskytuje automatické uchovávanie dát na servroch finančnej správy.
Koľko stojí používanie virtuálnej registračnej pokladnice
Registrácia aj využívanie virtuálnej registračnej pokladnice je bezplatné a nevyžaduje zo strany podnikateľa žiadne dodatočné náklady (napríklad na servis). Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež za každoročný servis.
Čo potrebuje podnikateľ, aby mohol využívať virtuálnu registračnú pokladnicu
Základným predpokladom pre používanie virtuálnej registračnej pokladnice je internetové pripojenie užívateľa. Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné používať na klasickom stolovom počítači či notebooku, alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Dostupná bude pre dva najväčšie mobilné operačné systémy. Mobilné zariadenia musia spĺňať podmienky pre Android 4.X a iOS 8, webová aplikácia predpokladá podporu štandardných prehliadačov.
Kedy začne virtuálna registračná pokladnica fungovať
Registrácia na používanie virtuálnej registračnej pokladnice bude pre podnikateľov prístupná od marca 2015. Viac informácií získate na portáli https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/virtualna-registracna-pokladni.