Lekári jej dávali takmer nulové šance. Ona popri svojej liečbe vytvorila slovenskú značku Oxywater

Lekári jej dávali takmer nulové šance. Ona popri svojej liečbe vytvorila slovenskú značku Oxywater
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Bola na dne svojich fyzických i psychických síl, keď ju na nohy postavila kyslíková terapia. Prišla na to, ako terapiu kyslíkom dostať mimo nemocničných múrov a priniesť ju priamo k ľuďom. Dnes ju poznáme ako podnikateľku so značkou Oxywater a zakladateľku prvej kyslíkovej kliniky Oxyslovakia na Slovensku.

Plechovky kyslíkovej vody Oxywater na nás žmurkajú z regálov obchodných reťazcov, čerpacích staníc a drogérií približne od novembra minulého roka. Kto ju už vyskúšal, vie, že ide o vodu so zvýšeným obsahom kyslíka, ktorá ma pozitívny vplyv na myseľ aj výkon človeka, ba dokonca aj na pocit čistých zubov či ústnej dutiny bez povlaku. Je prirodzene bezbublinková, nespôsobuje iritáciu hrdla ani iné negatívne sprievodné javy ostatných bublinkových vôd. Keďže 250 ml Oxywater obsahuje 12-krát viac kyslíka ako bežná pitná voda, jej odporúčaná denná dávka je jedna plechovka denne.

Za kyslíkovou vodou v plechovkách s dizajnom v elegantných čistých líniách sa skrýva príbeh ako z amerického filmu. V roku 2006 Julianne Grmannovej, ktorá je autorkou tejto neštandardnej značky, diagnostikovali onkologické ochorenie predposledného štádia. O presne 10 rokov neskôr stojí Julianna predo mnou a rozpráva mi o tom, ako ju po tejto nečakanej správe čakal maratón chemoterapií a procedúr klasickej i alternatívnej liečby. So mnou sa však rozpráva už ako zdravá a krásna žena, navyše podnikateľka, ktorá chce pomáhať aj iným.

Všetko zlé je na niečo dobré

Počas liečby sa Julianna stretla s metódou inhalovania kyslíka so zvýšeným obsahom. Keďže jej stav bol natoľko vážny, že množstvo rôznych procedúr by jej mohlo ešte viac uškodiť, kyslíková metóda sa stala tou jedinou, ktorá bola pre ňu vhodná. „Kyslík má významné protizápalové účinky, no jeho štandardné množstvo vo vzduchu je len 21 %. Až po absolvovaní kyslíkovej terapie som pocítila zlepšenie svojho zdravotného stavu a prílev energie, keď je každá bunka v tele zásobovaná prirodzenou energiou,“ opisuje Julianna to, ako sa po roku a pol kombinovanej liečby ochorenia definitívne zbavila. Rozhodla sa však ponoriť do problematiky oxygenoterapie hlbšie a začala sa jej venovať natoľko, že dokonca získala aj niekoľko certifikátov. „Napokon som z Talianska a Nemecka nakúpila hardvér a testovala ho na celej svojej rodine. O rok neskôr som založila prvé kyslíkové centrum na Slovensku. Postupne sme popridávali okrem priamej oxygenoterapie aj mnohé ďalšie procedúry. Všetky, od estetiky, cez chudnutie až po neurologické procedúry, majú spoločnú podporu vysoko koncentrovaným, až 5-krát silnejším kyslíkom, ako sa nachádza vo vzduchu, ktorý procesy významne urýchľuje,“ rozpráva svoj príbeh sympatická Bratislavčanka. „K tejto práci, resp. k tomu, že držím v ruke niečo vlastné, vlastný produkt a mám vlastnú kliniku, by som sa zrejme, bohužiaľ, bez tejto ťažkej skúsenosti nedostala,“ konštatuje ďalej.

Článok pokračuje pod reklamou

Inhalácia kyslíka si v centre získavala čoraz väčšiu klientsku obľubu. „Pre dnešného rýchlo žijúceho človeka je však naozaj luxus ísť na polhodinové denné spa v podobe inhalácie. Preto som sa stále pohrávala s myšlienkou, ako by sa dal kyslík takpovediac zabaliť a jeho vyššie množstvo priniesť priamo k ľuďom,“ dostáva sa v rozhovore postupne k spolupráci s českými partnermi, s ktorými spolupracovala už počas podnikania na klinike. Keď dokončili patentové konanie, ktorým dokážu dostať do nízkomineralizovanej vody až 90 mg kyslíka na liter, vznikla v novembri 2015 značka Oxywater. „V tomto čase klinika fungovala už 7 rokov, takže skúseností som na svojom konte mala nazbieraných celkom pekné množstvo. Táto kategória produktu je nová v celom svete, potrebuje ešte veľa edukácie, no pritom je už veľmi žiadaná,“ komentuje zrod značky Oxywater, ktorá vznikala približne 4 roky. Najväčšou výzvou bolo dostať a ukotviť do jedného litra vody až 90 mg kyslíka. Keď sa to po dlhej dobe podarilo a technológiu si dali patentovať, objavila sa výzva v podobe obalového materiálu. Po zavrhnutí plastových fliaš a tiež sklených kvôli plastovým uzáverom, ako vhodné riešenie sa ukázali plechovky ako významný recyklovateľný materiál a zároveň obal, ktorý vysokú koncentráciu kyslíka v Oxywater dokáže uchovať dostatočne dlho. Majiteľom patentu je česká spoločnosť Oxylife.

Prirodzená energia v plechovke

Výskum a vývoj kyslíkovej vody nepatrili k lacným záležitostiam. „Keď som už investovala peniaze do samotnej výroby produktu, až potom som prišla na to, aký veľký balík ďalších financií budem potrebovať na to, aby sa o Oxywater vôbec niekto dozvedel. Marketing bol veľmi drahou cestou k tomu, aby sa náš zákazník vybral do obchodu, vyskúšal Oxywater, ktorá sa stane súčasťou jeho denného pitného režimu,“ prezrádza ďalej s tým, že všetok zisk je potrebné investovať späť do marketingových aktivít. V súčasnosti je Oxywater na trhu takmer rok a Julianna spolu so svojimi spoločníkmi pracuje na vývoji jej ochutených variantov, ktoré si podľa nej trh vyžaduje. Cieľovou skupinou konzumentov Oxywater však nie sú len ľudia so zdravotnými problémami, ale napr. aj športovci a bežní ľudia, ktorí si ňou môžu obohatiť pitný režim napr. aj ako náhradu kávy, resp. podporiť jej účinok. Okrem nových príchutí by Julianna Grmannová s Oxywater rada expandovala aj za hranice krajiny. „Keď niečo vyrábate, pracujete s centami. A slovenský trh je naozaj veľmi malý. Takže keď nemáme privysokú maržu, zarába sa len veľmi málo a pomaly. Preto by som si priala, aby sme dopyt, ktorý zo zahraničia máme, dokázali spracovať a pokryť a to, čo sme dokázali u nás, sme mohli zrealizovať aj na x-násobne väčšom trhu,“ dúfa.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Grantový program She’s Next: financie a poradenstvo pre podnikateľky

Druhý ročník grantového programu Visa She's Next podporí mikro, malé a stredné firmy vlastnené ženami. Ako sa zapojiť a aké sú podmienky?

Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky