Propagácia firmy na internete: ako začať?

Prvá lekcia bezplatného vzdelávacieho programu SMB Academy od spoločnosti Google firmám približuje kroky, ako začať s propagáciou firmy na internete. Čo by ste mali vedieť?

Bezplatný vzdelávací program SMB Academy reaguje na potreby firiem v súvislosti s pandémiou. Cieľom je poskytnúť firmám praktické návody, ako využiť internet pre rast svojho biznisu. Postupne sa firmy naučia, ako byť dohľadateľný online, ako predávať online, expandovať do zahraničia a efektívne spolupracovať. Všetky cenné informácie vám odborníci zo spoločnosti Google prinesú v jednotlivých lekciách aj prostredníctvom portálu Podnikajte.sk. 

V rámci prvej lekcie s názvom „Buďte online“ približujú fungovanie vyhľadávania, aké digitálne kanály môžete ako firma na internete využiť a v neposlednom rade sa pozrú aj na plánovanie digitálnej stratégie.

Na čo myslieť pred plánovaním digitálnej stratégie?

Než sa ale vôbec pustíte do „digitálu“, v prvom rade by ste mali mať prehľad o dostupných digitálnych kanáloch na internete. Až potom totiž môžete začať plánovať akúkoľvek digitálnu stratégiu.

Prečítajte si tiež

Druhou dôležitou oblasťou, v ktorej by ste mali mať jasno, je vaša cieľová skupina, tzn. vedieť ju správne identifikovať a takisto poznať jej správanie, s čím dokáže pomôcť marketingový model “STDC” (SEE-THINK-DO-CARE), ktorý pokrýva 4 nákupné fázy zákazníka (od prvotného kontaktu až po nákupnú starostlivosť). Do tretice je kľúčové dokázať sa zviditeľniť na internete, pričom dostupné sú bezplatné aj platené formy – je na vás, ktorá forma je pre vás najefektívnejšia, obvykle ide o kombináciu oboch.

Medzi základné digitálne kanály, ktoré môže firma využiť na svoju propagáciu patrí Vyhľadávanie, reklama v Obsahovej sieti, emailing, reklama na sociálnych sieťach a obsahový marketing.

Vo Vyhľadávaní rozlišujeme dva druhy výsledkov:

  1. platené (zobrazujúce sa prostredníctvom Google Ads – môže ísť o textové reklamy, prípadne reklamy v službe Nákupy Google, tzv. Shopping Ads) a 
  2. organické (prirodzené zobrazenie výsledkov vo vyhľadávaní na základe zadaného kľúčového slova).

Postup pri propagácii firmy na internete

Prvým krokom je vytvorenie si profilu v službe „Moja firma na Googli“. Tá umožňuje bezplatnú propagáciu firmy vo výsledkoch Vyhľadávania, kde svojim potenciálnym zákazníkom poskytujete prvé informácie o firme či o vašich službách. Nezabúdajte na pravidelnú aktualizáciu profilu, pokiaľ sa napríklad zmenia vaše otváracie hodiny (najmä teraz, počas prijímania rôznych vládnych opatrení počas pandémie).

Propagáciu firmy na internete od jej základov až po vytvorenie digitálnej stratégie, približuje Petra Krištof z Googlu:

Viac informácií o programe SMB Academy pre firmy nájdete na stránke: www.growwithgoogle.sk/prefirmy    

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Budovanie nabíjacej infraštruktúry podľa nových pravidiel EÚ

Nariadenie EÚ stanovuje pravidlá a termíny výstavby nabíjacích staníc pre osobné elektromobily, no tiež pre nákladnú prepravu a autobusy. Čo a dokedy musia členské štáty stihnúť?

Autonómny robotický taxík ako chorvátska revolúcia dopravy

V Chorvátsku budú jazdiť taxíky bez volantu, pedálov a vodiča. Predstavený bol ich prototyp. Čaká nás revolúcia v doprave? V čom všetkom spočíva výnimočnosť vozidiel Verne ?

ChatGPT-4o a iné nástroje AI: využitie vo firme očami odborníka

Čo podnikateľom ponúka nová verzia ChatGPT, ako AI môžu využiť marketéri či personalisti, aj na čo myslieť ohľadom bezpečnosti, priblížil expert na umelú inteligenciu Jan Tyl.

Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky