Google Slovensko pomôže s digitalizáciou slovenských firiem

V prvej polovici roka 2020 sa internet ukázal ako záchranné koleso biznisu, preto prichádza program Grow with Google – Pomáhame Slovensku rásť. Pre koho je určený a o čom je?

Pandémia koronavírusu spôsobila prudký ekonomický pokles a mala výrazný dopad na slovenskú ekonomiku. Zároveň však pomohla urýchliť využívanie technológií a zmenila návyky ľudí, ktorí sa v oveľa väčšej miere presunuli do online prostredia. Technológie a online nástroje ponúkajú našej krajine, firmám a spotrebiteľom veľký potenciál rastu a digitalizácia by mohla oživenie ekonomiky urýchliť. Avšak nie každý disponuje digitálnymi zručnosťami.

Do konca roka 2021 sa preto spoločnosť Google zaväzuje pomôcť ďalším 50-tisíc slovenským firmám a jednotlivcom lepšie využívať internet na rast svojho podnikania, nájdenie práce či na rozvoj kariéry. Google chce v prvej fáze pomôcť malým a stredným podnikom oživiť svoj biznis pomocou online nástrojov a podporiť tak ekonomiku v rámci dlhodobej iniciatívy Grow with Google – Pomáhame Slovensku rásť. 

Online prostredie ako záchrana biznisu v čase pandémie

„Mnohí z nás počas pandémie zistili, že internet môže byť skutočným záchranným kolesom. Firmy, ktoré dokázali reagovať na zmenu nielen vďaka kvalitnej infraštruktúre, ale aj potrebným digitálnym zručnostiam dokázali krízovú situáciu zvládnuť lepšie. No mnoho firiem stále netuší, ako na to, a preto im chceme pomôcť prostredníctvom užitočných nástrojov a bezplatným vzdelávaním,“ hovorí Rastislav Kulich, riaditeľ slovenského Googlu a dodáva: Spustenie vzdelávacieho programu zameraného na firmy za podpory našich partnerov je len prirodzeným pokračovaním nášho úsilia.“

Nový vzdelávací program reaguje na potreby firiem v súvislosti s pandémiou. Cieľom je poskytnúť firmám praktické návody, ako využiť internet pre rast svojho biznisu. Samotná osnova programu vychádza zo štúdie spoločnosti Ipsos zameranej na vplyv pandémie na malé a stredné podniky v regióne strednej a východnej Európy. Ľudia pôsobiaci v malých a stredných firmách sú často odborníkmi v oblasti svojho podnikania, ale chýbajú im odborné znalosti v iných oblastiach. 

Firmy, ktoré pôsobia len v offline prostredí, mali najčastejšie obavy z toho, že to jednotlivec nezvládne, prípadne, že na to nemá dostatočné znalosti. Ďalšou je obava z vysokých nákladov. A v neposlednom rade si myslia, že to pre nich nie je relevantné, v zmysle „Som príliš malý, firma nie je vhodná pre online“. Firmy len s čiastočnou online prítomnosťou zas očakávajú perfekcionizmus v zmysle najlepšieho výsledku, pričom neveria, že by ho vôbec bolo možné dosiahnuť. Druhou obavou sú aj v prípade týchto firiem nedostatočné znalosti. Na jednej strane majú vytvorenú jednoduchú webovú stránku, prípadne len nejaké skúsenosti s predajom, no chýbajú im znalosti, ako by na tom mohli budovať.

Programy pre malé a stredné podniky

Jedným z ponuky programov je bezplatný 10-týždenný program SMB Academy. Ten bude prebiehať od začiatku októbra do decembra 2020. V rámci programu sa firmy naučia ako byť dohľadateľný online, získajú praktické návody, ako predávať online, expandovať do zahraničia a efektívne spolupracovať. Jednotlivé lekcie budú na firmy distribuovať samotní partneri programu a v upravenej forme budú publikované na portáli Podnikajte.sk.

Ďalší záujemcovia sa môžu prihlásiť prostredníctvom registračného formulára alebo môžu navštíviť nový web Google pre malé a stredné firmy, ktorý im poskytne všetky praktické návody na jednom mieste, vrátane ponúk od externých partnerov.

Ďalším nosným projektom pomoci slovenským firmám je spustenie programu, ktorý je určený pre pokročilejších podnikateľov so zameraním na akceleráciu ich biznisu pod názvom Business Academy. Okrem vzdelávania získajú zapojené firmy aj individuálne biznis konzultácie s odborníkmi a po jeho ukončení obdržia certifikát o absolvovaní. Tento bezplatný 8-týždenný program pre 30 vybraných firiem z Česka a Slovenska bude prebiehať od 1. októbra do 19. novembra 2020 a firmy sa do programu môžu prihlásiť do 26. septembra 2020.

Cieľom spoločnosti Google je nadviazať na dlhodobé aktivity a pokračovať v podpore ekonomiky a firiem pomocou digitálnej transformácie a exportu. Do inovačného prostredia a digitálnych zručností spoločnosť dlhodobo investuje, pričom firmám, používateľom a inštitúciám pomáha vzdelávať sa v oblasti využívania technológií už od roku 2016 v rámci iniciatívy Grow with Google – Pomáhame Slovensku rásť. V spolupráci s partnermi sa spoločnosti podarilo preškoliť viac ako 100-tisíc ľudí, firiem, startupov a vývojárov.

Článok pokračuje pod reklamou

Príklady firiem, ktoré dokázali z krízy vyťažiť vďaka onlinu

Kníhkupectvo Artforum muselo počas opatrení zavedených na jar tohto roku svoj predaj presmerovať výlučne do online prostredia. Taktiež sa tam presunuli všetky organizované akcie, besedy a uvádzania kníh. Na týždennej báze pripravovali video s prehliadkou noviniek, streamovali besedy kníh a rozbehli podcasty. V nových projektoch pokračujú aj po uvoľnení opatrení.

Možnosti propagácie cez Google Ads využívajú v spoločnosti Dedoles dlhodobo. Počas prvej vlny pandémie začali intenzívnejšie investovať do podpory novej TV kampane, a to prostredníctvom platformy YouTube. Vzhľadom na stanovené ciele tu dosiahli vysoký zásah za rozumnú cenu.

Powerlogy napriek presahu do offline sveta podnikajú predovšetkým v oblasti e-commerce. Počas obmedzenia pohybu sa zamerali na nové zmeny v spotrebiteľskom správaní, keďže ľudia viac nakupovali cez internet a online trávili viac času. Aby dokázali osloviť nové publikum v novej situácii, prispôsobili tomu procesy a ponuku produktov, ako aj celkové nastavenie firmy. Cítili potrebu zareagovať na náladu spoločnosti, a tak pripravili kampaň, kde motivovali zákazníkov, aby šírili vo svojom okolí skúsenosti s ich produktmi a filozofiou založenou na správnej životospráve.

Online kampaň prostredníctvom Google Ads zasa spustili v Adante Systems. Zameraná bola na zákazníkov, ktorí si chceli vyskúšať, ako by ideálna cloudová kancelária mohla vyzerať v podaní Google. Vďaka tomu získali množstvo kontaktov a klientov, s ktorými si otvorili komunikáciu a spolupracujú s nimi.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kybernetické útoky na firmy rastú: ako sa chrániť?

Takmer každá firma na Slovensku a Česku čelila vlani kybernetickému útoku. Ako hrozbám predchádzať a čo nepodceniť?

Zdokonalený elektronický podpis aj v roku 2025

Elektronicky podpisovať dokumenty bude možné staršími občianskymi preukazmi aj naďalej. Ako si stiahnuť certifikát pre uznaný spôsob autorizácie a kedy ZDEP (ne)možno využiť?

Zmeny cien poštovného od 1.1.2025: návrh

Od nového roka pravdepodobne vzrastú ceny zasielania listov a balíkov či použitia poštových poukazov. Prehľad avizovaných zmien.

Budovanie nabíjacej infraštruktúry podľa nových pravidiel EÚ

Nariadenie EÚ stanovuje pravidlá a termíny výstavby nabíjacích staníc pre osobné elektromobily, no tiež pre nákladnú prepravu a autobusy. Čo a dokedy musia členské štáty stihnúť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky