Výber marketingovej agentúry: výhody Facebook certifikácie pre klienta

Správna voľba marketingovej agentúry sa klientovi môže vyplatiť v podobe dlhodobého zvýšenia tržieb. V čom spočívajú výhody agentúry, ktorá má certifikáciu Facebook Marketing Partner?

Google certifikácia - Google Premium Partner

Výkonnostné agentúry, zaoberajúce sa PPC marketingom, sa často prezentujú tým, že patria medzi Google Premium Partners. S týmto označením si môže byť klient istý, že o jeho výkonnostné Google Ads kampane sa starajú vyškolení špecialisti, ktorí preukázateľne dokážu klientovi zdvihnúť jeho výnosy.

V Business Factory však vieme, že Google Ads kampane idú často ruka v ruke s reklamnými kampaňami na Facebooku, a to platí najmä pri e-shopoch. V mnohých prípadoch sa totiž v analýzach na prvý pohľad zdá, že jedna platforma prináša oveľa viac objednávok ako druhá. Avšak po vypnutí kampaní bežiacich na menej efektívnej platforme nakoniec padne celkový výkon reklám (aj na efektívnejšej platforme). Pri takej práci medzi jednotlivými platformami je veľmi dôležité byť odborníkom nielen v Google Ads, ale aj na facebookovú reklamu. Ďalej poznať súvislosti medzi oboma kanálmi a vedieť pracovať s atribučnými modelmi tak, aby zohľadňovali spoluprácu týchto platforiem.  Aj z tohto dôvodu je dôležité vyberať na stránke PPC kampaní takú agentúru, ktorá pracuje s kampaňami komplexnejšie a špecialisti sú odborníci z viacerých oblastí.

Facebook certifikácia - Facebook Marketing Partner

Facebook Marketing Partner (FMP) je prestížna certifikácia. Tento odznak udeľuje Facebook tým agentúram, ktoré spĺňajú najvyššie štandardy v rámci výkonu a služieb. Vo vybranom regióne ich spravidla nebýva veľa a musia splniť viaceré prísne kritériá. Jedným z hlavných kritérií je vysoká odbornosť v spravovaní reklám na Facebooku. Všetci špecialisti na facebookovú reklamu musia byť riadne vyškolení a certifikovaní. Okrem toho musí byť agentúra schopná udržať tempo s neustále meniacimi sa technológiami Facebooku a jeho politikou. Taktiež musí mať transparentný biznisový model, určité minimálne rozpočty a taktiež si musí preukázateľne obhájiť, že stojí za úspechom svojich klientov. Kritérií je však omnoho viac.

Výhody spolupráce s agentúrou s odznakom Facebook Marketing Partner

Individuálne konzultácie priamo od Facebooku

Agentúry s FMP odznakom často problémy a vylepšenia kampaní konzultujú s tímom priamo z Facebooku. Klient si potom môže byť istý, že špecialisti pri jeho kampaniach využívajú najnovšie metódy v spôsobe správy a optimalizácie reklám, poznatky ohľadom kreatívy a pod.

Najvyšší level Facebook podpory

Každý, kto sa niekedy stretol s problémom, s ktorým sa musel obrátiť na podporu Facebooku, by dal za pravdu, že tento proces býva často zdĺhavý a obtiažny. Stáva sa, že klient dostane iba automatickú odpoveď, resp. je odkázaný na Q&A stránky. Vďaka FMP odznaku však agentúra komunikuje s Facebookom napriamo cez chat. To je pre klienta obrovská výhoda, keďže jeho problém je často vyriešený vzápätí, ako podpore špecialista agentúry vysvetlí, s čím by potreboval pomôcť.

Prístup k vzdelávacím materiálom a odborným vzdelávacím webinárom a konferenciám

Špecialisti marketingovej agentúry s FMP odznakom sú riadne vyškolení a samému Facebooku na tomto bode veľmi záleží. Aj preto usporadúva pre svojich partnerov časté webináre, konferencie či školenia vo svojich kanceláriách. O klienta sa tak stará špecialista, ktorý má vedomosti o najnovších trendoch vo FB reklame priamo zo zdroja - z Facebooku. Veľakrát ide o poznatky, ku ktorým sa bežný marketér nedostane, resp. dostane obtiažne. Všetky informácie sú potom využité pri správe kampaní pre jej najlepšiu efektivitu.

Kto okrem marketingových agentúr môže získať FMP odznak

FMP odznak nemusí nutne získať iba marketingová agentúra. Facebook túto certifikáciu udeľuje firmám z viacerých oblastí:

  • Adtech - Firmy, ktoré svojim klientom ponúkajú technické riešenia ako škálovať svoje kampane a optimalizovať výkon.
  • Commerce - Firmy zaoberajúce sa Facebookovými nástrojmi ako Produktový katalóg, či Pixel. Ich cieľom pre klienta je prostredníctvom technických riešení maximalizovať nákupy na webe.
  • Creative platform - Technologické firmy, ktoré vytvárajú jedinečné reklamy, schopné dosahovať čo najlepšie výsledky.
  • Technical services - Firmy, ktoré zlepšujú výsledky pomocou technických a sledovacích nástrojov ako Facebook pixel, App eventy a Produktový katalóg.
Prečítajte si tiež

Získať FMP odznak sa môže pokúsiť akákoľvek spoločnosť, ktorá spĺňa aspoň minimálne kritériá. Proces je náročný a môže byť tiež dosť zdĺhavý. Každá oblasť si vyžaduje rozličný postup a od spoločnosti vyžaduje rozličné podmienky. Všetky bližšie informácie k procesom a tiež detaily pre uchádzačov o tom, ako postupovať, sú verejne dostupné na stránkach Facebooku.

Článok pokračuje pod reklamou

Ako nájsť firmy s FMP odznakom?

Klient sa o FMP odznaku môže väčšinou dozvedieť buď priamo z webu marketingovej agentúry, alebo si jednotlivých partnerov môže vyhľadať na stránkach Facebooku, ktoré ponúkajú zoznam všetkých svojich partnerov zo všetkých oblastí.

Spolupráca firiem s FMP odznakom a ďalšími Facebook partnermi prináša klientovi ďalšie výhody

Ak je marketingová agentúra sama držiteľom FMP odznaku, je veľkou výhodou, keď spolupracuje s inými, ďalšími oficiálnymi FB partnermi z iných oblastí. Napr. veľkou výhodou u nás, v Business Factory, je naša sesterská spoločnosť ROI Hunter - marketingový nástroj na správu facebookových reklám. Táto platforma vlastní FMP odznak v oblasti technológií, čím sa našim klientom otvárajú dvere k ďalším benefitom, prostredníctvom ktorých sú o krok vpred pred konkurenciou. Kampane našich klientov sú spravované prostredníctvom spomínanej platformy automaticky. Klientom tak ponúkame množstvo ďalších funkcií, ako napr.:

  • riešenia pre kreatívu (napr. automatická tvorba videí na základe dát z XML feedu), 
  • dynamické šablóny pre dynamické reklamy, ktoré sú vo výsledku oveľa efektívnejšie a atraktívnejšie pre oko zákazníka,
  • prepojiteľnosť s dátami nástrojov tretích strán (napr. Google Analytics) a následná optimalizácia reklám na základe týchto dát,
  • analýza produktov v platforme,
  • prístup k beta verziám nových Ads Manager funkcií skôr ako sú prístupné verejnosti a mnohé iné.
Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky