Z webovej stránky, ktorá hodnotila kozmetické a zdravotnícke produkty, sa stala predplatiteľská služba. Balíčky s kvalitnými kozmetickými produktmi pravidelne tešia viac ako milión zákazníkov.
Predplatiť si istú službu nie je nič nezvyčajné, takáto forma zvýhodnenej kúpy sa využíva už roky napríklad pri novinách a časopisoch, no tento podnikateľský model sa rozširuje aj do iných oblastí a funguje pri hračkách, knihách či dokonca alkohole. Kreativite sa medze nekladú, a tak sa šance chopila aj štvorica z USA. Vytvorili program s nezvyčajnými balíčkami, pri ktorých si na svoje prídu najmä ženy, a to bez ohľadu na vek či spoločenský status.
Dbajú na zdravie a radosť zo života
Startup založili Daniel Broukhim, Michael Broukhim, Sam Teller, Adam Katz a Katie Rosen Kitchensová v roku 2010, pričom za sídlo zvolili Los Angeles v Kalifornii. Spoločnosť od začiatku viedla svoju komunitu zákazníčok k tomu, aby sa stali ešte lepšími verziami samých seba. Keď si niektorá z nich predplatí krabičku FabFitFun, získa rôzne produkty z oblasti krásy, módy či fitness, ako aj bezplatné poradenstvo prostredníctvom e-mailov. Ako už názov sám napovedá, spoločnosť FabFitFun pomáha dostať sa do kondície a baviť sa pritom.
Cieľom firmy je uspokojovať potreby žien bez ohľadu na ich vek – nezáleží ani na tom, či ide o slobodnú matku, skúsenú podnikateľku alebo mladú tínedžerku. Každá žena, ktorá sa zaujíma o zdravý životný štýl a ktorá si chce dopriať starostlivosť o svoje telo, nájde na jedinom mieste takmer všetko, čo má rada a čo potrebuje pre lepšiu kondíciu, pevnejšie zdravie či načerpanie energie.
Začínali ako webová stránka zameraná na životný štýl, všetko zmenila spoločenská akcia
FabFitFun začala svoju cestu ako mediálna spoločnosť, ktorá hodnotila najnovšie kozmetické a zdravotnícke výrobky na trhu. Bolo to v čase, keď bolo Los Angeles svedkom rastúceho trendu v službách darčekových krabičiek. V počiatočných fázach zakladatelia nemali v úmysle vstúpiť do tohto modelu doručovania predplatných balíčkov. FabFitFun bola jednoducho webová stránka zameraná na životný štýl, ktorá čitateľom ponúkala články o kráse, zdraví, fitness, móde a podobne.
Myšlienka podnikania v oblasti darčekových predplatných krabičiek sa zrodila až počas účasti zakladateľov na jednej spoločenskej udalosti. Dostali veľa roztomilých VIP darčekových balíčkov, ktoré vyzerali príjemne a pôsobivo. Daniel Broukhim a Michael Broukhim začali premýšľať, ako by mohli taktiež obohatiť svojich čitateľov. Preto začali robiť výskum rôznych služieb predplatných boxov dostupných v Los Angeles. Nedokázali však nájsť žiaden podnik, ktorý by predával produkty týkajúce sa životného štýlu v jednej krabici. Preto sa rozhodli prísť na trh s vlastnými krabičkami FabFitFun. V roku 2013 uviedli na trh prvých 2 000 balíčkov, ktoré sa predali do dvoch dní.
Každé tri mesiace nové prekvapenie v krabičke za 50 dolárov
FabFitFun Box dodáva každú sezónu vybranú kolekciu produktov z oblasti krásy, módy, fitness či domácnosti a má viac ako milión predplatiteľov. Okrem tohto boxu získavajú členovia prístup k FabFitFun TV, streamovacej videoplatforme ponúkajúcej videá, obsah o zdravom životnom štýle a online komunitu priaznivcov tejto služby.
Zákazníci si boxy predplatia za necelých 50 dolárov (približne 44 eur) na sezónu, ročné predplatné je o niečo lacnejšie, stojí 45 dolárov (približne 39 eur). FabFitFun spolupracuje s mnohými obľúbenými britskými značkami, ktorých produkty sa následne nachádzajú v predplatených krabičkách. Ponuka výrobkov sa mení a v prípade sezónneho predplatného si môže zákazník vybrať štyri z ôsmich produktov, ktoré si chce v krabičke nájsť. Ak si zvolí ročné predplatné, zvoliť si môže obsah celej krabičky, teda všetkých osem výrobkov. Spoločnosť dodáva predplatné krabičky do USA, Kanady a Veľkej Británie. Poplatky za prepravu sa líšia v závislosti od lokality.
Spoločnosť sa úspešne rozrastá, za necelé desaťročie získala milión predplatiteľov
V roku 2019 startup dosiahol a prekročil príjmy vo výške 200 miliónov dolárov (približne 176 miliónov eur) a dosiahol miliónový míľnik predplatiteľov. Taktiež sa ich zamestnanecká základňa rozrástla z 220 zamestnancov na zhruba 400 zamestnancov. Spoločnosť FabFitFun zároveň získala 80 miliónov dolárov (približne 70 miliónov eur) od investorov.
Zdroje: fabfitfun.com, retaildive.com, builtinla.com, news.crunchbase.com, timesnext.com