Na vytvorenie zaujímavého a kvalitného video obsahu už nie je nutné volať profesionála – zvládne to aj laik vďaka francúzskemu nástroju na produkciu videí.
Video je v súčasnosti veľmi obľúbeným nástrojom na digitálnych platformách. Jeho výroba je však mnohokrát veľmi zložitá a nákladná. Marketingové oddelenia vedia, že by mali vytvárať a zverejňovať viac videí, no ich finančné či časové možnosti im to neumožňujú. Môžu osloviť agentúry, no zaplatiť si profesionálov niečo stojí. Videá tiež môžu tvoriť sami, na čo však často nemajú dostatočné vedomosti a čas. Zostáva ešte možnosť online nástrojov, ktoré sú taktiež platené a ich bezplatné verzie obsahujú len málo funkcií, ktoré nemusia stačiť. Tento problém sa rozhodol riešiť francúzsky startup PlayPlay.
Jednoduchá tvorba videí aj pre laikov
Spoločnosť založili v roku 2017 Thibaut Machet, ktorý mal na starosti sociálne siete televízie Eurosport, a jeho bývalí kolegovia Aurélien Dayres a Clément Moracin. Ich cieľom bolo uľahčiť tvorbu videa firmám a jednotlivcom a umožniť im bez akýchkoľvek schopností s filmovaním či strihaním videí využiť silu audiovizuálneho obsahu, ktorý bude informovať a baviť publikum.
PlayPlay sa opiera o dva kľúčové piliere. Prvým je extrémna jednoduchosť produktu, ktorá si nevyžaduje editačné schopnosti ani školenia. Druhým je kvalita produkcie videí pomocou technológie PlayPlay Motion Design, ktorá sa vyrovná aj práci profesionálov, najmä čo sa týka animácií, prechodov, efektov a podobne.
Technológia a šablóny PlayPlay umožňujú používateľom vytvárať videá od nuly, a to buď pomocou vlastných záznamov, alebo pomocou knižnice fotografií a videí spoločnosti PlayPlay. Klipy je možné ľahko upravovať a strihať pomocou intuitívnych nástrojov na obrazovke. Video je následne možné naformátovať špeciálne pre rôzne platformy. K obrázkom môže používateľ pridávať animovaný text, ktorý sa dá označiť pomocou farieb, pričom si možno vybrať z rôznych typov písma.
PlayPlay postupne expanduje do ďalších krajín
Nástroj PlayPlay má svojich zákazníkov v 14 krajinách a sú medzi nimi aj veľké spoločnosti, ako napríklad AXA, EY, Heineken či Danone. Mesačné predplatné pre malé firmy začína na cene 200 eur. V nadväznosti na pandémiu koronavírusu chcel tím PlayPlay aspoň nejakým spôsobom pomôcť ťažko skúšaným firmám, a tak sa rozhodol predĺžiť bezplatné skúšobné obdobie zo 7 na 30 dní.
PlayPlay taktiež získal financie od investorov, ktoré pomáhajú rozšíriť tím špičkových inžinierov a kreatívnych vývojárov a slúžia na ďalší rozvoj svojej platformy. PlayPlay sa tiež snaží expandovať a presadiť na ďalších trhoch vrátane USA.
Zdroje: playplay.com, eu-startups.com, techcrunch.com