Smart ponožky vytvorené školáčkou pomáhajú deťom pri aktivitách

Smart ponožky vytvorené školáčkou pomáhajú deťom pri aktivitách
Zdroj: Unsplash.com

Ponožky s vreckom na bezpečné uloženie mobilu, peňaženky či zdravotných pomôcok je výtvorom a úspešným podnikateľským nápadom mladého dievčaťa, ktoré chcelo uľahčiť život svojim rovesníkom.

Viete si predstaviť, že by ste začali podnikať už ako dvanásťroční a stali sa riaditeľom či riaditeľkou firmy skôr ako dosiahnete 15 rokov? Aj to sa stáva, napríklad v USA. Sofia Overtonová prišla s nápadom vytvoriť ponožky, do ktorých je možné vložiť mobil či peňaženku. Keď bola vonku so svojou staršou sesternicou, videla, ako si telefón vložila do svojej čižmy, aby ho mala v bezpečí, keďže jej legíny nemali vrecká. Sofia urobila to isté, pretože nemala dostatočne veľké vrecká, no zistila, že takéto riešenie nie je vôbec pohodlné. Mobil nebol v jej topánke stabilný a stále sa jej šmýkal k členku.

Mať nápad nestačí, s budovaním podniku školáčke pomáhajú dospelí

Nepríjemná skúsenosť školáčku priviedla k nápadu vytvoriť smart ponožky. Pridaním vrecka na vnútornej strane ponožky pri jej hornom okraji vytvorila prvý prototyp. Uvedomila si, že takéto vrecko môže fungovať aj na viac vecí ako len na telefón. Mnohí mladí ľudia si potrebujú počas svojich aktivít bezpečne uložiť napríklad aj inhalátor či inzulínové injekcie. Ale poslúžiť by mohlo napríklad aj na ukrytie peňaženky či chutnej desiaty. Sofia si uvedomila, že legíny, ako aj iné oblečenie na aktivity nie sú prispôsobené na to, aby školáci pri sebe mohli mať dôležité veci.

Spoločnosť s názvom Wise Pocket založila v roku 2017. Tínedžerka Sofia, pochopiteľne, nebola na všetko sama. S vybavovaním a podpisovaním dokumentov jej pomohli rodičia, s patentovaním nápadu pomohol právnik, spoluprácu nadviazala s textilným výrobcom v Severnej Karolíne v USA a mnohí ďalší jej pomáhali naučiť sa „chodiť“ v podnikaní.

Zakladateľka značky Wise Pocket. Zdroj: millennialentrepreneurs.com
Zakladateľka značky Wise Pocket. Zdroj: millennialentrepreneurs.com

Ponožky zaujali investorov aj verejnosť už na začiatku

Kampaň podnikateľka rozbehla na crowdfundingovom portáli Indiegogo. Pri prezentácii svojho produktu zdôrazňovala, že ide o produkt pre mladých ľudí, pričom je aj overený a otestovaný mladým dievčaťom (samotnou zakladateľkou). V kampani predávala ponožky za 15 dolárov (približne 13 eur) a ponúkala tiež zvýhodnené balenia s dvomi alebo tromi pármi za nižšie ceny. Trúfla si dokonca predávať tričko s logom Wise Pocket za 20 dolárov (približne 17 eur). Priebeh kampane bol naozaj napínavý. Zostávalo deväť hodín do konca a Sofia mala vyzbieraných 91 % cieľovej sumy. Ak by nevyzbierala stanovených 10 000 dolárov (približne 8 800 eur), peniaze za ostatné predobjednávky by nedostala. Napokon ale cieľ dosiahla a posledná osoba, ktorá si ponožky vopred objednala, dostala aj malú pozornosť.

Svoj príbeh chcela mladá výmyselníčka dostať medzi čo najväčší počet ľudí, preto sa prihlásila do 11. série americkej biznis reality show s názvom Shark Tanks. 12. januára 2020 sa pred „investičných žralokov“ postavila osobne. Jej produkt zaujal a investori si kúpili 25 % podiel vo firme za 35 000 dolárov (približne 31 000 eur), čo jej pomohlo financovať zefektívnenie produkcie a zvýšenie výrobnej kapacity.

Mladú podnikateľku pandémia nezastavila, pracovať začala aj na nových produktoch

Keď svet zasiahol koronavírus, Sofia nezaháľala a ďalej pracovala na objednávkach. Okrem vlastného e-shopu sa jej produkty objavujú aj na Amazone a v ďalších internetových obchodoch veľkých spoločností. Spolupracuje tiež s maloobchodnými prevádzkami. Navyše prišla s novými nápadmi na dizajn – navrhla havajské a tweedové ponožky, a začala pracovať aj na legínach Wise Pocket.

Ponožky s havajským vzorom. Zdroj: wisepocketproducts.com
Ponožky s havajským vzorom. Zdroj: wisepocketproducts.com

Svoju činnosť rozšírila aj o charitatívny rozmer. Sofia si uvedomila, že existuje množstvo mladých ľudí v núdzi. Preto za každý zakúpený pár daruje nové ponožky aj niektorému zo školákov v zlej sociálnej situácii.

Zdroje: wisepocketproducts.com, indiegogo.com, millennialentrepreneurs.com, heavy.com, business2community.com

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie študentov: inšpiratívne nápady z celého sveta

Kreativita, talent, nadšenie a vízia – to všetko vedia aj študenti využiť, aby svoj nápad premenili na úspešný biznis, často ešte pred dosiahnutím plnoletosti. Ukážka inšpiratívnych príkladov.

Netradičné ubytovanie v Česku, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku

Rozprávková dedinka, pobyt v „skale“ či vo vínnom sude. Čím lákajú turistov podnikatelia v okolitých krajinách?

Atrakcie (nielen) pre deti: inšpiratívne biznis nápady zamerané na rodiny

Odpoveď na otázku „Kam na výlet s deťmi?“ ponúkajú viacerí podnikatelia. Inšpiratívne príklady zo Slovenska, Česka či Rakúska ako ukážka toho, že kreativite sa v biznise medze nekladú.

Zážitkové ubytovanie na Slovensku ako dovolenkový biznis

Podnikatelia zákazníkom ponúkajú netradičné ubytovanie na Slovensku so zážitkom. Spanie na úľoch, v lietadle, mongolskej jurte či Draculovom apartmáne – čím lákajú hostí?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky