Veľké porovnanie CRM systémov na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Ako si vybrať do firmy ten správny?

Veľké porovnanie CRM systémov na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Ako si vybrať do firmy ten správny?
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

CRM systém na správu zákazníkov môže firme získať nové zákazky za tisíce eur. Vaši zákazníci budú spokojnejší a vy budete mať väčší poriadok a prehľad. Ušetrite si dlhé hodiny porovnávaním a skúšaním rôznych systémov. Náš veľký prehľad vám pomôže vybrať CRM systém vhodný pre vašu firmu.

V predchádzajúcom článku Zvýšte svoje tržby pomocou systému na riadenie vzťahov so zákazníkmi sme sa venovali tomu čo je CRM, v čom spočíva jeho prínos a akým spôsobom postupovať pri výbere CRM systému do firmy. Dnes sa viac pozrieme na osem konkrétnych riešení, ktoré vám pomôžu zaviesť poriadok vo firme. Riešenia sú zoradené podľa jazyka a funkčnosti. Základnú funkcionalitu majú všetky systémy rovnakú a preto sme sa sústredili na odlišnosti a zaujímavosti.

Excel nie je CRM systém

Hoci sú tabuľkové programy ako Microsoft Excel veľmi populárne a jednoduché, nie sú vhodné ako systémy, kde si môžete evidovať detailné informácie o zákazníkoch. Áno, v začiatkoch podnikania môže jednoduchá tabuľka postačovať. Je vhodná na evidenciu kontaktných informácií. Takýto tabuľkový program sa stáva nepoužiteľným v prípadoch, kedy je nutné pridať pripomienku, sledovať minulé obchody či odmeňovať obchodných zástupcov na základe uzatvorených obchodov.

CRM Malina

Z funkčného hľadiska je CRM Manila viac ako o systém na správu zákazníkov. Je možné si v ňom plánovať dovolenky, obsahuje knihu jázd, e-shop, ponuky, objednávky a faktúry. Na prácu so systémom potrebujete stolový počítač prípadne notebook s operačným systémom Windows. Užívatelia systému MacOS majú smolu. Ich operačný systém nie je podporovaný. Rovnako máte smolu, ak chcete pracovať cez mobilné zariadenia. Ak teda patríte k užívateľom, ktorí chcú pracovať iba v kancelárii, toto je systém pre vás. Práca je jednoduchá a rýchla. Na prostredie a spôsob práce si rýchlo zvyknete. Páči sa nám možnosť prepojenia osôb na ďalšie firmy. Mínusom je spoplatnený import dát a nie okamžité zobrazenie zmien v dátach – je potrebné stlačiť tlačidlo na aktualizáciu.

FLOWii

FLOWii je známe slovenské riešenie na správu zákazníkov. Systém FLOWii je určený najmä pre firmy od 5 do 25 zamestnancov. Služba zatiaľ nedisponuje mobilnými aplikáciami ani responzívnym dizajnom. Android aj iOS aplikácie sú vo vývoji a majú byť hotové v priebehu leta 2017. FLOWii je prehľadný systém, ktorý možno rozšíriť o dochádzkový systém, či možnosť odosielania hromadných e-mailov. Práca so systémom FLOWii je svižná, počas práce pomáha pomocník. Podpora je ochotná a tvorcovia zapracovali do systému naše návrhy na zlepšenie. Zaujímavosťou je aj bezplatné školenie priamo v priestoroch spoločnosti v Nových Zámkoch a v Žiline. Bezplatná verzia ponúka fakturáciu zadarmo pre 3 užívateľov.

Tip: Pozrite si naše porovnanie fakturačných služieb

3. Sortio

Prečítajte si tiež

Slovenský produkt výbornej kvality. Systém je graficky prehľadný, intuitívny a responzívny – možno ho používať aj na mobilných zariadeniach. Nie je potrebné inštalovať žiadnu mobilnú aplikáciu. Celé prostredie je v slovenskom jazyku. Rovnako ako FLOWii má aj Sortio ochotnú podporu a tvorcovia pomerne rýchlo zapracúvajú pripomienky od zákazníkov. Do systému je možné bezplatne pridať ďalšie moduly ako faktúry, objednávky, e-shop a pod. Za šikovnú pomôcku považujeme možnosť výberu rôznych typov odmien pri plánovaní obchodov. Cena za službu je jednotná pre všetky moduly. Túto aplikáciu je možné nainštalovať aj na vlastný server. Mínusom je kategorizácia iba na základe tagov.

4. Pipedrive

Pipedrive sa sám označuje ako CRM od obchodníkov pre obchodníkov. A presne to sme pri používaní aj pocítili. Spustenie a nastavenie je otázkou niekoľkých minút. Spracovanie prostredia je založené na presúvaní (tzv. drag & drop) obchodných príležitosti od prvého kontaktu, cez ponuku, až po získanie či odmietnutie konkrétneho obchodu. Ide o veľmi jednoduché a intuitívne prostredie, ktoré sa sústreďuje na uzatváranie obchodov. Pri každej obchodnej príležitosti je dostupná história aktivít – hovory, stretnutia, úlohy, e-maily. K obchodu môžete priložiť súbory a tak vždy viete na čom ste sa dohodli, čo a kedy treba ešte spraviť, aby ste danú zákazku získali. Prehľadné štatistiky umožňujú manažérom a majiteľom rýchlu kontrolu práce zamestnancov a odmeňovanie na základe obratu. Oceňujeme možnosť nahrávania hovorov a prácu cez mobilné aplikácie aj bez pripojenia na internet. Základný plán služby nemá obojsmernú mailovú synchronizáciu a je potrebné robiť niektoré činnosti s mailami manuálne.

Článok pokračuje pod reklamou

5. Insightly

CRM Insightly je určené pre malých podnikateľov. Jednoduchý CRM systém má konzervatívnejší dizajn. Táto skutočnosť mu však neuberá na funkčnosti, ktorá má všetko potrebné na prácu. Ak nepotrebujete robustné riešenie, skúste Insightly. Domovská obrazovka zobrazuje históriu všetkých operácií. Tieto informácie možno filtrovať na základe typu a užívateľa. Za výbornú možnosť považujeme funkciu spájania duplicít, s ktorou sme sa pri iných systémoch nestretli. CRM Insightly považujeme za alternatívu slovenských aplikácií.

6. Bitrix24

Obľúbený, moderný, zahraničný systém. Obsahuje množstvo funkcií. Okrem funkcií na správu zákazníkov disponuje rôznymi modulmi a doplnkami a v konečnom dôsledku pripomína firemnú sociálnu sieť. Komunikácia medzi členmi firmy je veľmi dobre prepracované. Zaujať môže aj cenou. Bezplatná verzia nemá limitovaný počet užívateľov a obsahuje širokú škálu funkcií. Služba disponuje aplikáciami na počítače. Výhodou je aj fakt, že systém možno nainštalovať na vlastný server. Výhody Bitrix24 sú vlastne aj jeho nevýhodou. Po prihlásení ostane užívateľ zaskočený rozhraním a možnosťami, ktoré ponúka. Je potrebné si prečítať návody a odporúčania, aby ste vedeli so systémom pracovať.

7. Zoho CRM

Podobne ako Bitrix24 je Zoho CRM pokročilý systém so širokou ponukou funkcií. Vývojári sa nesnažia pretlačiť sociálne siete a všetky možné doplnky a namiesto toho sa sústreďujú na podstatu – správu zákazníkov. Nechýbajú volania priamo cez systém, automatizovanie činností, pokročilá filtrácia, umelá inteligencia či detailná analytika. Systém je prehľadnejší a jednoduchší na pochopenie ako pri službe Bitrix24. Bezplatná verzia je možná pre 10 užívateľov.

8. Salesforce

Prečítajte si tiež

Salesforce nie je špecificky určený pre veľké firmy, ale všetko tomu naznačuje. Má veľmi pokročilé funkcie a prepracované integrácie na externé služby. Z funkčného hľadiska nemáme žiadnu výhradu. Pri spracovaní veľkého množstva dát vám dokonca asistuje umelá inteligencia. Nevýhodou je potreba školenia, ktoré môže trvať hodiny až dni. Ide o zložitý systém bez SK / CZ lokalizácie. Jeho cena je prémiová - najvyššia zo všetkých systémov, ktoré sme porovnávali. Z týchto dôvodov si myslíme, že Salesforce ocenia stredne veľké až veľké firmy. Určite ho vyskúšajte, ak podnikáte vo viacerých krajinách, máte oblastných manažérov, riaditeľov alebo väčšie obchodné oddelenie.

CRM systém na mieru

Podľa prieskumu spoločnosti Visibility, používa väčšina slovenských a českých firiem vlastný CRM systém. Výhodou tohto prístupu je flexibilita pri budovaní a úprave systému, lokalizácia v SK / CZ jazyku, jednoduché zaškolenie či možnosť prepojenia na slovenské služby. Nevýhodou môže byť chýbajúca funkčnosť a vyššie náklady na vývoj a údržbu. Na Slovensku takéto systémy vyvíja napríklad spoločnosť Millennium.

Prečítajte si tiež

Okrem vyššie spomenutých riešení ponúkajú CRM systémy aj výrobcovia účtovných programov. Tieto systémy sme netestovali. Odporúčame vám zistiť si o nich viac informácií v prípade, že účtujete v systémoch spoločnosti Kros, ABRA Software alebo KARAT Software.

Porovnanie funkčnosti jednotlivých CRM riešení

Info: Niektoré služby ponúkajú v demo verzii všetky funkcie, a preto sme porovnávali vždy plné verzie. V základných verziách môžu pokročilé funkcie chýbať.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Inovovať vo firmách pomáhajú univerzity: ako využiť ich výskumný potenciál?

Ako môžu podnikatelia spolupracovať so slovenskými univerzitami, čo všetko môžu získať a ako postupovať v prípade záujmu? Súhrn základných informácií.

Komunikačný plán: pomoc so zavedením a prijatím zmien vo firme

Základom úspechu zavedenia inovácie či inej zmeny vo firme je komunikácia. Dôležitú rolu má preto komunikačný plán a vhodný výber komunikátora. Ako na to?

Vonkajšie žalúzie možno pred kúpou naživo vyskúšať vďaka inovatívnym predajniam

Žilinská firma s tieniacou technikou Profirol ukazuje inovatívnosť aj v predajniach. V čom sa odlišujú od konkurencie a čo ich zaskočilo pri otváraní nových pobočiek?

Starostlivosť o zákazníka u lídra na trhu s vonkajšími žalúziami

Pozitívne recenzie privádzajú do firmy Profirol s tieniacou technikou viac ako polovicu nových zákazníkov. Ako docieliť zákaznícku spokojnosť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky